Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

salb10 apr 2020, 14:43

 352  Sven
Als ik me niet vergis werd dit nog niet gevonden?

Ik vond op twitter vandaag dit van @Boeckx__: https://twitter.com/Boeckx__/status/1248549784128032768

De 1100 hartslagen die Jolien kreeg staan niet als antwoord op deze vraag (er staat in de plaats 1000 hartslagen).
Ik zou denken dat als Jolien de mol is deze fout niet in een vraag over de mol kan sluipen? Toeval of een blunder van de productie?

Afbeelding

Edit: misschien moet dit beter in Algemeen staan.
Gebruikersavatar

Addow10 apr 2020, 14:49

Molerator  377  Yens
salb schreef:Als ik me niet vergis werd dit nog niet gevonden?

Ik vond op twitter vandaag dit van @Boeckx__: https://twitter.com/Boeckx__/status/1248549784128032768

De 1100 hartslagen die Jolien kreeg staan niet als antwoord op deze vraag (er staat in de plaats 1000 hartslagen).
Ik zou denken dat als Jolien de mol is deze fout niet in een vraag over de mol kan sluipen? Toeval of een blunder van de productie?

Afbeelding

Edit: misschien moet dit beter in Algemeen staan.
Idem voor Bart, die had er 1400 toegewezen gekregen, toch?

Dus we kunnen Bart & Jolien definitief schrappen? Alle backup-speurwerk niet meer nodig?

*EDIT*
De som van de hartslagen klopt alleszins niet... dat zou 7000 moeten zijn. Toch wel..., Salim & Laure hadden allebei 800 hartslagen.
Laatst gewijzigd door Addow op 10 apr 2020, 14:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

schotte.jelle10 apr 2020, 14:50

 143
Is er geen optelsom ofzo...? 2x gegaan... dit zou toch een veel te grote blunder zijn...
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 apr 2020, 14:51

 1690  Sven
Bart is 2x geweest, dus dat zal het hoogste wel zijn, opgeteld.
Had Laure ook 800? Weet het niet meer van buiten.
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2020, 14:56

 2834  Uma
salb schreef:Als ik me niet vergis werd dit nog niet gevonden?

Ik vond op twitter vandaag dit van @Boeckx__: https://twitter.com/Boeckx__/status/1248549784128032768

De 1100 hartslagen die Jolien kreeg staan niet als antwoord op deze vraag (er staat in de plaats 1000 hartslagen).
Ik zou denken dat als Jolien de mol is deze fout niet in een vraag over de mol kan sluipen? Toeval of een blunder van de productie?

Afbeelding

Edit: misschien moet dit beter in Algemeen staan.
Mijn notities zeggen:

1 - Christian
800 - Salim
1100 - Jolien
1500 - Alina
2799 - Bart

Dus ze hebben 100 te veel bij Bart en 100 te weinig bij Jolien.
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2020, 15:17

 3423  Yens
Dus als je dit "correct" doet, dan hou je 3 mogelijkheden over:

1 - Christian
1500 - Alina

Of de mogelijkheid dat de mol niet in het bos meespeelde, wat dus alleen nog Dorien kan zijn.
Gebruikersavatar

schotte.jelle10 apr 2020, 15:23

 143
Als dit klop is dat wel een "bombshell"...
Blijft de vraag: is dit een fout of is dit een verborgen tip...?
Gebruikersavatar

Addow10 apr 2020, 15:31

Molerator  377  Yens
Dit is écht toch wel een anomalie, want net die 1100 hartslagen van Jolien worden effectief in beeld getoond bij de Minotaurus proef. De andere startwaarden worden vooral uitgesproken door de kandidaten zelf en dus niet in beeld gebracht. De startwaarde van Alina (1500), net als de restwaarde van 1399, worden enkel aangegeven door Gilles DC in de voice-over. Wellicht is daar ergens een "reken"-fout gebeurd door de productie?

Afbeelding

Jolien stelt wel tijdens de verdachtmakingen dat Alina de helft van het resterend aantal hartslagen heeft genomen. Jolien en Bart hadden natuurlijk nog wat hartslagen over nadat ze de eerste keer uit het bos kwamen. Zit daar ergens een rekenfout?

Afbeelding

Maar dat verklaart nog altijd niet waarom 1100 niet in het lijstje staat...


*EDIT*
Verklaring is dus heel simpel.... ze hebben de rekenfout in post-productie gemaakt. Na herbekijken van de minotaurus-opdracht en vooral het 1100-scherm van Jolien, blijkt dat dit om een Photoshopke (After Effect) gaat. Ze hebben die hartslagen en startwaarden en bij de montage opgeplakt. Telkens de monitor in beeld wordt gebracht, is het een identieke opname, dat kan je enerzijds aan de zonnestand en schaduw zien, anderzijds aan de intercom. Gifjes volgen...
Laatst gewijzigd door Addow op 10 apr 2020, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2020, 15:34

 3423  Yens
Als het een fout is, is dit wel heel oneerlijk ten opzichte van de kandidaten? Dat kan je dan toch niet correct beantwoorden? Als het effectief de bedoeling is dat die foute hartslagen er tussen staan, dan zeg ik in elk geval "chapeau" aan de kandidaten om zo'n vragen correct te kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar

Addow10 apr 2020, 16:04

Molerator  377  Yens
Addow schreef:Verklaring is dus heel simpel.... ze hebben de rekenfout in post-productie gemaakt. Na herbekijken van de minotaurus-opdracht en vooral het 1100-scherm van Jolien, blijkt dat dit om een Photoshopke gaat. Ze hebben die hartslagen en startwaarden er bij de montage opgeplakt. Telkens de monitor in beeld wordt gebracht, is het een identieke opname, dat kan je enerzijds aan de zonnestand en schaduw zien, anderzijds aan de intercom. Gifjes volgen...
Zoek de 10 verschillen 😂 😂 De zon blijft wel opvallend lang in dezelfde positie staan die dag 😲

Mijn inziens kunnen we het dus klasseren als een rekenfoutje in post-productie.
Oef, we kunnen Jolien houden als verdachte 😂

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

happyfello10 apr 2020, 16:17

 326  Uma
Addow... je levert fantastische bijdrages maar hier ben ik niet helemaal mee met wat je probeert te bereiken met de gif-jes. Ok, de beelden van de resterende tijd/hartslag zijn misschien op dezelfde tijd genomen maar het feit blijft toch dat Jolien 1100 en Bart 2799 in totaal hebben gekregen ? Of zie ik het fout ?

Een rekenfout is de montage kan maar 2 van de 6 potentiële antwoorden op 1 van de 20 eliminatievragen zijn helemaal geen antwoorden...
Gebruikersavatar

Addow10 apr 2020, 16:24

Molerator  377  Yens
happyfello schreef:Addow... je levert fantastische bijdrages maar hier ben ik niet helemaal mee met wat je probeert te bereiken met de gif-jes. Ok, de beelden van de resterende tijd/hartslag zijn misschien op dezelfde tijd genomen maar het feit blijft toch dat Jolien 1100 en Bart 2799 in totaal hebben gekregen ? Of zie ik het fout ?
Oei, ik ben inderdaad niet zo duidelijk geweest.

Waar halen wij de waarde 1100 van Jolien vandaan? Van enerzijds de monitor (zie een van de gifjes), anderzijds via de voice-over van Gilles DC. Nergens hoor je de kandidaten overleggen hoeveel hartslagen Jolien krijgt om het bos in te gaan.

Dus volgens mij is Jolien effectief met 1000 hartslagen het bos ingegaan, zoals het ook in de poll (mol-vraag) staat aangegeven. Dat verklaart anderzijds ook waarom Jolien bij de verdachtmakingen zegt dat Alina de helft van de overgebleven hartslagen kreeg: 7000 - 800 (Salim) - 800 (Laure) - 1000 (Jolien) - 1400 (Bart) = 3000 => 3000 / 2 = 1500 voor Alina.

Slordigheden (of hints?) dus in post-productie, zowel in montage, als in voice-overs van Gilles DC.

Met de gifjes probeer ik vooral te illustreren dat de waardes die ze ons tonen eigenlijk gewoon natte vingerwerk is en er in post-productie opgeplakt zijn. Het basisbeeld is steeds hetzelfde, de waardes zijn er nadien op gephotoshopt.

PS: Er is véél misgegaan met de opnames + montage van die Minotaurus-opdracht, me dunkt 😂