Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator13 apr 2020, 16:44

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Mag ik je er vriendelijk op wijzen dat De Mol een Vlaams format is ...
Is dat ooit in vraag gesteld?
chicawah.janssen schreef: ... dat door de Nederlanders verkracht werd om er hun eigen variant van te maken?
Laat onze Mol aub onze Mol!
De waarheid ligt in het midden.
De eerste jaren van widm werd het Belgisch format gevolgd en was het best leuke televisie. Waarom het format veranderd werd weet ik niet maar ik vermoed dat het deels gekomen is door de instelling van Nederlanders - een beetje harder in uitspraken dan Belgen en iets minder compromissen willen sluiten. Ik herinner me echte ruzies (zichtbaar niettegenstaande de editing). Dit had ook als gevolg (voor mij toch) dat ik al heel snel verschillende deelnemers als mol kon schrappen. Wij Belgen zijn wat toleranter en minder openlijk geniepig 😉

Met BNers heb je dat probleem niet en het was/is ook meteen een opportuniteit om de wat minder bekende BNers in the spotlight te zetten.
Gebruikersavatar

Swimsys.nl14 apr 2020, 12:19

 47  Emanuelle
Maar waar ik dus op doelde om in een seizoen bij een opdracht (dus niet als extra!) een plottwist met vrijstellingen, pasvragen of compleet iets nieuws in te voeren... Hoe zien jullie dat zitten 😎
Gebruikersavatar

schotte.jelle14 apr 2020, 12:26

 143
Die Nederlands MOL is al hetzelfde lot beschoren dan expeditie robinson. Niks meer te maken met het originele format. Vooral niet te veel veranderen, vasthouden aan het concept en tijd en energie steken in het ontwikkelen van de best mogelijke proeven
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2020, 12:27

 2354  Uma
Het is en blijft belangrijk dat de Mol wordt gevonden. Ik geloof dat wanneer je teveel items in het spel gooit, het meer een soort van carnavalsspelletje wordt en de items zoveel invloed kunnen hebben op het spel dat de zoektocht naar de mol er bijna ondergeschikt aan raakt. Ik ben dus zeker meer van het traditionele. De hoeveelheid van de persoonlijke voordelen vind ik tot nu toe ieder jaar opnieuw perfect. Niet te veel en niet te weinig.
Gebruikersavatar

Swimsys.nl14 apr 2020, 12:32

 47  Emanuelle
VERMOLJOEN schreef:Het is en blijft belangrijk dat de Mol wordt gevonden. Ik geloof dat wanneer je teveel items in het spel gooit, het meer een soort van carnavalsspelletje wordt en de items zoveel invloed kunnen hebben op het spel dat de zoektocht naar de mol er bijna ondergeschikt aan raakt. Ik ben dus zeker meer van het traditionele. De hoeveelheid van de persoonlijke voordelen vind ik tot nu toe ieder jaar opnieuw perfect. Niet te veel en niet te weinig.
Klopt , al zien we in de Belgische Mol de pasvragen en vrijstellingen vaker in het seizoen voorkomen... Maar inderdaad wat je zegt, het primaire doel blijft: zoektocht naar de juiste Mol en geld verdienen voor de pot. 🙂
Gebruikersavatar

elkemol14 apr 2020, 12:35

 654
never change a winning team!
Gebruikersavatar

Swimsys.nl14 apr 2020, 12:37

 47  Emanuelle
elkemol schreef:never change a winning team!
En daarmee bedoel je?
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2020, 12:39

 2354  Uma
In de Belgische Mol vaker dan in WIDM? Dit jaar hebben ze in aflevering 1 allemaal(!) een groene/zwarte vrijstelling gekregen en daarvoor hebben ze enkel moeten kijken naar wat Chinese tekens.
Gebruikersavatar

elkemol14 apr 2020, 12:39

 654
Swimsys.nl schreef: En daarmee bedoel je?
dat wanneer een programma werkt en blijft werken, je niet teveel aan dat concept moet veranderen.
Net zoals bij de slimste mens. Ik ben vergeten hoeveel seizoenen dat al met groot succes meedraait (in Vlaanderen toch)...
Af en toe eens layout veranderen kan geen kwaad. Maar waarom zou je iets willen veranderen aan iets dat werkt?

als je een gelukkig huwelijk hebt, ga je toch ook niet naar een ander opzoek, gewoon 'om eens te veranderen?'
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2020, 12:46

 1293  Uma
Maar stel nu bijvoorbeeld dat in de aflevering waar 10! pasvragen konden verdiend worden nog een plottwist zat. Die pasvragen konden op 1 of andere manier geblokkeerd worden, met een zwarte vrijstelling. Dat kan toch perfect binnen hetzelfde format...
Gebruikersavatar

Anomolie14 apr 2020, 12:55

 64  Uma
Het kan. En verandering is vaak goed.
Maar soms moeten we, als iets goed gaat, niet teveel veranderen.

Edit: Wat Elkemol dus zei (had het nog niet gelezen)
Laatst gewijzigd door Anomolie op 14 apr 2020, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elkemol14 apr 2020, 12:58

 654
als de programmamakers meelezen kunnen ze hier vast en zeker wel inspiratie opdoen... 🙂