Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Internet Detective26 apr 2020, 21:50

 3
jarne.april schreef:Ik probeer de mol ook vaak vanuit een productie standpunt te bekijken. Een mol voorbereiden op 2 weken verraad en bedrog vereist veel voorbereiding en planning. Het lijkt mij praktisch zeer lastig een mol te nemen die getrouwd of samenwonend is. Al deze uren weg van huis zonder iets te mogen zeggen.

Ik verdenk hierdoor Alina enorm, bijkomend dat ze al even mijn verdachte is. Ze is single, kinderloos,.. allemaal optimale zaken om je als mol beter of vlotter te kunnen voorbereiden zonder ook thuis hierover te moeten liegen.

Ook na de finale van editie 2020 (mol: Alina), blijkt dat single en kinderloos tot het profiel van de mol hoort.
(Met uitzondering van Elisabet die pas tijdens het spel als mol gekozen werd en daar gebriefd werd.)

Tenzij editie 2021 niet mogelijk is of de makers van het programma iets creatief vinden of moeite doen om dit patroon te doorbreken, is dit iets om in het achterhoofd te houden voor een toekomstige zoektocht naar de mol.

Goeie vondst!
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle27 apr 2020, 09:07

 263
Mijn theorietje heeft toch weer geleid naar het molletje. Je ziet maar @klaartje, dat ook selectieve blindheid soms handig kan zijn 😃
Gebruikersavatar

Jimmy27 apr 2020, 09:22

 197  Anke
Zo zie je maar, wie laatst lacht... 😃 😃 😃 😃 😃
Gebruikersavatar

wouter.vanderlinden27 apr 2020, 10:07

 6  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Mijn theorietje heeft toch weer geleid naar het molletje. Je ziet maar @klaartje, dat ook selectieve blindheid soms handig kan zijn 😃
Ja, ik vond het ook een correcte theorie met punten die waarschijnlijk ook wel in overweging zijn genomen door de productie.

Ik vond de reactie van Klaartje ook wel heel groots om ondanks een andere visie toch proberen de vriendschapshanden in elkaar te slaan. Knap dat je daar erkent dat je eigen eerdere reactie wat hard overkwam en om toch te pleiten voor een groepsknuffel.

Alina is een prachtige mol. En zoals al vele mensen aangaven, dit is een prachtig forum. Over het algemeen staan hier veel interessante theorieën op en wordt hier op een heel mooie en correcte manier gecommuniceerd, waarvoor we veel mensen mogen bedanken en vooral de mensen die verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van dit forum!
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2020, 10:38

 2245  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Mijn theorietje heeft toch weer geleid naar het molletje. Je ziet maar @klaartje, dat ook selectieve blindheid soms handig kan zijn 😃
Ja, Annelies, ik zat ook op de juiste mol, al heb ik soms getwijfeld of het Jolien toch niet was. Maar 99 procent van mijn verstand zei dat het Alina moest zijn, op basis van wat ik heb gezien en gehoord in het programma. Gelukkig werd die 1 procent twijfel weggenomen door een spontane vergissing van Jolien in een uitspraak in Meteora, toen ze Dorien per vergissing "Alien" noemde, zo'n vergissing maakt de mol niet, want die heeft voorkennis van de namen. Toen moest ik wel helemaal voor Alina gaan. Want in Bart heb ik nooit de mol gezien.

Maar ik dacht toch dat ook jij nog tot op het einde hebt getwijfeld of het toch niet Bart was? Wou je gisteren niet op Bart stemmen in het topic "Wie is de mol? Wie wint en wie verliest?" Had ik toch gelezen in annelies-a.-a..vanbelle @ De finale: wie wint, wie verliest en vooral... Wie is de Mol? niet? 😉

Er zijn nu eenmaal meerdere wegen die tot de juiste mol kunnen leiden, al geeft geen enkele manier 100 procent zekerheid of uitsluitsel.

Gefeliciteerd dat je het juist had. Nu kunnen we samen nog "nagenieten" van Alina's optredens in de diverse media. Dat gaat ook heel fijn zijn. 🙂
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle27 apr 2020, 10:46

 263
Ik zat op Bart en Alina ja, en gisteren tijdens de aflevering zelfs helemaal op Alina - hoe haar ogen knipperden toen Gilles vroeg of ze de mol was, dat is zo'n duidelijk teken bij uitstek van een leugenaar...

Maar tja, Bart met zijn streken deed me tot op het eind twijfelen. Ik had dus beter mijn theorie blindelings gevolgd, dan zou ik nooit op het Bart-pad zijn beland 😃

Volgende keer hou ik me er helemaal aan, beloofd! 😛
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 10:59

 3423  Yens
Klaartje schreef:Er zijn nu eenmaal meerdere wegen die tot de juiste mol kunnen leiden, al geeft geen enkele manier 100 procent zekerheid of uitsluitsel.
Absoluut, het doel heiligt de middelen toch? En iedereen zoekt de mol vanuit zijn referentiekader. Dus maakt niet uit op welke manier je bij de mol bent uitgekomen. Volgens mij is dat trouwens iets dat door meerdere factoren wordt beïnvloed 😉 .
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2020, 11:06

 2245  Uma
Als ze het je volgend seizoen maar niet extra moeilijk maken, Annelies, want de makers lezen hier mee. Dan komen ze misschien af met vijf mensen die achteraf een mooi verhaal hebben. Zoals ze dit seizoen de FTM-theorie een hak hebben willen zetten met dat min-geld van het bieden op de eerste vrijstelling, zo gaan ze misschien volgende keer kiezen voor vijf voor de media zeer interessante mensen. En dan blijkt de mol toch gewoon een 48-jarige saaie, grijze boekhouder uit Zichem-Zussen-Bolder. "We zullen de Annelies-Vanbelle-theorie eens een hakje zetten, zie!" Ja, met de makers van De Mol blijft het oppassen! 🙂

annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik zat op Bart en Alina ja, en gisteren tijdens de aflevering zelfs helemaal op Alina - hoe haar ogen knipperden toen Gilles vroeg of ze de mol was, dat is zo'n duidelijk teken bij uitstek van een leugenaar...

Maar tja, Bart met zijn streken deed me tot op het eind twijfelen. Ik had dus beter mijn theorie blindelings gevolgd, dan zou ik nooit op het Bart-pad zijn beland 😃

Volgende keer hou ik me er helemaal aan, beloofd! 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator27 apr 2020, 11:31

 3483  Uma
Jansen schreef:Absoluut, het doel heiligt de middelen toch? En iedereen zoekt de mol vanuit zijn referentiekader. Dus maakt niet uit op welke manier je bij de mol bent uitgekomen. Volgens mij is dat trouwens iets dat door meerdere factoren wordt beïnvloed 😉 .
Als je je aan je eigen referentiekader houdt, dat zit je de volgende keer fout! 😎 (ex-molinator 27/04/2020)
Dat is net het leuke van De Mol: elke Mol is anders en reageert anders en je moet werkelijk alle pistes open houden.
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 11:50

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Als je je aan je eigen referentiekader houdt, dat zit je de volgende keer fout! (ex-molinator 27/04/2020)
Dat is net het leuke van De Mol: elke Mol is anders en reageert anders en je moet werkelijk alle pistes open houden.
Je eigen referentiekader bepaalt toch altijd wel een gedeelte van je verdenkingen. Vanzelfsprekend moet je ook open staan voor andere denkwijzes, maar dat zeg ik toch ook in mijn antwoord 😉.

P.S. Tot nu toe heb ik me meestal gebaseerd op buikgevoel en op (proberen) de logica van een bepaalde handeling te verstaan. Dat wil niet zeggen dat een verborgen hint niet tot de oplossing kan leiden, maar ik ben nog maar zelden ernaar op zoek gegaan. Hoogstens wat verder borduren op wat anderen ontdekt hebben. Wat betreft de stelling van Annelies dat de mol ook een zeker mediagehalte moet hebben, ga ik gedeeltelijk in mee. De vorige mollen (en dan vooral Gilles, Pieter en Elisabet, Eline iets minder maar ze was toen ook de jongste mol ooit en een flik als mol was ook een speciaal gegeven) hadden dat toch ook? Met Alina hebben ze zeker een ontdekking gedaan. Geweldig straffe prestatie van zo'n jong meisje. Volgens mij gaan we van haar nog meer horen (en met een opleiding logopedie kan je meerdere richtingen uit) 😉.