Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

corné.scheel06 mei 2020, 17:15

 27
Nee met elkaar eens zijn is niet nodig, beleefdheid wel, maar dat gaat volgens mij prima zo. Wat betreft het bellen, stel dat Alina daar oneindig staat te sukkelen in een poging geen 4000 op te brengen dan zegt op gegeven moment gewoon iemand van joh ga maar even de kant ik doe het wel. Dan lukt de opdracht bijvoorbeeld alsnog, maar is ze wel verdacht. Naar mijn idee als een opdracht lijkt te gaan lukken, kan de mol het net zo goed zelf doen om vertrouwen te winnen, dat bedoelde ik. Heeft mijns inzien verder niks te maken met 4000 nu gemolt is maar vast gedaan ofzo? De andere mol waar jij op doelt was vooral heel enthousiast in de opdrachten en extreem gedreven, dat bleek uiteindelijk nep te zijn. Dus de meest 'gedreven kandidaat' was toen de mol, dit seizoen zou ik zeggen dat Jolien de meest gedreven kandidaat was. Dus een goede conclusie van je dochter! Alleen doet elke mol het natuurlijk weer anders
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 mei 2020, 21:11

 767  Yens
Taupe077 schreef:Als voorbeeld die drachmes, leuk geld was uit de pot (hoe kunnen ze nu in godsnaam de mol iets alleen laten doen dan!!!!) maar is niet mollen.
Dat is net wel mollen. Het is toch ook de taak van een mol om in een beslissende positie terecht te komen. Als je dit niet als mollen aanziet, weet ik ook niet meer wat dan wel mollen is. Dit is net het opvallendste dat ze in het hele seizoen heeft gedaan.
Gebruikersavatar

BeaVer06 mei 2020, 22:21

 1293  Uma
Taupe077 schreef:En daar draait het denk ik over nuanceren ... in het artikel van HLN, want dat was de insteek, overdrijven ze. Ik denk dat ik probeer realistisch te kijken naar wat de mol wel en niet gedaan heeft, waar er kansen zijn verloren (vrijstelling, bel, ouzo, metro), waar weinig extra kon gedaan worden (fitness) en waar ze het goed deed (bankroet, koffers) maar misschien zie ik het wel verkeerd 😉
Ik ben het met je eens, Taupe, dus nee, je ziet het niet verkeerd. Je ziet het gewoon anders 🙂
(maar toch was dit seizoen niet slechter dan dat van widm)
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mei 2020, 22:52

 3483  Uma
BeaVer schreef: (maar toch was dit seizoen niet slechter dan dat van widm)
Persoonlijke opinie, die dan nog van mij zelf is, en waar ik het volledig mee eens ben, is dat het enige widm seizoen dat niet compleet overschaduwd wordt door De Mol, het seizoen 2018 was.
Al de andere (ik heb het over de seizoenen met BNers) die ik gezien heb speelden in tweede divisie. 2018 was uitzonderlijk door een aantal opdrachten die goed uitgewerkt waren en door een zeer goede en kleurrijke mol + een paar leuke kandidaten die niet zozeer met hun imago bezig waren (het nadeel van bekende figuren).
Van de BNers over al de widms die ik gezien heb waren Jan Versteegh, Kees Tol en Sanne Wallis De Vries deelnemers die mij verrast (in aangename zin) hebben.
Gebruikersavatar

BeaVer07 mei 2020, 08:20

 1293  Uma
En het zal voor altijd onthouden worden door:
"wij zijn niet in Kiev, vriend"
En dan de beelden van alle kandidaten die in een ander land zitten.
Ik moet zeggen dat dit echt geniaal bedacht geweest is door de makers van WIDM
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2020, 09:01

 767  Yens
Mollenjager-DT schreef:Dat is net wel mollen. Het is toch ook de taak van een mol om in een beslissende positie terecht te komen. Als je dit niet als mollen aanziet, weet ik ook niet meer wat dan wel mollen is. Dit is net het opvallendste dat ze in het hele seizoen heeft gedaan.
Ik zou dit moeten herbekijken, maar van mijn decoder weggehaald, maar dacht dat het weer eens Bart was die de indeling deed en die dus voorstelde om Alina daar te zetten. Als het zo is, is het niet haar verdienste maar zijn fout. Zeker op dat moment zet je de mol toch niet alleen MAAR ik denk echt dat Bart nog hoopte Jolien te overtuigen dat hij de mol was en dat voor hem belangrijker was van geld en hij dus Alina liever apart zag.
Kan dat?

BeaVer schreef:Ik ben het met je eens, Taupe, dus nee, je ziet het niet verkeerd. Je ziet het gewoon anders 🙂
(maar toch was dit seizoen niet slechter dan dat van widm)
Perfect mogelijk over WIDM en je bent niet alleen om zo te denken. Maar nogmaals ik ben begonnen met WIDM20 en op basis daarvan heb ik dan ook 13 etc. gezien tem 19. 19 is inderdaad beduidend zwakker dan de onze.
En mogelijk omdat ik net 13 & 18 gezien heb voor onze mol en ook door heel het corona gedoe heb ik er minder van genoten? No idea!

corné.scheel schreef: Wat betreft het bellen, stel dat Alina daar oneindig staat te sukkelen in een poging geen 4000 op te brengen dan zegt op gegeven moment gewoon iemand van joh ga maar even de kant ik doe het wel. Dan lukt de opdracht bijvoorbeeld alsnog, maar is ze wel verdacht. Naar mijn idee als een opdracht lijkt te gaan lukken, kan de mol het net zo goed zelf doen om vertrouwen te winnen, dat bedoelde ik. Heeft mijns inzien verder niks te maken met 4000 nu gemolt is maar vast gedaan ofzo?
Ik begrijp perfect wat je bedoelt maar ik blijf denken dat het in dit geval de foute keuze was. De laatste 2 komen met maar een minuut te gaan op het eiland en de groep zegt van te wachten tot iedereen er is om te bellen. Dus heeft ze maar een goede minuut met die wind etc. Niemand had haar dat kwalijk genomen hoor. Had het inderdaad geweest dat de laatste toekwamen met nog 5 minuten te gaan dan is het een heel ander verhaal 😉
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2020, 09:42

 2204
Taupe077 schreef:Dus heeft ze maar een goede minuut met die wind etc. Niemand had haar dat kwalijk genomen hoor. Had het inderdaad geweest dat de laatste toekwamen met nog 5 minuten te gaan dan is het een heel ander verhaal 😉
Taupe077, vriend, 'k heb de indruk dat je (weer) in een tunnel gesukkeld bent, de 'Alina was een slechte mol'-tunnel. :mrgreen:

'k Had het vorig jaar ook heel moeilijk met Elisabet die de scheepsproef niet saboteerde, terwijl ze dat geheel onverdacht kon doen (wat zeg ik, ze gebruikte zelfs voorkennis om de proef wél te doen slagen!). Maar, en dat is het goede nieuws, ik ben er over geraakt. 😉

Met nog ruim 4 minuten op de klok werd Alina in een positie gebracht waarin ze de klok kon luiden. De beelden die wij te zien kregen suggereren dat het heel moeilijk voor haar was om de klok te luiden. Maar was dat wel zo? Je kan er eens naast grijpen of slaan, je kan het eens op de wind steken, je kan je even onzeker voelen, ... maar als je op dat moment (mogelijk) overduidelijk de proef saboteert, ben je vanaf dag één (of twee) meteen de hoofdverdachten van alle kandidaten. Dan zou je een slechte mol zijn! 😉

Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar zomaar uit de beelden afleiden dat ze in die positie onverdacht kon mollen, zou ik toch ook niet als een feit durven poneren.
Gebruikersavatar

Taupe07707 mei 2020, 10:02

 767  Yens
Frolva dan heb ik dat toen verkeerd gezien. Ik dacht dat er echt minder dan een minuut te gaan was toen Els(?) en Bart op het eiland kwamen en dat ze ervoor een eerste schuchtere poging had ondernomen die niet gelukt was. 4 minuten staan klooien is inderdaad al een stuk moeilijker, ik zou dan op een dikke minuut gezegd hebben. Wil iemand anders niet proberen, het lukt echt niet en ik wil de proef absoluut doen slagen. Maar nogmaals mijn oude gehuegen zegt me dat er veel minder tijd was
Gebruikersavatar

Paraceta07 mei 2020, 10:19

 717  Sven
- Met nog 4 minuten op de teller probeert Alina tweemaal terwijl Bart en Els nog niet op het eiland zijn: beide pogingen mislukken (Alina zegt door de wind, maar ik veronderstel eerder een mollenactie).
- Daarna (geen tijdsaanduiding in beeld, dus er kunnen nog mislukte pogingen geweest zijn) laat Alina zich nog eens naar beneden halen (omdat ze 'kramp' krijgt ofzo): tijdsverlies.
- Met nog 57 seconden op de teller komen Bart en Els aan op het eiland, waarna Alina terug naar boven gaat.
- Met nog 48 seconden te gaan, zegt ze: "Wacht, rustig, mij nu ni opjagen": weer een poging tot tijdsverlies.
- Uiteindelijk lukt het met nog 41 seconden op de teller.
Alina heeft dus wel degelijk nog 3 minuten tijd kunnen verliezen, dus ik zou echt niet durven spreken van een inacceptabele actie voor een Mol ofzo.
Gebruikersavatar

Frolva07 mei 2020, 10:23

 2204
Taupe077 schreef:Frolva dan heb ik dat toen verkeerd gezien. Ik dacht dat er echt minder dan een minuut te gaan was toen Els(?) en Bart op het eiland kwamen en dat ze ervoor een eerste schuchtere poging had ondernomen die niet gelukt was. 4 minuten staan klooien is inderdaad al een stuk moeilijker, ik zou dan op een dikke minuut gezegd hebben. Wil iemand anders niet proberen, het lukt echt niet en ik wil de proef absoluut doen slagen. Maar nogmaals mijn oude gehuegen zegt me dat er veel minder tijd was
'k Heb het (net) ook terug moeten bekijken, hoor. Op mijn geheugen vertrouw ik al lang niet meer. :mrgreen:

Wat inderdaad (achteraf gezien!) slim zou geweest zijn is om na twee minuten proberen iemand anders de kans te geven die dan - neem ik aan - zou falen.
Maar ik vermoed niet dat de kandidaten of de mol wisten wanneer de tijd juist zou verstrijken ... Mogelijk speculeerde Alina er op dat ze de bel net buiten tijd zou luiden?
Gebruikersavatar

corné.scheel07 mei 2020, 12:41

 27
ex-molinator schreef:Persoonlijke opinie, die dan nog van mij zelf is, en waar ik het volledig mee eens ben, is dat het enige widm seizoen dat niet compleet overschaduwd wordt door De Mol, het seizoen 2018 was.
Al de andere (ik heb het over de seizoenen met BNers) die ik gezien heb speelden in tweede divisie. 2018 was uitzonderlijk door een aantal opdrachten die goed uitgewerkt waren en door een zeer goede en kleurrijke mol + een paar leuke kandidaten die niet zozeer met hun imago bezig waren (het nadeel van bekende figuren).
Van de BNers over al de widms die ik gezien heb waren Jan Versteegh, Kees Tol en Sanne Wallis De Vries deelnemers die mij verrast (in aangename zin) hebben.
Ik ben nederlands en voor mij begon het kijken dus met de vroege nederlandse seizoenen. Dat was toen in principe top, allerbelangrijkste verschil was dat het geen bekende mensen waren. Zat voor mij ook veel spanning in het programma vroeger met Angela Groothuizen als presentator en een aftikkende klok etc (ik was ook nog jong). Ik kijk tegenwoordig zowel de belgische als de nederlandse mol en vind de belgische vele malen beter. Ik kijk de programma's op verschillende manieren eigenlijk. De belgische heeft psychologische opdrachten en laat je mensen echt leren kennen. De nederlandse zie ik meer als een 'showtje' met veel cliche dingen 'omg wow de laseropdracht hier kom je toch voor naar widm' etc. Het grote probleem van het gebruiken van bekende mensen is dat ze aan hun populariteit denken, want als zij leuk overkomen in widm kunnen daardoor mensen misschien naar hun theatershow komen of naar programma kijken of wat dan ook.
Ik kijk de nederlandse wel nog altijd, maar meer als tijdverdrijf. De belgische kijk ik echt voor mijn plezier.


Edit: en nog even over de bel luiden van Alina, ik ga er volledig vanuit dat ze geen benul hebben hoeveel tijd ze nog hebben. Als het echt op de laatste 20 sec aankomt en Alina weet dat op wat voor manier dan ook, dan ben ik het eens dat ze toch een gekke molactie had moeten doen (van mij part val je even ofzo). Maar ervanuit gaande dat niemand een idee heeft hoeveel tijd er nog is blijf ik bij mijn eerdere standpunt dat ze er goed aan heeft gedaan de bel te klinken. Meningverschillen zijn natuurlijk prima, maar vind het toch pijnlijk te lezen dat je Alina geen goede mol vond, want dat vond ik zeker wel :mrgreen:

2de edit (oops): https://www.youtube.com/watch?v=zpQHfh6etog heeft toch veel stijl dit vind ik
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2020, 13:53

 8153
Taupe077 schreef:4 minuten staan klooien is inderdaad al een stuk moeilijker, ik zou dan op een dikke minuut gezegd hebben. Wil iemand anders niet proberen, het lukt echt niet en ik wil de proef absoluut doen slagen.
Dat zou ik persoonlijk ook gedaan hebben. Meer nog: ik zou gezegd hebben "Steek Jolien eens omhoog want zij is groter dan ik".
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12