Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

elkemol21 apr 2020, 12:13

 654
Addow schreef:Het bestek ligt écht ( ) al wel in een "X"-vorm bij binnenkomst van de kandidaten en lijkt me heel de tijd in precies dezelfde positie te liggen. Bovendien lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat ge de vork op die manier "per ongeluk" over je mes stoot. Maar vooral... waarom zit GDC al aan tafel bij binnenkomst van de kandidaten, normaal neemt hij altijd plaats aan tafel nadat de kandidaten al zitten (zie bvb. begin aflevering).
Nog eens herbekeken. Ik durf niet uit mijn hoofd zeggen of het klopt dat Gilles meestal niet als 1e al aan tafel zit. Ik wil je op je woord geloven (ik ga het niet natrekken).
En ja, dat bestek ligt in een X-vorm.
En ja, bij nader inzien zit daar mss wel iets in (ik vind het alvast wel heel goed gezien van jou)

Het looktaartje wordt gegeten door Jolien.
Wat wil de mol? Het looktaartje, of net niet?
Van wie zijn we als enige zeker dat hij specifiek een taartje kiest? Bart, want dat zien we.
Heeft Bart dat bestek ook gezien? En weet hij dus dat het looktaartje in gekruiste positie bevindt van waar dat bestek zich vindt (dus bij Jolien?)
En wil de mol deze positie juist niet? Of wel?

De enige van wie we zeker zijn welk taartje genomen wordt, is Bart.
en ik acht het niet onwaarschijnlijk dat dat gekruiste bestek een hint is.
Maar voor wie?
Als ze dat gekruiste bestek als hint laten zien, dan is het enige dat we met zekerheid ook kunnen zien, is dat Bart niet kiest voor het looktaartje.

We weten niet of Jolien werkelijk voor het taartje heeft gekozen dat het dichtste bij haar ligt, en dus in gekruiste positie tov het gekruiste bestek. Het zou kunnen. Maar dan zou ik als mol, en als ik dat taartje zeker zou willen, toch zorgen dat ik als eerste toe tast.
Gebruikersavatar

schotte.jelle21 apr 2020, 13:37

 143
Los van alle theorieën, we zijn zo opgevoed dat we allemaal het taartje nemen het dichtstbij ons.
Het zit niet in ons om over dat bord te reiken, dat is gewoon niet beleefd...
Als de mol het bewuste taartje wou, dan was die dus op de juiste stoel moeten gaan zitten.
Waarom zou men hier de mol moeten briefen via een bestek ofzo... => enkel voor de beelden nadien, want je kan ook gewoon op voorhand zeggen waar het zal liggen..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2020, 17:47

 8153
Dat gekruiste bestek is raar en zou best wel eens iets kunnen betekenen, maar ik denk niet dat het te maken heeft met de taartjes.
Volgens mij maakt het de mol niet uit wie het looktaartje krijgt.
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2020, 18:32

 3423  Yens
Bestek kruisen doe je normaal gezien in je bord, om aan te geven dat je nog niet gedaan hebt met eten. Maar zo, langs het bord, heeft het volgens mij geen betekenis. Toch vreemd, degene die de tafel gedekt heeft zal dat toch niet gedaan hebben?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT21 apr 2020, 20:55

 767  Yens
Volgens mij maakt het de mol inderdaad niet uit wie het bewuste taartje krijgt. Er is ook geen geld te verdienen met deze opdracht. En ik zou het zelf ook leuker vinden. Geef de mol gewoon gelijke kansen en laat het toeval beslissen. Het moet niet altijd gemakkelijk zijn voor de mol, dus die mag ook wel eens zichzelf bewijzen tijdens zo'n intiem gesprek.
Gebruikersavatar

Karageorgos_22 apr 2020, 00:39

 35  Uma
masterveecee schreef:of Christian had minder vragen goed? of was minder snel
voila wilde ik ook zeggen, maar je was me voor! 😉
Gebruikersavatar

Funderbird22 apr 2020, 07:14

 36
Addow schreef:waarom zit GDC al aan tafel bij binnenkomst van de kandidaten, normaal neemt hij altijd plaats aan tafel nadat de kandidaten al zitten (zie bvb. begin aflevering).
Simpel omdat de taartjes daar liggen en de kandidaten er niet zomaar mogen aankomen.
Het is ook niet hun echt ontbijt vermoed ik, want lijkt me nogal pover.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2020, 09:08

 8153
Jansen schreef:Bestek kruisen doe je normaal gezien in je bord, om aan te geven dat je nog niet gedaan hebt met eten. Maar zo, langs het bord, heeft het volgens mij geen betekenis. Toch vreemd, degene die de tafel gedekt heeft zal dat toch niet gedaan hebben?
Het was geen sterrenrestaurant, maar zelfs dan nog mag je veronderstellen dat de tafel normaal gedekt werd.
Het antwoord op het raadsel kan ook heel eenvoudig zijn: Alina deed een Gilles-met-het-zoutvaatje en legde zelf haar bestek in een kruis.
Het spel loopt ten einde. Vandaag mag nog één iemand een kruis maken over zijn kans de finale te spelen. Daarna komt omega en is het spel van de mol uit.
Waarom een kruis? Als je iets opvallends wil doen met je bestek zijn er niet echt veel mogelijkheden behalve kruisen of ondersteboven leggen. Met je bord kan je ook al niet veel doen. Je kan het moeilijk op zijn kop zetten, dat zou volslagen idioot zijn.
Gebruikersavatar

inge.herkens22 apr 2020, 20:39

 2
Klaartje schreef:Wat ik wel erg opvallend vond en Eline, de Mol van 2017, vertelde dat gisteren in Café de Mol ook: de manier waarop Jolien deze babbelbox-ronde aanpakte was verbluffend goed, met zeer gerichte vragen, waar ze precies niet veel over moest nadenken. Eline zei gisteren dat ze vond dat het precies leek of Jolien daarop had geoefend en vooraf al juist wist wat ze ging vragen. Diezelfde indruk had ik ook.

Als je de hele babbelboxconversatie tussen Bart en Jolien analyseert, dan kan het even goed zijn dat Jolien de Mol is en dat Bart dat al weet.

Een uitspraak van Bart tijdens 'de verdenkingen' blijft me achtervolgen: na de Minotaurus-opdracht liet Bart uitschijnen dat hij die dag, tijdens die opdracht, gezien had wie de mol was. "Mijn broek af als ik hier straks een rood scherm krijg. Dan heb ik nul mensenkennis, nul." Stel dat hij dat als kandidaat echt meende (als mol zou het een mooie leugen zijn, natuurlijk), dan ben ik er sindsdien vanuit gegaan dat Bart het had over Jolie...
Volledig mee eens!!!!!
Ma echt volledig he!!! 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 apr 2020, 10:57

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Het was geen sterrenrestaurant, maar zelfs dan nog mag je veronderstellen dat de tafel normaal gedekt werd.
Het antwoord op het raadsel kan ook heel eenvoudig zijn: Alina deed een Gilles-met-het-zoutvaatje en legde zelf haar bestek in een kruis.
Het spel loopt ten einde. Vandaag mag nog één iemand een kruis maken over zijn kans de finale te spelen. Daarna komt omega en is het spel van de mol uit.
Waarom een kruis? Als je iets opvallends wil doen met je bestek zijn er niet echt veel mogelijkheden behalve kruisen of ondersteboven leggen. Met je bord kan je ook al niet veel doen. Je kan het moeilijk op zijn kop zetten, dat zou volslagen idioot zijn.
Zou wel een mooie hint zijn. Misschien komt er iedere aflevering een kruis samen met Alina in beeld?
Ik ga het vanavond eens bekijken en mocht ik er één tegenkomen in een andere aflevering, dan post ik het hier onmiddellijk 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2020, 11:00

 8153
Als ik als kind een leugen vertelde, zei mijn bomma tegen mij "Ge liegt! 'k Zie het want er staat een kruis op uw voorhoofd!". :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2020, 11:25

 2204
De 'X' van Alina kan natuurlijk ook een Romeins cijfer zijn, deel van een telefoonnummer, ofzo. :mrgreen: