Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Poirot05 mei 2020, 11:33

 299
Hoe heeft Alina ervoor gezorgd dat Salim die 1.500 euro heeft verdiend?
Gebruikersavatar

BeaVer05 mei 2020, 11:37

 1293  Uma
niet. Die proef was niet te winnen voor de kandidaten.
Gebruikersavatar

Addow05 mei 2020, 12:12

Molerator  377  Yens
Wat heeft men er toch een juweeltje van gemaakt!! Zelden of nooit heb ik zó genoten van de allerlaatste aflevering. Jullie zijn het er toch over eens dat ze er in geslaagd zijn om een onzettende intimiteit op het scherm te toveren, zonder daarbij enig fysiek contact te gebruiken. Ik vond het gewoon ontroerend. De intense knipoog in de finale onder begeleiding van de epische trailer muziek (nog steeds op zoek trouwens!) tussen winnaar Jolien en mol Alina was al zo'n fantastisch moment, hebben ze daar nog een unieke bromance aan toegevoegd. Christian en Bart... EPIC! :mrgreen:

We keken met z'n allen uit hoe ze het zetelmomentje gingen oplossen, maar wat een ongelooflijke gave hebben de makers... gebruiken ze de "Deal met de mol"-setting gewoon nog een keer om de cirkel rond te maken! Ge-ni-aal! De emoties bij de afvallers bij het zien van de finale, bewijzen alleen maar hoe intens deze groep samenspeelde.

Er zijn zoveel verschillende meningen over welke mol nu beter was, in welk seizoen de kandidaten interessantere persoonlijkheden hadden, in het laatste seizoen de proeven minder spectaculair of al dan niet goedkoper leken, ... Logisch toch dat er verschillen zijn: De gustibus non est disputandum. Laat ons als fans van het eerste (en laatste uur) vooral het format en de makers omarmen, hoe zij er toch telkens weer in slagen om zo'n juweeltje neer te zetten, zowel voor de kandidaten, de mol, maar vooral voor de kijkers. We kunnen het er toch over eens zijn dat dit seizoen voor ons, mollenjagers, vingerlikkendlekker was. Ik heb alleszins mijn duimen, vingers en eerlellen meermaals afgelikt aan de hoeveelheid schijnbaar halve, maar ook totaal nutteloze hints, de fenomenale soundtrack en oogstrelende beelden. Ze hebben in de reveal-aflevering nog niet de helft van molacties/sabotages en hints gestoken, omdat er gewoonweg nooit genoeg tijd genoeg is. Het zou ontzettend leuk zijn voor ons, mollenjagers, mochten ze nog wat "extra" video's maken op de VIER-website, maar ik begrijp volkomen dat het bobijntje bij de makers af is na zo'n jaar intensief "molmaken". Ze zorgen er gewoon voor dat wij altijd 'net voldoende' gekieteld worden. Ze zullen ons immers nooit helemaal bevredigen, hoor :mrgreen: Ze willen immers een zo breed mogelijk publiek blijven aanspreken.

Ik geef toe dat ze mij gerust wel eens met Gilles DC in een kartonnen doos mogen steken voor een extra vragenuurtje. Hij mag zelfs tien tenen look gegeten hebben!! GDC is volgens mij ook één van dé sterktes van dit programma. Zijn eenvoud en bescheidenheid hebben écht iets ontwapenends. Ik las ergens op Instagram dat ze wel eens dringend een hele BTS (nvdr Behind The Scenes) episode mogen maken enkel en alleen van hem... Prachtig, ik ben pro! Dat geldt eigenlijk voor de ganse crew. Ik snak immers al seizoenenlang naar méér BTS materiaal...

Natuurlijk zullen er kijkers en forumleden nog met wat vraagjes zitten, maar ik kan moeilijk begrijpen dat er nog mensen op hun grote honger zijn blijven zitten. De seizoensfinale én reünie samen hadden toch écht nog wel voldoende twists en verrassingen in petto, ondanks we hier op het forum massaal op de goede mol zaten, niet? We kunnen toch niet verlangen dat ze de lat maar hoger blijven leggen? Het is al geschift hoe hoog de makers de lat zélf leggen, dit bovendien ook waarmaken en vooral de verwachtingen blijven inlossen. Dat bewijzen toch de massale kijkcijfers en het enthousiasme op de verschillende fora (maar vooral ditte 😂 ).

Ik heb me gisteren toch weer laten opnemen in het MSOC in Mol en ben mijn afscheidsbericht aan het voorbereiden. Het is toch weer nodig! :cry:
Gebruikersavatar

lucu05 mei 2020, 12:13

 551  Sven
BeaVer schreef:ALLE voorbije mollen hebben gemold vanaf opdracht 1 als mol.
Alina niet in de hele eerste aflevering (2 opdrachten). Daar heb ik het persoonlijk moeilijk mee.
Ja, het is altijd een beetje loterij in de eerste aflevering, maar dit keer was het onmogelijk om Alina ook maar een beetje te verdenken.
Ik ben het niet eens met je stelling dat Alina tijdens de eerste aflevering niet gemold heeft.

Alina droeg tijdens de klokkenopdracht amper bij tot de oplossing van het raadsel. Ze begon in het wilde weg - samen met Jolien - de klokken te stapelen.
Het was Jolien die door een time-out de oplossing van het raadsel vond. Alina heeft hier dus op zijn minst de opdracht vertraagd.

Tijdens de Aquaspeed Extreme tuimelde Alina wellicht opzettelijk het water in. Dat ze uiteindelijk toch
op het eiland geraakte is vooral de verdienste van Bart, die zich tijdens die opdracht de ziel uit het lijf heeft geroeid.
Dat Alina, eenmaal op het eiland, de klok luidt is in de gegeven situatie niet 'onmols' maar juist heel doortrapt. Ze zette hiermee alle kandidaten,
veel kijkers en ook veel molloten hier op het forum volledig buiten spel.

'Een goede mol zijn' kan je niet afmeten aan slechts één criterium, bijvoorbeeld 'sabotages plegen'. De poging van Eline bijvoorbeeld in 2017
('Oostkantons') was niet bijzonder briljant. Alina daarentegen was gelukkig wel zo verstandig om op het eiland de situatie volledig
naar haar hand te zetten. 'Opportunisme' (snel kunnen inspelen op een onverwachte situatie) is minstens een even belangrijk
criterium voor een mol.

Dus: wat was er nu niet knap aan Alina's molpogingen tijdens aflevering 1??? :mrgreen:
Joachim Morrens schreef:Volledig mee akkooord! Merci om alles zo mooi op een rijtje te zetten! Denk Eline ook gemold bij die Quiz in afl 1 (West-Vlaanderen!) Alina idd niet - tenzij misschien toch bij die klokken?
Cadfael schreef:Ze is ook wel van haar aqua speed gevallen, waardoor Bart sowieso een extra keer heen en weer moest varen.
Gebruikersavatar

Frolva05 mei 2020, 12:25

 2204
Vermoljoen schreef:Ik zeg niks. Ik wil jullie niet enthousiast maken voor iets dat misschien nooit gaat komen 😉
te laat ...
Vermoljoen schreef:En de kans is er dat er volgend jaar iets tofs komt, maar daar moet ik eerst nog goedkeuring voor krijgen....
Wie A zegt moet B zeggen, of wordt van het forum gezwierd. :evil:

Toch, Davy? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Paraceta05 mei 2020, 12:31

 717  Sven
Addow schreef:De intense knipoog in de finale onder begeleiding van de epische trailer muziek (nog steeds op zoek trouwens!) tussen winnaar Jolien en mol Alina was al zo'n fantastisch moment, hebben ze daar nog een unieke bromance aan toegevoegd. Christian en Bart... EPIC! :mrgreen:
Alle epische muziek van dit seizoen is normaal gezien van Max Richter (oa. de intro-muziek van aflevering 1 is "I Put All That Away"). Ik heb het exacte fragment ook wel nog niet gevonden, maar het zit waarschijnlijk ergens in het Ad Astra-album 😃
Afbeelding
Gebruikersavatar

Addow05 mei 2020, 12:41

Molerator  377  Yens
Paraceta schreef:Alle epische muziek van dit seizoen is normaal gezien van Max Richter (oa. de intro-muziek van aflevering 1 is "I Put All That Away"). Ik heb het exacte fragment ook wel nog niet gevonden, maar het zit waarschijnlijk ergens in het Ad Astra-album 😃
Wat de soundtrack betreft, we zullen hier verderzoeken. Ik wil hem écht vinden!
Gebruikersavatar

Cadfael05 mei 2020, 13:13

 229  Uma
lucu schreef: Ik ben het niet eens met je stelling dat Alina tijdens de eerste aflevering niet gemold heeft.
Tijdens de Aquaspeed Extreme tuimelde Alina wellicht opzettelijk het water in. Dat ze uiteindelijk toch
op het eiland geraakte is vooral de verdienste van Bart, die zich tijdens die opdracht de ziel uit het lijf heeft geroeid.
Dat Alina, eenmaal op het eiland, de klok luidt is in de gegeven situatie niet 'onmols' maar juist heel doortrapt. Ze zette hiermee alle kandidaten,
veel kijkers en ook veel molloten hier op het forum volledig buiten spel.
Dus: wat was er nu niet knap aan Alina's molpogingen tijdens aflevering 1??? :mrgreen:
Volledig mee akkoord. Eerst viel ze van de aquaspeed, waardoor Bart een extra keer heen en weer moest. Doordat Bart zich zo hard inzette tijdens de opdracht, geraakte iedereen op het eiland. Alina kon dan beter zelf de bel luiden in plaats van zich te laten vallen. Door zelf de bel te luiden kreeg ze later vrij spel. Niemand verdacht haar. Bij de Vradetotrappen kon ze ongemerkt mollen, zonder dat de ogen op haar gericht waren. Ook na de foute taart meegebracht te hebben, vertrouwde iedereen haar gewoon. Bij de minotaurusproef werd ze gewoon met de meeste hartslagen het bos ingestuurd. Ze ging later mee in foute antwoorden bij de archeologieproef. Bij de vuurwerkproef kwam ze gewoon over als kandidaat, waardoor ze haar pijl afschoten. Dit zijn nog maar enkele voorbeelden.
Alina heeft wel degelijk veel gesaboteerd, maar iedereen vertrouwde haar gewoon. Het bewijs daarvan is Christian die, ondanks de vele molstreken van Alina, zelfs op het einde nog dacht aan Bart.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2020, 13:17

 8153
Addow schreef:Wat heeft men er toch een juweeltje van gemaakt!! Zelden of nooit heb ik zó genoten van de allerlaatste aflevering. Jullie zijn het er toch over eens dat ze er in geslaagd zijn om een onzettende intimiteit op het scherm te toveren, zonder daarbij enig fysiek contact te gebruiken. Ik vond het gewoon ontroerend. De intense knipoog in de finale onder begeleiding van de epische trailer muziek (nog steeds op zoek trouwens!) tussen winnaar Jolien en mol Alina was al zo'n fantastisch moment, hebben ze daar nog een unieke bromance aan toegevoegd. Christian en Bart... EPIC! :mrgreen:

We keken met z'n allen uit hoe ze het zetelmomentje gingen oplossen, maar wat een ongelooflijke gave hebben de makers... gebruiken ze de "Deal met de mol"-setting gewoon nog een keer om de cirkel rond te maken! Ge-ni-aal! De emoties bij de afvallers bij het zien van de finale, bewijzen alleen maar hoe intens deze groep samenspeelde.

...
Prachtige verwoording van mijn gedachten!

Wat zijn eerlellen? 😉
SPOILER
Gebruikersavatar

Tyflopontika05 mei 2020, 13:20

 121  Sven
Akkoord.
Alina zei in CDM dat ze de mindset nam van een kandidaat om een natuurlijkere reactie te krijgen, met in het achterhoofd 1 of 2 extra opdrachten. Als ze bij de aquaspeed volle bak meespeelt, van haar aquaspeed valt, de parasailers "vermoordt", Bruno "serieus vindt klungelen" en probeert de klok te luiden voordat Bart en Els op het eiland zijn (-€800), heeft ze volgens mij voldoende gedaan en ze koopt krediet voor de volgende opdrachten.
Gebruikersavatar

Frolva05 mei 2020, 13:25

 2204
Helemaal eens met de drie vorige posts. 😉
Gebruikersavatar

Addow05 mei 2020, 13:42

Molerator  377  Yens
chicawah.janssen schreef:Prachtige verwoording van mijn gedachten!

Wat zijn eerlellen? 😉
SPOILER
Je bent stilaan mijn rode draad op het spoor 😲
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12