Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Elrond17 apr 2020, 20:11

 84  Sven
Klaartje schreef:Als je goed kijkt naar de beelden wanneer Jolien de eerste stolp opent, waaronder de envelop met Salims hoofdverdachte zit (stolp nr. 3), merk je ook weer dat er twee takes zijn genomen van dat openen van die stolp.

Zouden ze dat doen indien daar aan tafel een gewone kandidate zou zitten?

Het is zo opvallend dat zelfs ik het gezien heb! Kijk maar eens op de beelden op de site van VIER. In een eerste shot zie je dat Jolien met haar hand naar de stolp gaat en die daar even boven houdt, omdat ze twijfelt om ze te openen. Ze houdt haar hand boven de stop van de stolp, zonder die evenwel al aan te raken. En het volgende shot zie je de stolp in beeld en dan komt pas haar rechterhand naar de stolp en grijpt ze direct de stop van de stolp vast en opent ze de stolp, zonder te aarzelen.

Twee verschillende takes toch?

Waar zit Addow als je hem nodig hebt? 🙂
Een monteur spot zo'n continuïteitsfout normaal meteen. Bij het monteren check je tijdens het knippen of de overgang vloeiend is. Tis ook heel gemakkelijk te herstellen door dat tweede shot een kleine seconde later te snijden. Dus waarom het er toch in zit is een beetje vreemd. Had het zondagavond gezien, maar er gwn niks achter gezocht. Dacht dat het wrs een vermoeidheidsfoutje moet zijn.. Molmonteurs draaien overuren, niet? Zou niet goed weten ook wat voor hint het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2020, 20:25

 2245  Uma
Het is ook geen hint he. We zitten hier in de sectie Opdrachten, dus het gaat hier om wat er te zien is in de opdracht.

Ik merk gewoon op dat het twee verschillende takes zijn, waarbij er een duidelijk verschil is te zien: in de eerste take zit die aarzeling van de hand boven de stolp, in de tweede take zie je de hand eerst niet in beeld, daarna komt die in beeld en zonder aarzelen opent ze de stolp.

Dat zijn duidelijk geen twee shots van hetzelfde geschoten vanuit twee camerastandpunten, dat zijn twee shots van iets anders. Dus kan deze "montagefout" zoals jij het noemt, niet te wijten zijn aan foutief plakwerk van de (eventueel vermoeide?) monteur. Het gaat om twee totaal verschillende "acties". Dat noem ik geen montagefout meer.

Waarmee moet ik het vergelijken? Ik denk dat je een man bent, dus je zal wel iets van voetbal afweten. Stel: een speler scoort een doelpunt waarbij hij een voorzet van een ploegmaat eerst controleert, nog eens kapt en dan de bal naast de keeper weglegt. En vanuit een ander camerastandpunt zie je hetzelfde doelpunt, maar nu schiet de speler de bal zonder hem te controleren in één tijd voorbij de keeper. Dan denk je toch ook: dit kan niet, dit is niet hetzelfde doelpunt.

Elrond schreef:Een monteur spot zo'n continuïteitsfout normaal meteen. Bij het monteren check je tijdens het knippen of de overgang vloeiend is. Tis ook heel gemakkelijk te herstellen door dat tweede shot een kleine seconde later te snijden. Dus waarom het er toch in zit is een beetje vreemd. Had het zondagavond gezien, maar er gwn niks achter gezocht. Dacht dat het wrs een vermoeidheidsfoutje moet zijn.. Molmonteurs draaien overuren, niet? Zou niet goed weten ook wat voor hint het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar

Elrond17 apr 2020, 20:33

 84  Sven
Jup! Had misschien best gwn die beelden nog eens gecheckt voor te reageren, maar ben helemaal mee nu.

Wat wel interessant is, is dat Jolien al vragend stelt dat ze stolp 3 zal openen:

Afbeelding

Alsof ze toestemming vraagt om stolp 3 te openen (misschien om nog meer informatie te krijgen?)
Het zou kunnen dat de mol daarop nog gereageerd heeft, zonder dat wij het te zien krijgen.
Dat zou ook verklaren waarom er een tweede shot is genomen van Jolien die de stolp nu effectief opent.

Maar wat daar dan gezegd werd door de mol en waarom dat eruit is geknipt, no idea!

Edit: of natuurlijk Jolien die zelf nog iets zegt, maar dat haar als mol te verdacht zou maken voor kijkend Vlaanderen (en Nederland en Wallonië ofc! 😲 ), dus hebben ze het op deze manier proberen camoufleren?
Gebruikersavatar

Herbie17 apr 2020, 20:55

 109  Uma
Er wordt natuurlijk zeer veel 'geregisseerd'. 'Minotaurus vangt Alina' werd ook in 2 takes opgenomen. Zie topic 'verdachte zaken/fouten in de montage' . Ik zou daar niet teveel belang aan hechten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2020, 21:04

 1690  Sven
Ik heb de beelden ook nog eens bekeken en inderdaad. Ze wacht eerst met haar hand boven de stolp, vrij lang zelfs. In het tweede shot opent ze in 1 vlotte beweging de stolp. Ik hoop dat ze haar hand daarna wegtrekt, nog iets overlegt met de mol, om dan in 1 beweging toch stolp 3 open te maken.
En ja, bij Alina was er ook zoiets.
Gebruikersavatar

happyfello17 apr 2020, 22:12

 326  Uma
Vreemde kronkel... (ik heb de beelden van de stolp nog niet herbekeken en Addow is ook nog niet langs geweest) het klopt bij Jolien, het klopt bij Minotaurus Alina (je wilt niet weten hoeveel screenshots ik heb gezien),... zou het nog ergens kloppen bij B of C ? Reverse reveal... de mol loopt een perfect parcours in de montage.
Gebruikersavatar

astridm17 apr 2020, 22:25

 287
Twee shots is niet persé 2 takes hoor, er kunnen ook 2 cameramensen geweest zijn. Het viel mij meteen op en ik vond het raar dat het zo gemonteerd was, maar ik heb er niets achter gezocht.
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2020, 22:55

 2245  Uma
astridm schreef:Twee shots is niet persé 2 takes hoor, er kunnen ook 2 cameramensen geweest zijn. Het viel mij meteen op en ik vond het raar dat het zo gemonteerd was, maar ik heb er niets achter gezocht.
Dat is nu net mijn punt: we zien twee shots van zogezegd dezelfde actie vanuit twee verschillende camerastandpunten (of cameramensen, zo je wil), eerst frontaal recht op Jolien en het tweede van opzij, gericht op stolp 3.

Hoe verklaar je dan dat de beelden van diezelfde actie (het opheffen van de stolp) totaal verschillen vanuit die twee camerastandpunten? Ik heb het hierboven al proberen te illustreren aan de hand van een voorbeeld met een actie tijdens een voetbalwedstrijd. Het is alsof je één en hetzelfde doelpunt ziet vanuit twee verschillende camerastandpunten, maar in het eerste shot van achter het doel zie je dat de aanvaller de bal binnenschiet nadat hij eerst de bal heeft gecontroleerd en in het tweede shot, vanaf de zijkant gefilmd, zie je hem plots de bal rechtstreeks binnenschieten, zonder hem eerst te controleren. Als je dat ziet, dan zeg je toch: dit is niet hetzelfde doelpunt. Dit is een andere actie.

Vind ik dat vreemd? Uiteraard. Zoek ik er iets achter? Who cares! :mrgreen:
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L17 apr 2020, 23:10

 30  Sven
Vriendelijk blijven hé Klaartje 😉
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2020, 23:20

 2245  Uma
Ik blijf altijd vriendelijk. Kijk eens hoe mooi ik hier lach:

Afbeelding

Edit: Oei, ik dacht nochtans dat ik een shot van mezelf had gepost. Maar het blijkt een beeld van totaal iemand anders. Maar soit, dat maakt ook niet uit. 😂
Gebruikersavatar

magda.marechal17 apr 2020, 23:26

 21
Ik "probeer" die na te tekenen in mijn Molboekje. Mijn boekje is op!!!! :mrgreen: Het beeld wordt steeds gespiegeld :? :drunken:
Gebruikersavatar

M(R)O(BBE)L17 apr 2020, 23:36

 30  Sven
Klaartje schreef:Ik blijf altijd vriendelijk. Kijk eens hoe mooi ik hier lach:

Afbeelding

Edit: Oei, ik dacht nochtans dat ik een shot van mezelf had gepost. Maar het blijkt een beeld van totaal iemand anders. Maar soit, dat maakt ook niet uit. 😂
Afbeelding
Dit ben ik al lachend. Oeps nu heb ik toch ook wel de verkeerde gepost haha :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7