Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Elrond27 apr 2020, 23:29

 84  Sven
Jaa hun inschrijving was pas voltooid na 12u 's nachts, maar alles was al vol rond 23 zie ik? Wel een bevestigingsbericht ontvangen denk ik, maar denken dat ze desondanks niet bij die eerste 10000 zullen zitten en uit de boot vallen

Hoho wat een gedoe, maar bon bewijst hoeveel enthousiasme er is voor het programma hé!
De mol is echt cultuur geworden !
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2020, 02:40

 8153
Vermoljoen schreef:https://www.vier.be/schrijf-je-nu-in-voor-de-mol

Schrijf je nu in voor de Mol! Maar pas op: bij 5.000 inschrijvingen sluiten ze automatisch af! Snel zijn is dus de boodschap 😉
Gij moogt nog niet! 😛
Maar misschien nu al de vragenlijst invullen en dan volgend jaar een filmpje insturen en zo snel mogelijk een rijbewijs halen zodat je in 2022 de jongst mol ever kan worden!

Vermoljoen schreef:Ik ben heel benieuwd welk land ze nu in gedachten hebben. Ik hoop eigenlijk op Afrika, want dat is al van 2017 geleden. Tanzania, Nigeria, Namibië, Kenia,... genoeg keuze!
Nigeria? Really? Weet jij wel hoe corrupt en gevaarlijk het daar is?
Namibië is een fantastisch land (ben er geweest), maar dun bevolkt en teveel puur natuur en weinig andere dingen om interessant te zijn voor De Mol.

Ik heb je, mol! schreef:Ik kijk nog maar 4 jaar (toen Gilles de mol was) naar De Mol, maar zijn ze al eens in Amerika of Australië geweest ?
Argentinië en Mexico... :mrgreen:

Vermoljoen schreef:Oh ja, naar een staat in de VS gaan zou ook wel mooi zijn!
Zwijg!!! Ik zou op 17 juni vertrekken naar Alaska en door dat stom virus is gans die bazaar gecancelled! :twisted:

Cedric schreef:Frankrijk, Spanje en Italië in de 3 oorspronkelijke edities.
Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico, Vietnam en Griekenland in de nieuwe reeksen.

Amerika en Australië dus nog niet, maar die laatste zal wel pokkeduur zijn waarschijnlijk. (Tenzij ze net daarom dit jaar een goedkopere editie organiseerden.)
:roll:

Cedric schreef:Weet iemand toevallig nog hoeveel inschrijvingen er waren in vorige seizoenen? Dit jaar 14021 weet ik (een record), maar verder kan ik het niet meer inschatten.
Waarschijnlijk kan het gemakkelijk opgezocht worden, maar ik herinner mij vaag aantallen als 3000 (Argentinië), 5000 (Zuid-Afrika), 8000 (Mexico) en dan plots Whoem! Een Covid-19-achtige curve denk ik.
In ieder geval is mijn kans voorgoed verkeken. :?

Cat_Cl schreef:Gelukkig zijn de opnames altijd maar in het najaar!
Maar volgens mij zouden ze nu eigenlijk al op prospectie moeten zijn of vertrekken... :(

Nonline schreef:Ik heb nu voor het eerst in 15 jaar gebaald dat ik geen televisie heb... Daardoor liep ik sowieso een uur en een kwart achter voor de inschrijvingen op de mensen met televisie en daarna kreeg ik inderdaad time-outs op de server :(
De Mol in Haïti? 😲 :mrgreen:

BTW. Ik heb ook geen TV. Maar toch rechtstreeks gekeken. 😛

Elrond schreef:Vraag me ook af of daar genoeg oudere mensen gaan tussen zitten? Mensen die vroeger willen slapen of vroeg moeten opstaan enz...
Tegen dat ik mijn bril gevonden had om te lezen hoe het precies zat, was ik al te laat. Stom van mij dat ik eerst mijn vals gebit in mijn mond gestoken heb en mijn hoorapparaat wilde finetunen om GDC goed te kunnen verstaan (zou ik nu durven bekennen dat ik zonder mijn bril nogal lang moest zoeken naar mijn pruik? :oops: ).
Dat was eigenlijk alleMOL bijzaak maar door mijn Parkinson duurde het wel dubbel zo lang om de vragenlijst juist in te vullen (ik tikte er altijd net een tikske tikske tikske naast) en wat mij finaal de das omdeed was waarschijnlijk mijn getwijfel bij de vraag
"Welk vervoermiddel gebruikt u?"
a. fiets
b. step
c. elektrische fiets
d. elektrische step
e. speedpedelec
f. looprek
g. rollator
h. scootmobiel

* vanaf f gelieve u te onthouden van inschrijving

Auto stond er niet tussen dus ik moest het antwoord schuldig blijven. :mrgreen:

Ahiha schreef:Ik dacht net hetzelfde. (Dit jaar ook opvallend veel 20’ers) Wie heeft nog een pc open op dat uur? Wie kan vlot een video uploaden, typen,...
Ik denk al niet de categorie 50+
Pardon???

Andreas schreef:Tegen dat ik mijn fimpje gemaakt had was alles al volzot
Zot hé? 😉

Mola Lisa schreef:Waarom laten ze de inschrijvingen niet een tijdje lopen ? Bijvoorbeeld één week zodat iedereen (ook het zorgpersoneel die zich nu uit de naad werken voor ons, applaus voor hen) de kans krijgt om zich in te schrijven. De computer kan er dan nadien at random 5000 uithalen. Lijkt mij toch iets eerlijker
Kijk, dat vind ik nu eens echt een prachtige opmerking!

Taupe077 schreef:Vorig jaar was ik aan het balen als een stekker. Had een leuk filmpje klaar en wou me last moment inschrijven maar door omstandigheden naar spoed moeten gaan met dochtertje en dus te laat.
Dit jaar ging ik zeker meedoen had ik op voorhand gezegd maar mogelijk door corona of door flauw seizoen wel eens aan gedacht maar niets meer.
Gisterenavond direct site bezocht bij aankondiging en waren toen nog 5000 plekken. Na café de Mol waren er nog 4996 ... dus nog genoeg, no stress. Laten we even nadenken of het tegenvallende seizoen (imo!) te wijten is aan de kandidaten, de opdrachten, de mol of toch maar covid19 en zien wat ik zou doen.
Lees dan deze morgen dat alle plaatsen gepakt zijn, tja ... vind ik zelf niet erg ...
Tssssss... Ik héb je toch al gezegd dat het leven voor de rappen is? Ik héb je toch al eens gezegd dat je nu tenminste alles klaar had en meteen in kon schrijven? Aaaaaaarggghhhh, waarom wilde je nu kost wat kost een nieuw filmpje maken omwille van een halve kilo? :roll:
Waarom in godsnaam heb je niet onmiddellijk en dadelijk en direct ingestuurd waarvoor je een jaar geleden een minuut te laat was?
Taupeke toch!

jim-bob.desreumaux schreef:Ja, dat was tegen mijn kl*ten gesneeuwd.
😲 Waar woon jij? In Groenland of zo?
Wat een prachtige uitdrukking! Nooit eerder gehoord. Ga die eens doorsturen naar mijn nicht die in het hoge noorden in Noorwegen woont. :mrgreen:

BeaVer schreef:nee, je bent niet de enigste.
De enige BeaVer 😉
SPOILER


Cedric schreef:Desnoods met gele briefkaarten (zijn die nog ergens te vinden?).
O grote gruwel! Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die lelijke dingen van de wereldbol verdwenen ziijn.
Ze doen mij een beetje veel te veel denken aan mijn schoonouders. :roll:
Gebruikersavatar

Elrond28 apr 2020, 04:26

 84  Sven
Hahahaha, ja oké janssen, ik begrijp je wel denk ik. Ik ben zelf 24j, maar ook "oudere mensen" kunnen veel, meestal meer dan ik zelf!

Geloof toch wel echt dat er meer inschrijvingen van studenten bijzitten dan normaal deze keer. Dat was wat ik eigenlijk wilde zeggen 😉

Zal alleszins niet meer ontkennen dat "ouderen" niet in staat zijn om..

lesje geleerd! (:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2020, 04:30

 8153
Cedric schreef:Ik hoop alleen dat ze, net zoals na Mexico, uitsluitend de filmpjes tonen van de 10 kandidaten. Want die zijn relevant. Wanneer ze echter ook filmpjes tonen van andere mensen die zich kandidaat stellen, dan komt dat bij mij altijd over alsof ze die belachelijk maken.
I agree.
Er is eens een seizoen geweest - weet niet meer welk - dat ze in de laatste aflevering filmpjes toonden van "losers". Ik vond dat toen eigenlijk not done. Er zat ergens een filmpje tussen van een vroegere leerkracht van mijn zoon. Het was nog niet al te belachelijk, maar toch wist zijn vriendengroep meteen... :roll:
Vorig jaar toonden ze beelden van mensen die het tot in de caravan geschopt hadden (waaronder Bruno die nu meedeed).
Die waren dan nog allemaal ver geraakt, maar toch heb ik daar een ongemakkelijk gevoel bij. In die mate dat het mij zelfs tegenhoudt om mij in te schrijven.
Maar misschien is dat voor de makers net een manier o]m het aantal inschrijvngen terug te dringen? Ik zou het wel erg vinden...
Elrond schreef: Geloof toch wel echt dat er meer inschrijvingen van studenten bijzitten dan normaal deze keer. Dat was wat ik eigenlijk wilde zeggen 😉
Denk het ook. Rare tijden...
Normaal gezien zit ik hele dagen tussen studenten. Nu zit ik thuis te telewerken. En de studenten zitten ook thuis. Voor hen is de situatie veel moeilijker en vervelender dan voor ons. Ik hoop echt dat alles uiteindelijk goed zal komen...
Gebruikersavatar

Elrond28 apr 2020, 04:49

 84  Sven
Jaa situatie komt sowieso wel weer goed hé 🙂 Is het niet voor dit jaar, dan wel voor volgende jaar! En het nieuwe seizoen vd mol zal daar wrs wel in passen denk ik

En ik ga nu wel off topic denk ik, maar goed de mol is bekend 😉 Jij geeft les dan? Ben benieuwd of ik niet gewoon les krijg van jou 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2020, 04:51

 8153
Ik geef (goddank) geen les. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Elrond28 apr 2020, 05:03

 84  Sven
Zeg maar niet inhouden om in te schrijven hé!!

Zit zelf nog niet echt lang op dit forum, maar het wordt eens tijd dat een regular van hier mee doet met de mol denk ik!
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!28 apr 2020, 10:49

 60
JBB schreef:Ik denk dat we die 30.000 ook met een korrel zout moeten nemen. Dat kan toch bijna niet, van 14.000 vorig jaar ineens meer dan een verdubbeling op 1 nacht tijd... Of het moet zijn dat niemand op zomervakantie kan gaan, en iedereen dus wel verlof over heeft in het najaar 😛

Volgens mij zijn er ook veel mensen die deels uit nieuwsgierigheid beginnen aan die inschrijving, en dan toch op een bepaald moment beslissen om het niet in te dienen...
Langs de andere kant, is dat best wel mogelijk.
Nog meer kijkers dan anders, de mensen hebben nog meer tijd om zich in te schrijven en in deze tijden toch een mogelijkheid vinden om te reizen... . Dan denk ik dat deze grote toestroming best te verwachten was
Gebruikersavatar

JBB28 apr 2020, 11:01

 439  Uma
chicawah.janssen schreef:I agree.
Er is eens een seizoen geweest - weet niet meer welk - dat ze in de laatste aflevering filmpjes toonden van "losers". Ik vond dat toen eigenlijk not done. Er zat ergens een filmpje tussen van een vroegere leerkracht van mijn zoon. Het was nog niet al te belachelijk, maar toch wist zijn vriendengroep meteen... :roll:
Vorig jaar toonden ze beelden van mensen die het tot in de caravan geschopt hadden (waaronder Bruno die nu meedeed).
Die waren dan nog allemaal ver geraakt, maar toch heb ik daar een ongemakkelijk gevoel bij. In die mate dat het mij zelfs tegenhoudt om mij in te schrijven.
Maar misschien is dat voor de makers net een manier o]m het aantal inschrijvngen terug te dringen? Ik zou het wel erg vinden...
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik De Mol net zo een schitterend programma vind omdat het quasi nooit vervalt in 'uitlach televisie' (denk aan dingen als Komen Eten ofzo). En ja, als ze dan ingestuurde filmpjes laten zien van mensen die iets gek doen, dan begint het bij mij ook wat te wringen. Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen 😉

Beelden van kandidaten die op gesprek mochten maar er toch net niet bij waren, dat is ook op het randje. Maar dan vooral omdat dat voor hen toch ook zeer vervelend is, dat plots iedereen weet dat je in het geniep bent gaan solliciteren om mee te doen aan De Mol, zonder succes. Dat maakt het ook moeilijk voor hen om zich opnieuw in te schrijven (chapeau voor Bruno dus)...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2020, 13:30

 8153
Ach, 't is gewoon en zielig manneke. :mrgreen:
Ik heb vorig jaar eens mijn gedacht gezegd en kreeg toen niet alleen hem maar ook gans zijn fanclub op mijn dak. Hij maakte mij eerst belachelijk, dreigde toen met juridische stappen en daarna werd ik geblokkeerd. 😂
Gebruikersavatar

Rik28 apr 2020, 16:46

 122  Uma
Terug on-topic.
Die 30.000 is toch met een korrel zout te nemen veronderstel ik. Daar gaat een groep tussen zitten die halverwege de vragenlijst "opgeven" om verschillende redenen. Te lang, te veel info, noem maar op. Veel mensen die ook afknappen op het feit dat ze een filmpje moeten insturen (ook al vind ik dat raar als je jezelf inschrijft voor een tv-programma). Dus die 30.000 zou logischerwijs nooit het effectieve aantal inschrijvingen geweest zijn.
Gebruikersavatar

JBB03 mei 2020, 22:48

 439  Uma
Dus ook dit seizoen helaas weer filmpjes van inzendingen waarbij mensen zichzelf een beetje belachelijk maken...

Mijn enige (kleine) minpuntje aan deze laatste aflevering :roll:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16