Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Gilles De Coster27 apr 2020, 17:59

Presentator  6
Dag vrienden,

Stel je allemaal even voor wie je was en wat je deed toen je 20 was… Ik betrapte mezelf op die vraag de afgelopen weken: was ik de innemende en briljante saboteur waar talloze camera’s (en later talloze kijkersogen) op gericht waren? Bespeelde ik moeiteloos een groep kandidaten met ik wekenlang op reis was? Verblufte ik een crew televisiemakers met mijn combinatie van zorgeloosheid en indrukwekkende maturiteit?
Nou, neen, dat deed ik zeer zeker niet toen ik 20 was.

Wat een mol.

We zijn allemaal bijzonder trots op hoe ze het heeft gedaan als mol, maar zijn nog veel meer onder indruk van haar persoonlijkheid. Jazeker, Alina was een slimme en gewiekste saboteur die haar rol fantastisch heeft gespeeld, maar bovenal was ze een geweldige reisgezel, een graag geziene kandidate en uiteraard, dat hoeft geen betoog: een geweldig ambiancemakertje.

Wat ze precies allemaal uitgestoken heeft en hoe ze te werk ging krijg je zondag te horen in de laatste aflevering van het seizoen.
Een seizoen dat ook voor ons, de redactie, nogal speciaal was. De reeks is in erg ongewone omstandigheden afgewerkt, maar het is helemaal geworden wat we voor ogen hadden, en daar zijn we best trots op. We zijn natuurlijk ook erg opgetogen met de massale kijkcijfers en, belangrijker, de enthousiaste reacties.

Zoals elk jaar gaat onze dank ook uit naar jullie, trouwe volgers en analisten van dit fijne programma. Met plezier volgden we jullie kronkels, spinsels en theorieën, en zagen we hoe sommigen héél dicht bij de waarheid kwamen en hoe anderen er mijlenver vanaf zaten. Maar altijd weer in de geest van het programma: met humor, enthousiasme en mysterie.

In afwachting van het sluitstuk volgende zondag kom ik nog even terug op enkele vragen we die we de afgelopen weken zagen passeren.

* Sprak de mol de proloog in van afleveringen 3 en 7…? Neen hoor, dat deed ze niet. Alina kan veel, maar accentloos Grieks hoort daar niet bij. De prologen zijn ingesproken door iemand die het Grieks perfect beheerst. Mochten we Russisch of Kempisch nodig gehad hebben, ja dan… 😉
* Was het een echte bruiloft in aflevering 2? Ja, eigenlijk wel: het koppel was effectief nog maar nét getrouwd en wilde dat graag opnieuw vieren op onze kosten, met nog enkele andere gasten. Dus het was wel degelijk een ‘echt’ trouwfeest. Een Big Fat Greek Wedding. Angelos, de bruidegom, contacteerde me onlangs nog via Instagram trouwens, om te vragen of hij intussen een celebrity geworden was. 🙂
* Zat er een tip verborgen in pancartes aan het begin van elke aflevering? Velen onder jullie meenden de woorden “Alina” en “mol” te kunnen maken met de letters die er stonden, al waren daar al vreemde kronkels en telsystemen voor nodig. Maar dat is dus nooit een tip geweest: de pancartes waren voor ons een essentiëel onderdeel van het verhaal dat we wilden vertellen, de setting en de sfeerschepping van elke aflevering. Meer niet.
* De stoel met de drie puntjes en Jolien die er steeds weer op ging zitten bij eliminaties. De reden hiervoor is veel minder poëtisch dan een goed verborgen tip… De stoeltjes reisden mee met ons, maar al snel hadden kandidaten door dat sommige van die stoeltjes nogal wiebelden en niet superstevig waren. Jolien koos gewoon altijd een stoel waarvan ze niet het gevoel kreeg dat die op elk moment in elkaar kon zakken.
* Hoe zou de pentathlon er hebben uitgezien mochten pakweg Christian of Dorien zijn vertrokken in aflevering 5 en dus de tegenstander zijn geworden? Wel, er lagen uitgewerkte scenario’s klaar voor élke mogelijke afvaller, en die zouden inderdaad een grote invloed hebben gehad op de vijfkamp. In grote lijnen was er sprake van een ander finale-onderdeel, minder meters voorsprong etc… het doet allemaal nog weinig terzake. Het belangrijkste voor ons, de opzet van deze opdracht, was dat het finaleonderdeel een rechtstreeks wedstrijdje werd tussen een kandidaat en de afvaller, al dan niet met gelijke wapens. Dat Salim, een sportieve jonge gast, die afvaller werd, was wel het mooiste scenario.

Ik zou ook nog kunnen vertellen dat ik verliefd ben geworden op Griekenland (echt: ga. daar. naar. toe!), dat ik stikjaloers was op de kandidaten die mochten skydiven, dat coach Spiros in Messene vond dat ik moest vermageren, en dat ik de kandidaten groep héél erg mis. Elkaar niet kunnen vastpakken is voor niemand leuk, maar deze tien mensen, na zoveel maanden, had ik toch écht graag vastgepakt.
Fantastische groep mensen.

Tot zondag lieve mensen. En nog eens mijn grote dank!
En nu ga ik een glas ouzo drinken op mijn terras.

x Gilles

PS: Intussen is ook duidelijk dat de interesse voor het nieuwe seizoen zo overrompelend groot is dat onze servers het gisteren hebben begeven. Zoals jullie misschien hebben gezien gaan we dubbel zoveel inschrijvingen behandelen als eerst gedacht, omdat we het zelf echt vervelend vinden dat veel mensen zich niet hebben kunnen inschrijven. De 10.000 mensen die eerst waren, maken dus kans.
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2020, 18:02

 3547  Sven
Bedankt Gilles om hier terug te passeren met een reactie. Is altijd leuk om je reactie te lezen. zeker de wist je datjes
En bedankt terug voor een fijn seizoen dit jaar! 👍🏻 👍🏻
Gebruikersavatar

Poirot27 apr 2020, 18:04

 299
Ja, echt genoten. Wij (dan spreek ik voor alle Nederlanders die De Mol kijken) zijn echt blij dat wij het seizoen via VIER.be hebben kunnen bekijken. Bedankt daarvoor! (En natuurlijk voor het fantastische seizoen)
Laatst gewijzigd door Poirot op 27 apr 2020, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Tijlie927 apr 2020, 18:05

 63  Uma
Dag Gilles,
Bedankt voor dit bericht. Wel jammer dat de bordjes geen hint zijn, ik vond dit wel mooi.
Het was weer een prachtig en spannend seizoen. Net als Jolien twijfelde ik tot 5 minuten voor de finale wie de mol was. De dronebeelden waren ook prachtig.
Hopelijk volgend jaar een nieuw seizoen!
Gebruikersavatar

Mer2827 apr 2020, 18:06

 302
Allereerst, bedankt om hier nog eens te passeren en een reactie achter te laten. Het is altijd leuk om dit te lezen en zo bepaalde dingen te weten te komen. 😃
Daarnaast, bedankt aan de hele productie en alle deelnemers om er weer een prachtig seizoen van te maken met voldoende fysieke maar ook mentale proeven. De drone-beelden waren allemaal ronduit prachtig en de setting, die was gewoon schitterend.
Laatst gewijzigd door Mer28 op 27 apr 2020, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Nonline27 apr 2020, 18:07

Molerator  6547  Uma
Bedankt voor alweer 8 weken plezier! Het was een geweldige reeks en jullie mogen alweer fier zijn op wat jullie als productie gepresteerd hebben. Ik vind het nog steeds met voorsprong het beste wat de Vlaamse televisie te bieden heeft!
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 apr 2020, 18:21

 2354  Uma
Dag Gilles, fijn dat je ieder seizoen weer eens langskomt! Wij waarderen het enorm, maar toch hebben we met z'n allen stiekem één wens: heel veel (jonge) fans hebben de eerste drie seizoenen rond het begin van deze eeuw niet kunnen bekijken. Is het een voorstel om deze reeksen eens online of op DVD beschikbaar te stellen? Wij weten dat jij het niet kan beslissen, maar kan jij het toch doorgeven aan de mensen die hierover kunnen beslissen? Je zou ons er enorm mee plezieren, zeker nu in deze tijden.
Het forum dankt u en heel de crew, want het was alwéér een fantastisch seizoen!
Gebruikersavatar

schotte.jelle27 apr 2020, 18:21

 143
Klasse reactie van een klasse presentator van een programma door en voor de gewone mensen.
Chapeau
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 18:24

 60
Schitterend seizoen alweer. Dank daarvoor.
Ik heb hier al vorige week ouzo gedronken, maar toch niet volledig mijn ding :p

Vermoljoen schreef:Dag Gilles, fijn dat je ieder seizoen weer eens langskomt! Wij waarderen het enorm, maar toch hebben we met z'n allen stiekem één wens: heel veel (jonge) fans hebben de eerste drie seizoenen rond het begin van deze eeuw niet kunnen bekijken. Is het een voorstel om deze reeksen eens online of op DVD beschikbaar te stellen? Wij weten dat jij het niet kan beslissen, maar kan jij het toch doorgeven aan de mensen die hierover kunnen beslissen? Je zou ons er enorm mee plezieren, zeker nu in deze tijden.
Het forum dankt u en heel de crew, want het was alwéér een fantastisch seizoen!
Goed voorstel, heb ze niet gezien. Dus zou wel tof zijn, als ik ze toch ergens kon bekijken. 🙂
Gebruikersavatar

JBB27 apr 2020, 18:39

 439  Uma
Bedankt Gilles!


En echt waar, als we in het najaar nog met dat vervelende virus zitten, draai dan gewoon De Mol in de Ardennen. Wij trouwe kijkers gaan toch kijken, exotisch land of niet!
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2020, 18:45

 3423  Yens
Beste Gilles, bedankt voor een geweldig nieuw mol avontuur. Elk jaar opnieuw kijken we met zovelen uit naar het programma en elk jaar opnieuw vliegt de tijd weer eens om en hebben we de finale al gehad. In deze vreemde tijden was De Mol en onze zoektocht hier, voor velen het ideale tijdverdrijf om de lange dagen door te komen. Ik hoop dat jullie er nog lang mee doorgaan, ook al hebben we toch wel wat schrik voor volgend seizoen. Alina was een grandioze mol, echt, dat meisje heeft enorm veel in haar mars en ik sta er elk jaar weer van verstomd hoe jullie deze mensen uit zo'n groot aantal inschrijvingen halen. Bedankt om hier een tipje van de sluier te komen oplichten. Ik kan al niet wachten tot zondag!
Gebruikersavatar

marc.koenen27 apr 2020, 19:31

 122
Beste Gilles en de crew van de mol,

Net zoals voorgaande jaren stelde je ons weer niet teleur.Een fantastisch land,mooie kandidaten,prachtig uitgewerkte proeven die steeds met de culuur van het land te maken hebben.Vandaar ook een daverend applaus voor heel de crew,die volgens mij vreemde dingen drinken,roken om zo'n bizarre proeven uit te bouwen. 😃 😃 Ook voor de deelnemers een hartelijke klap,zij maken de proef leuker of niet.En tenslotte de presentator:ieder jaar weer merk ik dat je samen met de deelnemers een vriendschappelijke band hebt.Niet zo dood als de Nederlandse molpresentator Rik.
Kortom om het seizoen met uw eigen woorden samen te vatten:"Het was geen grandioos fiasco"
Tot volgend seizoen