Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2020, 23:43

 8153
Mollenjager-DT schreef:Tuurlijk willen we nu allemaal naar Griekenland, maar Argentinië, Zuid-Afrika, Mexico en Vietnam staan ook nog allemaal op mijn verlanglijstje... Liefst in het gezelschap van alle toppers die ooit hebben meegedaan
En met jou Gilles! Of zonder toppers maar toch met jou Gilles! :hartje:
Zuid-Afrika hoeft niet, want daar ben ik al geweest, maar zelfs dan nog: liever een 2de keer Zuid-Afrika mét GDC dan Herstappe Beach zonder GDC. Eigenlijk feitelijk... naar Herstappe al dan niet Beach wil ik met niemand. Zelfs niet met mezelf. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 27 apr 2020, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2020, 23:43

 176  Sven
Bedankt Gilles voor dit mooie seizoen!

Maar als ik toch een opmerking mag geven: jammer dat mensen die willen deelnemen aan het volgende seizoen in het voordeel waren als men de finale live kon meepikken. Helaas zijn er mensen die dit uitgesteld moesten bekijken en misschien ook wel wilden inschrijven voor het volgende seizoen. Ikzelf werk als verpleegkundige en had bvb de late shift waardoor ik de finale pas in de late avond/nacht heb kunnen bekijken. En dan kom je helaas te laat wanneer je jezelf zou willen inschrijven... :(
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!28 apr 2020, 00:42

 60
chicawah.janssen schreef:En met jou Gilles! Of zonder toppers maar toch met jou Gilles! :hartje:
Zuid-Afrika hoeft niet, want daar ben ik al geweest, maar zelfs dan nog: liever een 2de keer Zuid-Afrika mét GDC dan Herstappe Beach zonder GDC. Eigenlijk feitelijk... naar Herstappe al dan niet Beach wil ik met niemand. Zelfs niet met mezelf. :mrgreen:
Ik heb hetzelfde, maar dan met Vietnam 🙂
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2020, 07:45

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:En met jou Gilles! Of zonder toppers maar toch met jou Gilles! :hartje:
Zuid-Afrika hoeft niet, want daar ben ik al geweest, maar zelfs dan nog: liever een 2de keer Zuid-Afrika mét GDC dan Herstappe Beach zonder GDC. Eigenlijk feitelijk... naar Herstappe al dan niet Beach wil ik met niemand. Zelfs niet met mezelf. :mrgreen:
Herstappe is nochtans een heel mooi dorpje 😉 .
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 apr 2020, 12:05

 131
Dag Gilles, bedankt!
Het was alweer een feestje om naar te kijken, zeker omdat ik voor de verandering eens op de juiste mol zat. 😂

Ik ben vooral benieuwd of mijn theorie (dat de mol al in de eerste trailer in elk fragment voorkwam) klopt. Spannend!
Gebruikersavatar

Tyflopontika28 apr 2020, 12:57

 121  Sven
De Mol heeft mij vastgegrepen bij de eerste aflevering in 1998 en nooit meer losgelaten.
Elke keer nieuwe, simpele opdrachten die toch complex gespeeld kunnen worden en in het lokale thema passen. Amusant, avontuurlijk en soms emotioneel. Het programma is altijd zichzelf gebleven en heeft mij weer serieus misleid, voor mij het beste programma ooit!
Gilles, een vriendschappelijke band, maar toch laat je de groep op zichzelf zijn, perfecte balans!
Straffe prestatie van Alina, om als mol zo natuurlijk over te komen en als youngster haar stempel te drukken in zo'n heterogene groep. Petje af!
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2020, 16:10

 2834  Uma
We weten allemaal dat GDC hier gewoon standaard die ene post komt plaatsen om dan niet meer terug te keren op het forum tot na de finale van het volgende seizoen, dus misschien leest hij onze reacties (als hij die al leest) pas volgend jaar. In elk geval, uiteraard volledig akkoord met wat anderen hier al zeiden.

Ik ga trouwens niet mee met het argument dat het ene seizoen beter is dan het andere. Uiteraard, iedereen heeft een favoriet seizoen waarschijnlijk of een die hij/zij wat leuker vond. Maar beter? Dat is geen argument. Elk seizoen is compleet anders en dat zorgt ervoor dat iedere Molfan zich ook gewoon elk seizoen levendig kan herinneren. Noem één van de reisbestemmingen en iedereen kan erop antwoorden met minstens 5 kandidatennamen, 5 proeven, zelfs 5 specifieke termen (van bankroetlama over luchthavenkoffertjes tot skydiveverhoor).

Het betekent ook dat 'De Mol' gewoon een ijzersterk format blijft en algeheel geweldige televisie. Dit seizoen hadden we weer een groep die competitiever was en soms wat geslotener of harder uit de hoek kwam, maar die tegelijk prachtige vriendschappen heeft gecreëerd, denk maar aan BFF's Alina en Jolien, de bromance tussen Bart en Christian en de maatjes Dorien en Salim. Sommige opdrachten waren wat ingewikkelder, anderen waren doodeenvoudig, nog anderen speelden met emoties of zorgden voor mindfucks of hilariteit. Geweldig.

Kudos aan de mensen die het geheel altijd weer samenstellen. Die opdrachten bedenken, locaties gaan prospecteren, noem maar op. Jullie zorgen telkens weer voor huzarenstukjes. En dan nog een episch droneshot er bovenop. Blijf doen wat jullie doen en alstublieft, laat jullie niet verleiden tot wat BV's en kranten suggereren (een editie met BV's, neen, niet doen) of tot wat Nederlanders suggereren (negatieve pasvragen en dergelijke, ook niet doen). Blijf trouw aan het concept en blijf vooral trouw aan jullie zelf, want jullie doen het fantastisch.

Tot slot ook nog even inspelen op wat Gilles zei in het begin van zijn post.
Gilles De Coster schreef:Stel je allemaal even voor wie je was en wat je deed toen je 20 was… Ik betrapte mezelf op die vraag de afgelopen weken: was ik de innemende en briljante saboteur waar talloze camera’s (en later talloze kijkersogen) op gericht waren? Bespeelde ik moeiteloos een groep kandidaten met ik wekenlang op reis was? Verblufte ik een crew televisiemakers met mijn combinatie van zorgeloosheid en indrukwekkende maturiteit?
Nou, neen, dat deed ik zeer zeker niet toen ik 20 was.
Absoluut terechte opmerking. Ik wil nooit meer de persoon zijn die ik was rond die leeftijd, ik zou nooit gekund hebben wat Alina kan. Ze heeft haar rol echt prachtig gespeeld met mooi en vaak wat subtiel mollengedrag tijdens de proeven maar met vooral - naar we horen - briljant acteerwerk erbuiten. (Wat mij toch ook één keer hard is opgevallen, in de volksvertegenwoordigersaflevering, en waardoor ik voor het eerst écht Alina in het visier kreeg.)

Chapeau meid, fantastisch gedaan.
En chapeau aan alle creatoren van alweer een schitterend seizoen.
Gebruikersavatar

astridm28 apr 2020, 16:15

 287
O, ik ben toch zooooo blij dat ik me vier jaar geleden kleurenblind gezocht heb naar een vpn met een server in Belgie. Daardoor heb ik de Vier-serie vanaf het begin kunnen volgen en ik heb er enorm van genoten, ieder jaar weer.
Als Nederlandse volg ik 'Wie is de Mol' ook met veel plezier, maar het haalt het niet bij 'De Mol', jullie bedenkers lijken toch veel meer fantasie te hebben. En jullie hebben geen BV's, dat maakt de kandidaten en hun interactie ook verrassender, ze kunnen gewoon vrij een spel spelen.
En Alina? Ze was vanaf het begin mijn wensmol, ik weet ook niet waarom. 😉
Gebruikersavatar

Frolva28 apr 2020, 16:17

 2204
Cedric schreef:Chapeau meid, fantastisch gedaan.
Afbeelding

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Cat_Cl28 apr 2020, 17:00

 38  Philippe
Bedankt Gilles, aan jou en het volledige productieteam! Dit blijft voor mij het beste programma en iets waar ik nu opnieuw een jaar naar zal uitkijken! (In de hoop dat er volgend jaar een seizoen zal zijn, uiteraard.) Wat is het verdomd goeie tv en ik besef maar al te goed dat zo'n programma maken verre van simpel is. Dus nogmaals een welgemeende proficiat met opnieuw een geslaagd seizoen.

Ik verlang nu al naar een roadtrip door Griekenland, van zodra dat terug mag 😃
Gebruikersavatar

Polle de Molle28 apr 2020, 21:29

 135  Bert
Dankjewel Gilles om eens traditioneel gewijs binnen te springen 😃

Super gedaan aan het team ook! Wat ik zou geven om eens een reactie van het team te zien als ze een theorie lezen op dit forum zien dat geheel 100% juist is. Kan het me wat inbeelden.

"Zeg Steven, lees dat hier eens."
"Dedju eh, ze hebben mijn code gekraakt Nancy"

of de reacties op een theorie die eigenlijk kan kloppen maar gewoon helemaal mis is en door puur toeval juist uitkomt 😃

Ik vroeg me ook af Gilles, was de armworstel-reus één van de productieleden? Zag onlangs een foto passeren op facebook met een interview van het team. En één van die mensen had het lange haar, baard en postuur van die reus. Was moeilijk te zien met dat deze op de achtergrond stond en een zonnebril ophad 😃
Gebruikersavatar

IkBenDeMol29 apr 2020, 18:27

 287
Bedankt Gilles

Bedankt productie

Bedankt kandidaten

En vooral: bedankt bedenkers van dit prachtige format. 😃