Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Cedric06 mei 2020, 11:26

 2834  Uma
Behalve Nederland en België kan ik me geen enkel land inbeelden dat niet leuk zou zijn voor dit programma.
Natuurlijk, ik zeg dit énkel op basis van het land zelf, zonder rekening te houden met de regimes ter plaatse. (Pakweg Saudi-Arabië is not done bijvoorbeeld, net als enkele Afrikaanse landen waar onrust heerst en zo, maar dat alles doet geen afbreuk aan wat een land an sich te bieden zou kunnen hebben.)

Ik denk oprecht dat je in bijna elk land een goeie editie van De Mol zou kunnen maken. Maar een Nederlandssprekend land zou voor mij toch een afknapper van jewelste zijn. (Tenzij het pakweg Suriname is.)
Maar verder is er geen limiet voor mij. Desnoods gaan ze naar de Far-Öer bijvoorbeeld, vrijwel niemand die daar naartoe gaat en het schijnt ook vol natuurpracht te zijn. Maar goed, natuur alleen is niet genoeg.
Landen genoeg die wél veelzijdig zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar

Poirot06 mei 2020, 11:33

 299
Als het in een Nederlandssprekend land zou zijn zou ik het alsnog kijken. Het zou wat minder leuk zijn, omdat het niet een andere cultuur is (of het moet Suriname zijn natuurlijk). Maar ik heb wel liever een nieuw seizoen in Nederland of België, dan geen seizoen.
Gebruikersavatar

Jansen06 mei 2020, 11:37

 3423  Yens
Poirot schreef:Als het in een Nederlandssprekend land zou zijn zou ik het alsnog kijken. Het zou wat minder leuk zijn, omdat het niet een andere cultuur is (of het moet Suriname zijn natuurlijk). Maar ik heb wel liever een nieuw seizoen in Nederland of België, dan geen seizoen.
Ik denk als ze dat zouden doen, dat ze dan evengoed het programma in een voetbalstadion met publiek kunnen laten doorgaan (met social distancing wel te verstaan) 😉.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!06 mei 2020, 14:21

 60
Vanuit eigen ervaringen, landen als Kroatië, Tanzania, Nieuw-Zeeland (te ver voor De Mol ?), Noorwegen, Finland, Indonesië, Vietnam (vorig seizoen natuurlijk...) en USA sprongen er uit. Weet niet als dit iets is voor De Mol. Ik ben ook al veel in Spanje, Italië, Portugal en Frankrijk geweest, mss is dit ook iets ?

Nog veel toffe plekken om naartoe te gaan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2020, 15:55

 8153
Heel leuk: Nepal. Daar heb je jungle, de Himalaya... In Katmandoe zou je schitterende opdrachten kunnen doen. Ook verschillende godsdiensten. Bovendien een supervriendelijke bevolking. En het land smeekt om extra inkomsten, dus De Mol zou er zeer welkom zijn.
Cadfael schreef:Voor Amerika: Chili of Peru, voor Afrika: Kenia of Namibië, voor Azië: Japan of Cambodja.
Zou Centraal-Azië, zoals Kirgizië of Oezbekistan, ook niet kunnen? Nieuw-Zeeland is cool, maar waarschijnlijk te duur. Of kiezen ze een keer voor een noordelijke bestemming, zoals Canada of Ijsland?
Namibië is prachtig van natuur, maar je hebt er nauwelijks steden waar je eens een opdracht zou kunnen doen.
Cambodja is waarschijnlijk nogal verwant aan Vietnam, dus dat zou ik pas veel later eens kiezen.
IJsland: dat is puur natuur en voor de rest is er niets. Bovendien is het binnenland alleen toegankelijk van juni tot ongeveer half september én je bent daar verplicht je te verplaatsen met een 4X4, dus dat zou wel eens een heel dure grap kunnen worden. In het binnenland zijn ook geen hotels, maar alleen enkele hutten en B&B's. Je kan er ook niet teveel rondcrossen want er zijn geen tankstations. Je moet erop letten dat je voltankt aan het laatste tankstation voor je het binnenland in trekt en dan maken dat je het uithoudt tot het eerste als je het binnenland weer uit komt. Je hoeft natuurlijk niet naar het binnenland te trekken, de Westfjorden zijn ook heel mooi.
Oezbekistan zou wel leuk zijn. Heel raar land, totaal anders dan de bestemmingen die ze al aangedaan hebben. Maar wel heel veel regeltjes, waaronder enkele echt debiele (in elk hotel of homestay krijg je een bewijsje dat je er overnacht hebt. Als je Oezbekistan verlaat moet je al die bewijsjes tonen aan de grens en dan gaan ze tellen. O wee als het aantal nachten niet gelijk is aan het aantal nachten dat je volgens de gegevens op je visum in Oezbekistan geslapen hebt. )
Kirgistan is totaal anders, vooral natuur (steppen met nomaden die in joerts wonen en paarden, schapen en jaks kweken).



Elrond schreef:Bij Ijsland moet ik meteen denken aan die reeks van Bart De Pauw, waarbij hij samen met Jonas Van Geel en Stefaan Degand in Ijsland belandt.. En gek worden van de zon die nauwelijks onder gaat 🙂

Kan je daar in november gaan filmen?
Alles kan, maar het is daar dan wel bijna gans de dag donker. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Elrond06 mei 2020, 21:04

 84  Sven
chicawah.janssen schreef:Alles kan, maar het is daar dan wel bijna gans de dag donker. :mrgreen:
Op het meeneem-lijstje van alle kandidaten: night vision goggles 🙂

Ik zie Dorien en co al rondlopen met nacht verrekijkers, op zoek naar de mol
En de mol die op dag 1 alle batterijen uit de zaklampen haalt

chaud
Gebruikersavatar

happyfello06 mei 2020, 21:54

 326  Uma
Eenvoudigste is Duitsland... dan kunnen die van SAT 1 het hele concept op een budgetje overnemen :smurf:

Of... Canada, Nieuw-Zeeland, Kaapverdische, Chili, Costa Rica, Japan (duurste van al), Filipijnen, Zuid-Korea,... allemaal op het randje van massatoerisme, maar niet off the beaten track... een Scandinavisch land zoals Noorwegen of Finland zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Gebruikersavatar

PieterDP07 mei 2020, 16:34

 11
Elrond schreef:Zou het wel graag zien in Canada of Noorwegen/Finland.. maar dan moet je wrs ergens in augustus gaan filmen

Mauritius of Ghana ofzo moet ook wijs zijn denk ik! Veel weet ik niet van die landen, maar daar doen ze het toch ook allemaal vree anders, niet? Vind het wel nice om naast de spanning en leute van het spel ook die cultuurshock te voelen, zeker in van die ruwere landen
De grenzen van Noorwegen en Zweden blijven (op dit moment toch) helaas gesloten tot half november
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 mei 2020, 17:28

 2354  Uma
Ik denk/hoop dat ze nog eens voor Afrika gaan. Zuid-Afrika is al van 2017 (de tijd gaat snel, wow), Zuid-Amerika hebben we ook al 2 keer gehad, Azië hebben we pas gehad, dus ik denk dat Afrika wel logisch is.
Gebruikersavatar

Tijlie907 mei 2020, 17:32

 63  Uma
2 keer?
Gebruikersavatar

Vermoljoen07 mei 2020, 17:34

 2354  Uma
Stiekem reken ik Mexico erbij 😉
Gebruikersavatar

Paraceta07 mei 2020, 17:37

 717  Sven
Cuba lijkt me inderdaad ook een leuke bestemming, met vele mogelijkheden.
Verder lijken de Kaukasische republieken - voor zover de veiligheidssituatie het toelaat - me ook wel een mooie optie (zeker afgaand op wat we in WIDM 2018 van Georgië te zien kregen).
Sri Lanka is misschien ook wel een mogelijkheid.