Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2020, 14:41

 2245  Uma
Ja, dat zou kunnen, maar dan nog vond ik het heel vlotjes gedaan van Jolien. Zelfs met een aantal minuten voorbereidingstijd kwam het er allemaal verdacht vlot uit, zonder nadenken. Ietsje te vlot naar mijn goesting, ik vond dat zelfs verdacht vlot, net zoals Eline.

elkemol schreef:Ze had haar molboekje bij vlak voor ze naar die babbelbox wandelden. De tijd tussen de looktaart en de proef kennen we niet. Maar aangezien ze haar molboekje bijhad, heeft ze wss nog wel wat kunnen opzoeken en vragen bedenken.
Gebruikersavatar

elkemol20 apr 2020, 14:46

 654
Klaartje schreef:Ja, dat zou kunnen, maar dan nog vond ik het heel vlotjes gedaan van Jolien. Zelfs met een aantal minuten voorbereidingstijd kwam het er allemaal verdacht vlot uit, zonder nadenken. Ietsje te vlot naar mijn goesting, ik vond dat zelfs verdacht vlot, net zoals Eline.

Jolien is rad van tong...of de mol , maar dat denk ik niet 😉
Gebruikersavatar

Social20 apr 2020, 14:57

 353  Uma
Ik vond dit gedeelte eigenlijk de het dwaze in dit seizoen. Had weinig of geen meerwaarde en kwam allemaal zo geforceerd over. Van low budget filler gesproken...
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 15:29

 3423  Yens
Mollenspeurder schreef:Dat gevoel had ik ook. Leek heel erg op een gezellig gesprekje tussen Mol en toekomstige winnaar.
Ik kreeg eerder het idee dat het een gesprek was tussen twee kandidaten die heel goed weten wie de mol is. Vergeet niet dat ze uren in mekaars gezelschap hebben doorgebracht tijdens de Spartathlon. Op zoveel tijd kom je misschien wel eens iets te weten over mekaar (of niet) 😉 .
Gebruikersavatar

schotte.jelle20 apr 2020, 15:33

 143
Social schreef:Ik vond dit gedeelte eigenlijk de het dwaze in dit seizoen. Had weinig of geen meerwaarde en kwam allemaal zo geforceerd over. Van low budget filler gesproken...
Ben ik niet mee eens. Ik vind dit zeer plezant om volgen, kan ook verrijkend zijn, alleen mocht dat van mij wat langer duren.
Ik vind het echt wel sterk dat de mol zich op zo'n momenten staande zou weten te houden...
Gebruikersavatar

Paracetamol20 apr 2020, 15:34

 40
Jansen schreef:Ik kreeg eerder het idee dat het een gesprek was tussen twee kandidaten die heel goed weten wie de mol is. Vergeet niet dat ze uren in mekaars gezelschap hebben doorgebracht tijdens de Spartathlon. Op zoveel tijd kom je misschien wel eens iets te weten over mekaar (of niet) 😉 .
Zoals Gruyere of Parmezaan op de spaghetti. 😂
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 15:38

 3423  Yens
Paracetamol schreef:
Zoals Gruyere of Parmezaan op de spaghetti. 😂
Onder andere 😲 😲
Toch intieme conversatie niet 😛
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2020, 00:35

 2834  Uma
Misschien onterechte vraag van mij, maar waarom wordt dit topic over de babbelbox niet in het gedeelte Opdrachten geplaatst?
Ok, er was geen geld mee te verdienen, maar los daarvan is het toch een deel waarin alle vier de kandidaten een soort van opdracht hebben.
Gebruikersavatar

Elrond21 apr 2020, 01:32

 84  Sven
Ik denk zoals je zegt omdat er geen geld (of vrijstelling/pasvragen) mee gemoeid zijn. Dit topic lijkt me het neefje te zijn van het verdenkingen-topic: interessante uitspraken, reacties en gelaatsuitdrukkingen van de kandidaten en mol?
Gebruikersavatar

Addow21 apr 2020, 11:25

Molerator  377  Yens
schotte.jelle schreef:Ik denk dat er alvast moet herbekeken worden hoe de kandidaten hun plaats aan tafel “kiezen”... want mijn inziens nemen ze elk het stuk dat het dichtst bij hen staat
Een mogelijke sturing in dit geval kan het bestek zijn. Eén van de kandidaten gaat namelijk bij binnenkomst aan het bord zitten waarbij het bestek in een "X" ligt, de Griekse letter "Chi". De andere bestekken liggen wél netjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben al enkele weken aan het broeden op een theorie rond de Griekse letter "Chi" (= X), gestuurd door de vele in beeld gebrachte Griekse kruizen tijdens de afleveringen. Ik botste er dus eerder toevallig op.
Laatst gewijzigd door Addow op 21 apr 2020, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elkemol21 apr 2020, 11:35

 654
Addow schreef:Een mogelijke sturing in dit geval kan het bestek zijn. Eén van de kandidaten gaat namelijk bij binnenkomst aan het bord zitten waarbij het bestek in een "X" ligt, de Griekse letter "Chi". De andere bestekken liggen wél netjes.

Ik had eerder dit opgemerkt:
Afbeelding
Alina had tijdens de uitleg over de bedoeling van het looktaartspelletje al een taartje op haar bord liggen.
Bij de zinnen die hiervoor en hierna worden uitgesproken, ligt dat taartje er niet.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind dat bestek in kruis nogal opvallend, moest dat een richtingaanwijzer zijn voor de mol, maar why not...

Maar zou het kunnen dat ze nieuwe takes hebben gedaan, en dat Alina, na het taartje terug gelegd te hebben haar bestek gekruist teruggelegd heeft? Nu vind ik dat zelf onwaarschijnlijk, tenminste, ik zou dat nooit doen, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders dat niet zou doen.

Maar in combinatie met verschillende takes die er gedaan zijn (zie het beeld met het taartje dat al op haar bord ligt terwijl de uitleg gedaan wordt, en daarna het er niet meer ligt) vind ik het minder waarschijnlijk dat dat gekruiste bestek een hint zou zijn naar waar de mol zou moeten gaan zitten. Al sluit ik het niet uit.
Gebruikersavatar

Addow21 apr 2020, 11:45

Molerator  377  Yens
elkemol schreef:Alina had tijdens de uitleg over de bedoeling van het looktaartspelletje al een taartje op haar bord liggen.
Bij de zinnen die hiervoor en hierna worden uitgesproken, ligt dat taartje er niet.

Ik vind dat bestek in kruis nogal opvallend, moest dat een richtingaanwijzer zijn voor de mol, maar why not...

Maar zou het kunnen dat ze nieuwe takes hebben gedaan, en dat Alina, na het taartje terug gelegd te hebben haar bestek gekruist teruggelegd heeft? Nu vind ik dat zelf onwaarschijnlijk, tenminste, ik zou dat nooit doen, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders dat niet zou doen.

Maar in combinatie met verschillende takes die er gedaan zijn (zie het beeld met het taartje dat al op haar bord ligt terwijl de uitleg gedaan wordt, en daarna het er niet meer ligt) vind ik het minder waarschijnlijk dat dat gekruiste bestek een hint zou zijn naar waar de mol zou moeten gaan zitten. Al sluit ik het niet uit.
elkemol, dat had ik inderdaad al eerder in het topic gelezen, maar beschouwde dit louter als een continuïteitsfoutje veroorzaakt door de montage, een shot van Alina & Christian die ze er gewoon hebben tussengeplakt, maar die later werd opgenomen.

Het bestek ligt écht ( :mrgreen: ) al wel in een "X"-vorm bij binnenkomst van de kandidaten en lijkt me heel de tijd in precies dezelfde positie te liggen. Bovendien lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat ge de vork op die manier "per ongeluk" over je mes stoot. Maar vooral... waarom zit GDC al aan tafel bij binnenkomst van de kandidaten, normaal neemt hij altijd plaats aan tafel nadat de kandidaten al zitten (zie bvb. begin aflevering).