Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2020, 10:13

 2834  Uma
Het geluk ook van Alina. Geweldige feelgood-tv.
Viel al op in de finale-aflevering waarin ze naar haar mama belt en meteen zegt "ik ben zo gelukkig". (Wat bij mij overkwam als "het is zalig geweest, maar ik ben blij dat ik nu weer normaal kan doen".)
Idem met haar geluk bij de bungeesprong die als dé apotheose was voor haar, de grootse afsluiter van haar mollengedrag.
Gelukkige mensen maken mij gelukkig. Zalig om zien.
Gebruikersavatar

lucu04 mei 2020, 10:22

 551  Sven
Elrond schreef:Toch hartverwarmend zo'n spiegelknuffel (: de reünie was meteen goed
Absoluut één van de mooiste beelden van dit seizoen...

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mei 2020, 12:40

 767  Yens
Ook nog 2 leuke dingen die hier naar mijn weten nog niet aangehaald zijn. Alina die al meteen 5 dagen nadat ze te weten kwam dat ze de mol werd haar eerste opdracht had. Dat geeft mij toch nog meer appreciatie voor haar rol in de deal met de mol.

De val van Alina bleek dus ook echt en redelijk serieus te zijn. Hoe zot dat ze nadien zelfs nog geopereerd is.
Gebruikersavatar

Klaartje04 mei 2020, 13:03

 2245  Uma
Ja, dat vond ik ook wel opmerkelijk. Ze krijgt eerst te horen dat ze mee mag en even later de vraag of ze de mol wil zijn. En dan direct de melding: je moet wel over een paar dagen al een eerste keer als mol in actie komen!

Wat ik ook wel fijn vind: in de reveal laten ze toch ook uitschijnen dat Alina eigenlijk een gewone kandidate was, die zich zoals al de anderen gewoon heeft ingeschreven en aan wie ze dan gevraagd hebben om de mol te zijn. En dat ze dus bijna al haar voorbereidingen op haar molfunctie nog in de laatste maand voor vertrek allemaal heeft moeten doen.

Ik dacht eerst dat ze Alina op voorhand al hadden uitgekozen, bijvoorbeeld nadat iemand van de produktie haar via via op het spoor was gekomen, omdat ze ook op de theateracademie zat. En dat Alina enkel voor de vorm mee had gedaan aan die selectiegesprekken (zoals Gilles Van Bouwel in zijn tijd). Maar blijkbaar was zij oorspronkelijk gewoon een kandidate. Dat maakt haar prestatie eigenlijk nog straffer.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2020, 13:41

 8153
Was Gilles VB niet ook gewoon 1 van de 10?
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2020, 13:50

 2834  Uma
Magda en Gilles VB waren volgens mij de enige mollen die al op voorhand waren gekozen.
Over Hugo en Marc ben ik niet meer zeker, maar in de nieuwe reeksen waren vanaf Eline alle mollen initieel gewoon kandidaten.
Enfin, voor zover ik weet toch.
Gebruikersavatar

Klaartje04 mei 2020, 14:39

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:Was Gilles VB niet ook gewoon 1 van de 10?
Neen, Gilles was niet een gewone kandidaat, daar ben ik zeker van. Cedric bevestigt dit in zijn bericht.

Hoe dat de makers aan hun mollen geraken, houden ze liever geheim, hebben ze al meerdere malen in de pers gezegd.

Maar in het begin van De Mol, de eerste series, ging het om mensen die de makers via via kenden en niet geselecteerd werden uit mensen die zich kandidaat hadden gesteld om deel te nemen. Dat was het geval voor de eerste mollen Magda, Hugo en Marc. Marc was iemand die was aangebracht door de moeder van Tom Lenaerts, heb ik ooit eens gelezen. Zij had hem ontmoet via haar job, tijdens een seminar dat haar bedrijf organiseerde (het kan ook omgekeerd zijn geweest, dat Marc een seminar gaf voor het bedrijf waar zij werkte, dat weet ik niet meer precies). In elk geval ging het om mensen die intern of via via al bij de makers gekend waren.

Ook Gilles, de eerste mol na de heropstart van het programma in 2016, was zo iemand die de makers via via kenden. Daarom zeggen ze liever niet hoe dat precies in zijn werk gaat.

Zoals Cedric al zei, kozen ze vanaf het vijfde seizoen (met Eline) de mol uit mensen die zich hadden ingeschreven als kandidaat. Dat is moeilijker voor de makers, omdat het toch iets meer risico inhoudt (je werkt echt met onbekenden), maar anderzijds vergroot het natuurlijk wel de pool waaruit ze kunnen kiezen. Ze kunnen namelijk niet blijven vissen uit hun eigen vijver of ruime entourage. En voor de mensen die zich inschrijven is het ook een extra stimulans, want wie weet vragen ze jou wel voor "dé rol der rollen", zoals Pieter het noemde.
Gebruikersavatar

Mateo04 mei 2020, 19:27

 870
Ik vond aflevering 9 prachtig, ontroerend en verhelderend.
chicawah.janssen schreef:
Man, ik word echt zot als ik in 2020 niet op reis kan!

Ik heb begrepen dat onder meer Griekenland zit te springen om toeristen.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... p-vakantie

Is wel wat anders dan je plan, maar een rondreis langs Molopdrachtoorden uit dit, in menig opzicht, bijzonder Moljaar is mogelijk ook aardig. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2020, 19:46

 8153
Maar je moet wel België uit mogen, vanuit België Griekenland in mogen, een vlucht vinden, logement vinden, een huurauto huren...
Ik vind een groepsreis boeken wel veel makkelijker.
Gebruikersavatar

JBB04 mei 2020, 19:47

 439  Uma
Ja ik hoop ook nog wel altijd een beetje dat ze deze zomer de binnengrenzen in Europa gaan openzetten voor toerisme... anders gaat heel Zuid-Europa het serieus moeilijk krijgen. Maar daarvoor moet de EU natuurlijk daadkrachtig zijn en uniforme maatregelen over de hele Unie hebben enz.

(dit geheel terzijde)
Gebruikersavatar

Fluppy04 mei 2020, 20:08

 19
We beginnen met een minuut stilte...
De mol is weer gedaan voor (minstens? :? ) een jaar, jammer genoeg. :cry:

Die laatste aflevering, ik viel bijna uit mijn zetel!
Ze hebben ons toch weer goed liggen gehad, en dan bedoel ik eigenlijk de kandidaten. Voornamelijk twee dan, Bart en Christian, wat een kerels. 😂

Hoe komt die Bart toch bij zijn uitspraken.
Dat hij er nu net deze uitpikt bij een persoon met dwerggroei is echt absurd. 😂
De uitspraak zou ook meteen het spel in een bepaalde plooi leggen:

Afbeelding
Afbeelding

De mensenkennis van Christian zorgde ervoor dat er een belletje begon te rinkelen. Hij hield hier toch wel wat een raar gevoel bij over zoals we later te zien krijgen in de aflevering. Iets waar hij dus rekening mee ging houden.

Afbeelding

Ook de befaamde mensenkennis van Bart nam het eventjes later over. Hij was dus al zo goed als zeker van zijn mol, zoveel zelfs dat hij er bepaalde kledingstukken voor wou missen.

Afbeelding

Jaja, het is duidelijk nu. Beide heren hebben tijdens deze reis wel zeer snel te maken gekregen met een bepaalde aandoening. In 'geleerde kringen' spreekt men ook wel over 'tunnelvisie'. 😂

Dat ze te maken hebben met een zeer agressieve variant van de aandoening werd gaandeweg nog meer duidelijk.
Terwijl Christian met zijn tunnel al bijna 'tot in Australië zit', zit Bart zelfs al nagenoeg 'in Nieuw-Zeeland':

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het moet wel gezegd worden, Bart sukkelt op prachtige wijze toch nog uit zijn tunnel, maar voor Christian komt alle hulp te laat, geen enkele remedie slaat aan. Hij zit nu ook duidelijk in Nieuw-Zeeland en zou er niet meer weg geraken.

Afbeelding

Volgens mij is er dan ook voor de reveal aflevering een stukje in Nieuw-Zeeland opgenomen, om Christian toch ook nog aan het woord te laten.

Afbeelding

Daar hebben ze dan uiteindelijk geopteerd om Christian te reanimeren, met een enorme shock en desillusie tot gevolg.

Afbeelding
Afbeelding

De tunnelvisie in Griekenland bleek ook een geweldig infectieuze variant te zijn.
Naast bovengenoemde heren, viel er nog nooit eerder zo vroeg in de geschiedenis van het spel een eerste slachtoffer aan de gevolgen van de aandoening. Ook hier ging het om een jonge man.

Afbeelding

Ongelofelijk, ik had het gevoel dat ik eerder naar een comedyreeks aan het kijken was gisteren dan naar de mol. 😂
Dat je bij de eerste test al meteen alles inzit op één persoon, waanzinnig gewoon. 😂
En niet alleen Gilles dus maar ook al Christian. :mrgreen: Bart kon dan niet lang achterblijven natuurlijk.

Wat een geweldige onthullingen waren dat. Ik had ook wel graag geweten hoeveel Bart eigenlijk had willen bieden mocht de klok ongelimiteerd blijven oplopen. 😂 Een vrijstelling kopen voor, god weet €50000 of meer, en dan tunnelvisie vanaf aflevering 2!

Wat een episch seizoen is dit toch geweest. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2020, 20:22

 2834  Uma
Die interactie tussen Alina en Christian vond ik zó schoon.. Zo oprecht, zo puur, zo mooi. Ik blijf daar een topkoppel in zien.
Ja, ik weet het, ze hebben beiden intussen een lief (niet elkaar), ma toch.
Fantastische mensen.
Laatst gewijzigd door Cedric op 04 mei 2020, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12