Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Klaartje06 apr 2020, 22:51

 2245  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Eerst maak ik die selectie zo Klaartje, en vanuit mijn shortlist kijk ik dan naar het programma. Het is niet dat die 'productiebril' de enige is... maar wel een belangrijke. Puur op basis van gedrag zit ik op Bart of Christian. Hoe je het ook draait of keert, ik kom al vanaf het begin steeds op dezelfde drie uit...
Geen wonder dan dat je Eline hebt gemist in seizoen 5. De productiebril leidt dan toch tot selectieve blindheid, vanaf het begin. Je sloot Eline vooraf al uit in je 'preselectie'.

Vorig seizoen was anders, toen was er nog geen mol gekozen. Toen schreef ik hier na de eerste kennismaking met de kandidaten nog: "Als ik het voor het zeggen had, dan koos ik Elisabet als mol." Omdat zij in mijn ogen alles had om het te maken als mol. En dat was dus niet bekeken door een 'productiebril', want dat woord kende ik tot vandaag niet. 🙂 Maar toch bleek achteraf (in interviews in de pers) dat de makers een andere favoriet op het oog hadden (Bruno waarschijnlijk). Elisabet deed het echter zo fantastisch bij de proef waarin ze op de rooster werden gelegd dat ze toch voor haar kozen. Het hangt dus soms van details af wie ze kiezen.

Ik heb een broer en die kijkt soms ook naar De Mol. En één van zijn criteria is: "Ze gaan toch nooit iemand als mol kiezen die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt." Hij sluit dus al vooraf meestal alle West-Vlamingen en Limburgers uit voor wie ze best ondertitels gebruiken. Dat is ook een 'criterium' om de mol te vinden en meestal komt het nog uit ook. Maar dit jaar zou hij er wel eens flink naast kunnen zitten. Als je Alina of Dorien bezig hoort tijdens het spel, dan komt daar toch vooral Kempisch uit. 🙂 Ik denk dat de kijkers die het programma vanuit Nederland volgen heel blij zijn met die ondertiteling.

Oh, ik hoop toch zo dat het gewoon keihard Dorien is! 😂 Dan kunnen heel veel theorieën de vuilnisbak in. 😂 Alina mag ook, dan zit mijn broer er in elk geval al helemaal naast.
Gebruikersavatar

Cedric06 apr 2020, 23:45

 2834  Uma
Klaartje schreef:Je kan ook te mooi zijn he, Cedric. Dat iedereen vooraf gaat zeggen: dat moet de mol zijn! Wat een ster! 😂
Aaaah ja! Tzal dat zijn! Mijn adonisgehalte is zo hoog dat het té intimiderend werkt.
Dat is inderdaad een pak waarheidsgetrouwer als reden voor mijn niet-deelnames. 😂
Gebruikersavatar

Zico06 apr 2020, 23:53

 30
Klaartje schreef:Ik heb een broer en die kijkt soms ook naar De Mol. En één van zijn criteria is: "Ze gaan toch nooit iemand als mol kiezen die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt." Hij sluit dus al vooraf meestal alle West-Vlamingen en Limburgers uit voor wie ze best ondertitels gebruiken.
Pieter was nochtans mijn leerkracht op het Sint-Lodewijkscollege in Brugge, hoewel ik moet toegeven dat hij wel goed zijn best deed om AN te praten, zoals het een leerkracht betaamt.
Gebruikersavatar

Klaartje07 apr 2020, 00:32

 2245  Uma
@Annelies

Ik wou net reageren op je bericht dat je mijn commentaar onaangenaam vond, maar je bericht verdween intussen, toen ik mijn reply aan het schrijven was.

Dus bij deze schrijf ik het hier maar.

Sorry, Annelies, dat de toon van mijn commentaar op je berichten blijkbaar wat onaangenaam aankwamen bij jou, dat was heus niet de bedoeling. Mijn excuses daarvoor. Het ligt nooit in mijn bedoeling om theorieën aan te vallen. Je mag je zeker niet persoonlijk aangevallen voelen.

Ik vond jouw theorie interessant genoeg om erop te reageren. Ik lees immers vaak berichten hier op het forum, waarmee ik het hoegenaamd niet eens ben en die ik makkelijk zou kunnen neersabelen, maar dat doe ik dan niet, want meestal zijn ze het niet waard om mijn tijd in te steken. Dergelijke berichten zou ik echt kunnen aanvallen, maar ik doe het niet.

Ik probeer het altijd aangenaam te houden hier op het forum. Ik probeer er altijd een feest van te maken, ik denk dat veel forumleden dat kunnen beamen.

Dus nogmaals sorry dat mijn commentaar veel harder bij je is aangekomen dan de bedoeling was; het was hoegenaamd niet de bedoeling om bot of onaangenaam of aanvallend te zijn tegenover jou.

Laten we gewoon 'forumvriendinnen' blijven en samen op zoek gaan naar de Mol, ieder met onze eigen aanpak. Wie weet komen we uiteindelijk bij dezelfde mol uit. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva07 apr 2020, 08:51

 2204
Groepsknuffel?

(ieder vanuit z'n eigen kot :albino: )
Gebruikersavatar

wouter.vanderlinden20 apr 2020, 12:26

 6  Yens
Het is misschien iets heel belachelijks en iets heel subtiel.. maar het is me altijd bijgebleven wat GDC in Café De Mol zei.
In het topic rond Griekenland als bestemming vermeldde hij dat ze met de productie altijd proberen anders te denken. Als mensen/kandidaten denken dat ze naar een verre bestemming gaan, net daarom blijven ze in Griekenland.

Deze uitspraak, of de manier waarop hij het zei, is me altijd wat bijgebleven.

Ik weet niet of het fout is of volgende week een "extra hint" maar waar het normaal gewoonte is om elk jaar tussen man en vrouw te switchen lijkt het me nu dan logisch dat hij doelde op.. vorig jaar hadden we een blonde vrouw, dan gaat het dit nu toch ook weer niet zijn..

Andere mensen deelden al dat Alina een misschien veel te jonge mol zou kunnen zijn, misschien hebben ze ook bewust zo anders gedacht (ook al lijkt die redenering me wel verder gezocht).

Het is mede door dit subtiele gegeven dat ik vrij snel naar Alina ben gegaan als mol.
Is het andere mensen ook opgevallen of is het een beetje heel ver gezocht?
Het zou me leuk lijken om 2 jaar op een rij 2 sterke, jonge, blonde vrouwen als mol te hebben.
Gebruikersavatar

Etnas20 apr 2020, 12:36

 1
Had de productie vorig jaar ook geen andere mol (geen sterke jonge blonde vrouw) in gedachten voor de start van de opnames? Maar viel die (mede door zenuwen) niet door de mand bij de uiteindelijke selectie ter plaatse :?:
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 13:02

 3423  Yens
wouter.vanderlinden schreef:Het is misschien iets heel belachelijks en iets heel subtiel.. maar het is me altijd bijgebleven wat GDC in Café De Mol zei.
In het topic rond Griekenland als bestemming vermeldde hij dat ze met de productie altijd proberen anders te denken. Als mensen/kandidaten denken dat ze naar een verre bestemming gaan, net daarom blijven ze in Griekenland.

Deze uitspraak, of de manier waarop hij het zei, is me altijd wat bijgebleven.

Ik weet niet of het fout is of volgende week een "extra hint" maar waar het normaal gewoonte is om elk jaar tussen man en vrouw te switchen lijkt het me nu dan logisch dat hij doelde op.. vorig jaar hadden we een blonde vrouw, dan gaat het dit nu toch ook weer niet zijn..

Andere mensen deelden al dat Alina een misschien veel te jonge mol zou kunnen zijn, misschien hebben ze ook bewust zo anders gedacht (ook al lijkt die redenering me wel verder gezocht).

Het is mede door dit subtiele gegeven dat ik vrij snel naar Alina ben gegaan als mol.
Is het and...
Subtiele vondst, maar ik denk dat er veel andere redenen zijn om Alina te verdenken. Wel goed gevonden vind ik.

Etnas schreef:Had de productie vorig jaar ook geen andere mol (geen sterke jonge blonde vrouw) in gedachten voor de start van de opnames? Maar viel die (mede door zenuwen) niet door de mand bij de uiteindelijke selectie ter plaatse :?:
Klopt. De drie misschien schermen waren Elisabet, Bruno en Martijn en Elisabet was niet hun eerste idee als mol. Als het dus een van de twee anderen was (en dat was aanvankelijk zo), dan zouden er twee mannen op rij geweest zijn. Iedereen denkt dus dit jaar eerder aan een man. Goeie zet dus om terug voor een slimme en zeer jonge vrouw te gaan 😉 .
Gebruikersavatar

astridm20 apr 2020, 16:29

 287
Jansen schreef:
Klopt. De drie misschien schermen waren Elisabet, Bruno en Martijn en Elisabet was niet hun eerste idee als mol. 😉

Volgens mij was het alleen niet de eerste keus van Gilles, over de productie heeft hij niets gezegd.
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 17:25

 3423  Yens
astridm schreef:Volgens mij was het alleen niet de eerste keus van Gilles, over de productie heeft hij niets gezegd.
Dus volgens jou kan Gilles zelf beslissen of iemand mol of niet wordt? Lijkt me moeilijk te geloven?
Gebruikersavatar

astridm20 apr 2020, 17:40

 287
Jansen schreef:
Dus volgens jou kan Gilles zelf beslissen of iemand mol of niet wordt? Lijkt me moeilijk te geloven?


Dat heb ik niet gezegd, ik heb alleen gezegd dat Elisabet niet de eerste keus was van Gilles. Wat het productieteam vond heeft hij zich toen niet over uitgelaten.
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2020, 17:49

 3423  Yens
Volgens mij hebben ze voor ze vertrokken, de 3 "misschien" schermen geselecteerd en op basis van de gesprekken ter plekke, de mol bepaald. Ik denk ook dat we heel veel niet zien maar dat Gilles zonder overleg daar beslist of Elisabet de mol wordt of niet, dat lijkt me vreemd. Na de individuele gesprekken zal er zeker wel overleg geweest zijn met kleine kring van mensen die de mol bepalen.