Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07705 mei 2020, 15:24

 767  Yens
lucu schreef:Ik ben het niet eens met je stelling dat Alina tijdens de eerste aflevering niet gemold heeft.


Tijdens de Aquaspeed Extreme tuimelde Alina wellicht opzettelijk het water in. Dat ze uiteindelijk toch op het eiland geraakte is vooral de verdienste van Bart, die zich tijdens die opdracht de ziel uit het lijf heeft geroeid.
Dat Alina, eenmaal op het eiland, de klok luidt is in de gegeven situatie niet 'onmols' maar juist heel doortrapt. Ze zette hiermee alle kandidaten,
veel kijkers en ook veel molloten hier op het forum volledig buiten spel.

Dus: wat was er nu niet knap aan Alina's molpogingen tijdens aflevering 1???
Alles, er was NIKS knap aan :mrgreen: (info ontvangen van HLN 😃 )
Dat is het leuke dat we het ieder op onze manier zien.
Die bel was mogelijk moeilijk te mollen zonder teveel op te vallen aangezien je in een kleine groep zit = meer risico.

Ik zie een mol die een unieke opportuniteit laat liggen om een extra 4000 euro uit de pot te halen na al 4800 kwijt te zijn gespeeld bij de vrijstelling en ook hier in de fout gaat.
Jij vindt dat ze iets onmols doet, ja dat klopt maar het is niet Vlaanderen Vakantieland!
Kijk, één van haar grootste molpogingen moest de fitness worden. Echter hier gaat het uiteindelijk mis door grote inzet van de groep. Dat is het risico van een mol, je kan nog zo je best doen ... een sabotage kan mislopen als je het niet zelf in de hand hebt. Aan die bel trekken, had ze wel zelf in de hand. En ook al had ze niet getrokken dan was ze mogelijk meer verdacht hier op het forum of voor de tv-kijker maar so what (om het weer met Bart te zeggen) maar daarom niet extra bij de anderen in de groep. Dat is een complete misvatting die vele tv-kijkers maken. In de historie van de mol (en widm) is net gebleken dat wanneer een mol iets erg opvallend doet voor de neus van anderen, ze het net NIET door hebben.
Denk aan je eigen leven .. als je iets geniepig doet, heb je meer schrik om gepakt te worden. Als je iets doet heel opvallend en zelfzeker voor de neus van anderen dan valt dat uiteindelijk minder op!
Opzettelijk = vermoedelijk.
En als je als mol ziet hoe die Bart na die vrijstelling zich daar zo inzet dan besef je dat hij een sterke tegenstander wordt dus kan je best net gebruik maken van die opportuniteit van 4000 euro.
Zit er dan iemand bij die je meer in het oog gaat houden, tja doe dan eens iets goed voor 500 euro bij een volgende gelegenheid.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 mei 2020, 15:52

 767  Yens
Taupe077 schreef:Zoals ik al verschillende keren gemeld heb op het forum ben ik uitermate teleurgesteld in deze mol.
Mogelijk was het haar opdracht van onder de radar te blijven door bepaalde opdrachten wel te doen slagen?
Dat zullen ze ons natuurlijk nooit zeggen.
Maar ik heb de indruk dat deze mol degene was die het minste gesaboteerd heeft.
Feit is dat ze 4800 euro misloopt bij vrijstelling Bart en 4000 euro bij bellen dat alleen al is 8800 euro die ze mogelijk nooit meer kan inhalen en die ze aangeboden krijgt! Dit mag je in mijn opinie niet laten schieten. Zoals Eline voor heeft gehad met de duikproef en Alina met het eten ... je rekent op een opdracht waar je je op voorbereidt maar als die dan mislukt ...
Die bedragen die ze verdiend hebben, is natuurlijk ook afhankelijk van een aantal andere factoren maar goed ...
Die 4800 euro 'mislopen' vind ik op niets slaan. Je hebt het dan over het geboden bedrag van Bart waarschijnlijk. Het was zijn eigen schuld dat de klok uiteindelijk terug begon af te tellen en Alina heeft snel ingegrepen. Niet vergeten dat die klok dubbel zo snel terug begint af te tellen. Daarnaast zou je het anders waarschijnlijk toch gezien hebben als een slechte mollenstreek omdat ze dit meer aan Bart te danken had.

Ik denk trouwens dat ze zeker niet minder gesaboteerd heeft dan andere mollen. Ik wil gerust een overzichtje maken om je te overtuigen...

BeaVer schreef:- Vorig jaar was een uitzondering, want er was nog geen mol, maar vanaf dat Elisabet de mol was, molde ze. Zo bouwde ze super slecht haar toren en kapte ze massas van dat gele spul in dat eten. -> Geen geld in de pot
- Pieter had al gemold door te kiezen wie hij bij wie in de kisten stak en had ook de kaart vast wanner ze het hoogste bedrag moesten opgraven, waardoor hij tijd kon rekken en ze te laat toe kwamen -> Geen geld in de pot
- Zoals je zelf aangaf, Eline probeerde meteen Bertrand aan te sporen op die knop te duwen, maar eerlijk gezegd. Er ging sowieso gedrukt worden, ook zonder het toedoen van Eline. -> Geen geld in de pot
- Gilles heeft ook zijn ding gedaan op de zoutvlakten tijdens de eerste opdracht, waardoor ook uiteindelijk geen/minder geld verdiend werd.

ALLE voorbije mollen hebben gemold vanaf opdracht 1 als mol.
Alina niet in de hele eerste aflevering (2 opdrachten). Daar heb ik het persoonlijk moeilijk mee.

Ja, het is altijd een beetje loterij in de eerst...
Het is hiervoor al aangehaald, maar Alina heeft ook gemold in de eerste aflevering. Ook raar wat je hier bij Pieter vermeld, want dat hij gemold had door te kiezen in welke kisten de kandidaten lagen konden de anderen nooit iets uithalen en wij ook niet trouwens. Dat is net hetzelfde als Alina die in de eerste aflevering de deal met de mol doet. En daar hoor je haar dan zelfs nog praten met vervormde stem, dus daar valt dan al wat meer uit te halen.
Gebruikersavatar

astridm05 mei 2020, 17:35

 287
Mollenjager-DT schreef:
Ik denk trouwens dat ze zeker niet minder gesaboteerd heeft dan andere mollen. Ik wil gerust een overzichtje maken om je te overtuigen...

Bart die 10.000 uit de pot haalt is een uitzonderlijke situatie, dus dat moet je eigenlijk voor de mol niet meerekenen. En dan komt uiteindelijk de pot op ongeveer 32.000 uit. Als je dan bedenkt hoe vreselijk ze ervan baalde dat de fitness-opdracht toch net aan gelukt is, ondanks haar harde mollen dan blijft er maar 27.000 over. En dat is een vrij gangbaar bedrag voor een eindpot, dus Alina heeft het uitstekend gedaan.
En voor de mensen die alleen maar kritiek hebben: je staat wel in je eentje tegenover een hele groep, je moet dag en nacht op je hoede zijn, je kunt nooit eens ècht spontaan meedoen en dat wekenlang. Dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten hoor, het lijkt een stuk makkelijker dan het ongetwijfeld is.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mei 2020, 18:04

 3483  Uma
Eerlijk gezegd vind ik de "kritiek" op Alina dat ze te weinig zou gemold hebben een beetje kort door de bocht.
De mol moet geld uit de pot houden, en in ieder geval meer dan dat anderen verliezen, en als je de 10.200 van Bart even niet meerekent dan is dat ook zo verlopen.
Wil je de 10.200 van Bart wel meerekenen tja, dan moest Bart maar de Mol zijn want als Mol die opvalt, kan je geblokkeerd worden. Een goede Mol zorgt ervoor dat de anderen het geld verspelen, en dit zonder op te vallen.
En als je het objectief bekijkt, hebben slechts 2 deelnemers haar kunnen ontmaskeren, en 1 daarvan met wat meeval - zonder de pijlenepisode ligt Bart eruit.

Alina was dan wel de hoofdverdachte op het einde op dit forum, maar zonder de "tussen 4 en 6" zou het wellicht bij velen niet ingedrongen zijn.
De productie heeft een risico genomen met de Deal met de Mol en ik vreesde dat dit geen goeie zet kon blijken, maar ik had het weeral bij het verkeerde eind want die deal heeft voor verwarring gezorgd, bij de deelnemers maar ook op dit forum. En de Mol heeft daar handig gebruik van kunnen maken, en op een onopvallende wijze : getuige daarvan, het feit dat Bart Alina pas heel laat in het vizier kreeg.
Zoals elk jaar zijn sommige opdrachten wat minder, maar evenzeer zoals elk jaar waren er verrassende opdrachten (o.a. de psychologische spelletjes die eigenlijk zo simpel zijn maar ze zijn spannend en blijven hangen.

De opdrachten die mij nu (en nog voor lang zullen) bijblijven zijn
  • deal met de mol (toch prachtig in beeld gebracht)
  • doos van pandora (eigenlijk was daar niks van spanning aan maar de dreiging die geïnsinueerd werd)
  • volksvertegenwoordigers vs parachutisten (omwille van de implicaties en ook weer hoe het opgebouwd werd)
  • DE pijlen (en dan begint het denken van wie/wat)
  • koffertjes opdracht
  • de calorieën opdracht
Ik heb zelfs een beetje een post-molliaal dipje
Gebruikersavatar

ex-molinator05 mei 2020, 18:17

 3483  Uma
Addow schreef: ...
[eigenlijk niets waar ik, ex-molinator, het er niet mee eens ben]
...
Ik heb wel 1 puntje van kritiek op Addow dit jaar.
Jij had dat geluidsfragment onmiddellijk moeten afzonderen, filteren en opkuisen en achterstevoren moet afspelen.

Maar indien je het toch gedaan hebt dan begrijp ik dat je het niet op het forum gepost hebt, ik zou dat ook niet doen in dat stadium 😉
Gebruikersavatar

Addow05 mei 2020, 19:54

Molerator  377  Yens
ex-molinator schreef:Ik heb wel 1 puntje van kritiek op Addow dit jaar.
Jij had dat geluidsfragment onmiddellijk moeten afzonderen, filteren en opkuisen en achterstevoren moet afspelen.

Maar indien je het toch gedaan hebt dan begrijp ik dat je het niet op het forum gepost hebt, ik zou dat ook niet doen in dat stadium 😉
Shame on me :oops: :oops:
Ik heb het ook pas afgezonderd, gefilterd en achterstevoren gezet na aflevering 9. En ik vond het... absoluut niet verstaanbaar, dus gecatalogeerd als bijzonder complex en tijdrovend om dat te analyseren. Ik heb destijds wel het geluid van de trailer volledig achterstevoren afgespeeld op zoek naar hints... maar ik heb toen letterlijk gedacht: waar ben ik toch mee bezig!!! 😂

IZMENNIK... das een ander verhaal. Het begint ervan stond eigenlijk wel in mijn molboekje, maar ik was gestopt met de voice-overs te noteren na aflevering 5, wegens geen link of hint te vinden. Hoe knullig van me :albino:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cadfael05 mei 2020, 20:34

 229  Uma
Cadfael schreef:Alina heeft wel degelijk veel gesaboteerd, maar iedereen vertrouwde haar gewoon. Het bewijs daarvan is Christian die, ondanks de vele molstreken van Alina, zelfs op het einde nog dacht aan Bart.
Geniaal ook hoe Christian Bart bleef verdenken, terwijl Alina voor zijn ogen aan het mollen was. Eerst bij de metroproef toen ze eerst een fout antwoord gaf met balalaika en later bij de laatste stop met het zingen ze de mensen eerder aan het wegjagen was dan bij het optreden te halen. Vervolgens in de fitness toen hij de gsm aan het opladen was en Alina naast hem gewoon stopte met sporten. Het beste voorbeeld is op de tarmac, toen hij Alina aan het sturen was en ze los de €500 omver reed. Later op de baan moest ze exact 70 rijden. Christian zegt nog: "Die rijdt te traag." Toch heeft hij haar nooit verdacht. Dat noemen we nu tunnelvisie. 😂
Gebruikersavatar

Vermoljoen06 mei 2020, 12:02

 2354  Uma
Ben ik de enige die het moment wanneer Alina en haar mama samen naar de ontknoping kijken al vaak heeft herbekeken? Iedere keer opnieuw krijg ik kippenvel van de reactie van de mama van Alina op het moment wanneer Alina tevoorschijn komt als Mol! En de combinatie met de muziek is ook gewoon geweldig!
Gebruikersavatar

Frolva06 mei 2020, 12:51

 2204
Vermoljoen schreef:Ben ik de enige die het moment wanneer Alina en haar mama samen naar de ontknoping kijken al vaak heeft herbekeken? Iedere keer opnieuw krijg ik kippenvel van de reactie van de mama van Alina op het moment wanneer Alina tevoorschijn komt als Mol! En de combinatie met de muziek is ook gewoon geweldig!
Vocht dat uit je ogen komt noemen we hier gewoon 'traantjes', hoor.


:mrgreen:
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2020, 14:06

 767  Yens
Mollenjager-DT schreef:Die 4800 euro 'mislopen' vind ik op niets slaan. Je hebt het dan over het geboden bedrag van Bart waarschijnlijk. Het was zijn eigen schuld dat de klok uiteindelijk terug begon af te tellen en Alina heeft snel ingegrepen. Niet vergeten dat die klok dubbel zo snel terug begint af te tellen. Daarnaast zou je het anders waarschijnlijk toch gezien hebben als een slechte mollenstreek omdat ze dit meer aan Bart te danken had.

Ik denk trouwens dat ze zeker niet minder gesaboteerd heeft dan andere mollen. Ik wil gerust een overzichtje maken om je te overtuigen...

Graag want voor mij heeft ze nauwelijks gemold. Deze middag zei mijn dochter van 7: Papa ik hoop dat het volgend jaar weer een betere mol is die wel zaken laat mislukken ... sic.
Veel hangt ook af van je perceptie van mollen. Is mollen iets doen wat niemand kan zien? Voor mij niet. Dat betekent niet dat het geld niet weg kan zijn en dat is de taak van de mol. Dus in the end goed gedaan.
Als voorbeeld die drachmes, leuk geld was uit de pot (hoe kunnen ze nu in godsnaam de mol iets alleen laten doen dan!!!!) maar is niet mollen.

Tja kijk als jij 4800 niks vindt?
Je bent het toch met mij eens dat er maximum 15000 euro te nemen was uit de pot bij de vrijstelling?
En dat bovendien Bart dat bedrag of zelf hoger ging pakken, hij keek bovendien niet naar de klok en lag half te slapen.
Dan is het toch je taak als mol hem hierop attent te maken VOOR de klok weer naar beneden gaat?
Aangezien ze dat niet gedaan heeft, loopt ze 4800 euro mis? Wat klopt hier nu niet aan?
Vraag is natuurlijk of dit echt mollen is? Nee maar wel een unieke kans!

Als je baas je voorstelt om vandaag 2000 euro te krijgen of misschien volgende week 1000 euro wat kies je dan?
Bij de mol weet je dat je elke kans moet aangrijpen. Wat je vandaag uit de pot kan halen dat is binnen, wat morgen komt dat weet je niet. Zagen we bij Eline en nu weer Alina.
Dus over die bel en die 4000 euro kan toch ook geen discussie zijn. Ik begrijp dus echt niet dat er sommigen denken dat dit een goede zaak was.
Dom voorbeeld, mijn jongste dochter van 4 verstopt haar steeds en meestal vind je haar direct en speel je wat en doe je alsof je haar niet ziet. Vandaag had ze haar net zo gezet dat ze wel opviel maar daardoor zag ik haar niet direct en heeft het me enorm veel tijd gekost. Haar mama kwam haar zoeken, idem. Ook zij vond ze daar pas veel later.
Hetzelfde zie je bij andere programma's en ook in de mol. Als de mol iets opvallend doet voor de neus van anderen dan zien de meesten dat niet.
Mollenjager-DT schreef: Het is hiervoor al aangehaald, maar Alina heeft ook gemold in de eerste aflevering. Ook raar wat je hier bij Pieter vermeld, want dat hij gemold had door te kiezen in welke kisten de kandidaten lagen konden de anderen nooit iets uithalen en wij ook niet trouwens. Dat is net hetzelfde als Alina die in de eerste aflevering de deal met de mol doet. En daar hoor je haar dan zelfs nog praten met vervormde stem, dus daa...
Over Pieter komt niet van mij maar los vanwaar hij iedereen gezet had, dat waren goede keuzes zo bleek. Hij heeft echter ook resoluut de kaart gepakt en ervoor gezorgd dat ze net te laat kwamen door ze verkeerd te lezen etc. Ok Lloyd ging hem dan meer in het oog houden maar het geld is niet binnen ondertussen...
Gebruikersavatar

corné.scheel06 mei 2020, 15:20

 27
Ik ben het eigenlijk in de verste verte niet met je eens Taupe. Bijna elke opdracht waar ik aan terugdenk heeft zij wel zitten mollen. Wat een kind van 7 zegt wordt natuurlijk ook behoorlijk beïnvloed door wat papa/mama zegt, dus misschien dat zij jou heeft nagepraat. Wat betreft de opdracht met de bel luiden is het denk ik vooral de bedoeling om de opdracht te vetragen (wat zij deed door van de boot te vallen). Het moment dat ze allemaal op dat eilandje zijn en er iets bedacht is om bij de bel te komen, dan vind ik het juist goed als de mol dit doet. Op dat moment als de opdracht toch gaat slagen, dan maar zelf doen om vertrouwen te winnen wat mij betreft.
Gebruikersavatar

Taupe07706 mei 2020, 16:32

 767  Yens
Vermoljoen schreef:Ben ik de enige die het moment wanneer Alina en haar mama samen naar de ontknoping kijken al vaak heeft herbekeken? Iedere keer opnieuw krijg ik kippenvel van de reactie van de mama van Alina op het moment wanneer Alina tevoorschijn komt als Mol! En de combinatie met de muziek is ook gewoon geweldig!
Herbekeken niet maar zoals ik vermeld had in mijn molboekje, top TV en mogelijk mooiste moment van dit seizoen in de voor mij beste aflevering van dit seizoen.
corné.scheel schreef: Ik ben het eigenlijk in de verste verte niet met je eens Taupe. Bijna elke opdracht waar ik aan terugdenk heeft zij wel zitten mollen. Wat een kind van 7 zegt wordt natuurlijk ook behoorlijk beïnvloed door wat papa/mama zegt, dus misschien dat zij jou heeft nagepraat. Wat betreft de opdracht met de bel luiden is het denk ik vooral de bedoeling om de opdracht te vetragen (wat zij deed door van de boot te vallen). Het moment dat ze allemaal op dat eilandje zijn en er iets bedacht is om bij de bel te komen, dan vind ik het juist goed als de mol dit doet. Op dat moment als de opdracht toch gaat slagen, dan maar zelf doen om vertrouwen te winnen wat mij betreft.
Dat hoeft ook niet. Zolang we maar op een beleefde manier met elkaar kunnen praten, wat gelukkig gebeurt op dit forum.
Volledig mee akkoord dat een kind van die leeftijd vaak haar ouders imiteert maar we praten er niet over met haar de laatste dagen en we hebben ook niet gezegd dat we teleurgesteld waren met die mol. Mijn vrouw en ik hoopten op Bart (maar wisten dat niet eigenlijk niet kom), de jongste zei Alina van bij de start en het meisje van 7 zei Jolien.
Ze heeft gewoon met mij meegekeken naar een andere mol (geen spoilers!) - WIDM 18 en tja als je dan Alina ziet ... met alle respect voor haar.
Dus zij begon daar spontaan over deze middag zonder dat we iets gezegd hadden over de mol nu of sinds zondag.

Tja degenen de vinden dat het goed is om te bellen vergeten dat ze hierdoor met zekerheid 4000 euro binnenhalen die ze niet met zekerheid weer kunnen verliezen. Dus slechte actie.
Over de Ouzo wil ik het zelf niet hebben ...

En over haar vele acties. Misschien waren die er maar gewoon raar dat ze die dan niet getoond of vermeld hebben?
Ik heb er alleszins nooit zo weinig gezien.
Daarmee zeg ik niet dat ze niks gedaan heeft want Jolien de bankroet aansmeren en de juiste koffer pakken vond ik top gedaan van haar. Voor het overige?

En daar draait het denk ik over nuanceren ... in het artikel van HLN, want dat was de insteek, overdrijven ze. Ik denk dat ik probeer realistisch te kijken naar wat de mol wel en niet gedaan heeft, waar er kansen zijn verloren (vrijstelling, bel, ouzo, metro), waar weinig extra kon gedaan worden (fitness) en waar ze het goed deed (bankroet, koffers) maar misschien zie ik het wel verkeerd 😉
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12