Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator14 apr 2020, 14:53

 3483  Uma
BeaVer schreef:Maar stel nu bijvoorbeeld dat in de aflevering waar 10! pasvragen konden verdiend worden nog een plottwist zat. Die pasvragen konden op 1 of andere manier geblokkeerd worden, met een zwarte vrijstelling. Dat kan toch perfect binnen hetzelfde format...
In theorie ja, maar stel dat er nog 5 kandidaten overblijven (of 4) en dat er dan iemand uitgeschakeld wordt die eigenlijk een beter resultaat haalt op de test dan een ander die 2 of 3 pasvragen heeft. De eerste paar afleveringen vind ik dat een aanvaardbaar risico van het spel, bij de laatste vijf niet meer.

De aflevering waarin Salim geëlimineerd werd is wel eerlijk verlopen: eerst 15 vragen en dan krijg de theoretische afvaller nog een mogelijkheid om ... een herkansing af te dwingen. Dat is van een heel andere orde dan meer weten over de mol en toch uitgeschakeld worden omdat iemand ander 3 pasvragen heeft.

De twists die tot noch toe toegevoegd weden aan De Mol, vond (en vind) ik perfect passen in het concept en zo moet het blijven: niet zoals in widm waar de pasvragen, vrijstellingen, zwarte whatever eigenlijk een verdoezeling is van het gebrek aan geïnspireerede opdrachten.
Nogmaals: er zijn uitzonderingen en in 2018 (denk ik toch) met Jan Versteegh waren er a) wel een paar goed uitgewerkte opdrachten (zeker die eerste opdracht die echt van het niveau van De Mol was), b) meer dan 3 leuke deelnemers en c) een aantal opdrachten speelden goed in op de gebruiken in of kenmerken van het land en d) de lokaties waren goed gekozen. Prachtig land trouwens Georgië.
Gebruikersavatar

Swimsys.nl14 apr 2020, 15:04

 47  Emanuelle
Vermoljoen schreef:In de Belgische Mol vaker dan in WIDM? Dit jaar hebben ze in aflevering 1 allemaal(!) een groene/zwarte vrijstelling gekregen en daarvoor hebben ze enkel moeten kijken naar wat Chinese tekens.
Nee vergelijk het is niet met WIDM! Als je kijkt naar eerdere seizoen van De Mol (Belgie dus 😉 ) dan worden er nu ook al meer pasvragen gebruikt als troeven in het spel :mrgreen:
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2020, 15:38

 2354  Uma
Dat valt wel mee, tenzij we de volgende aflevering een opdracht met pasvragen/vrijstellingen hebben.