Berichten rond De Mol 2020 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

WaBraCadabra10 nov 2020, 21:18

 3
Zonet een reclamespot gezien voor "De Baas. Morgen op VIER." Een programma dat niet bestaat (niks van terug te vinden).
Gilles De Coster staat er met 3 kandidaten: Iene, Miene en Mutte, die - volgens het eeuwenoude rijmpje - tien pond grutten en tien pond kaas moeten halen op een marktje.

Zou er morgen een aankondiging volgen voor De Mol? Is wel vroeg, niet?
Gebruikersavatar

salb10 nov 2020, 22:56

 352  Sven
Dit heeft volgens mij zeker met de mol te maken! GDC presenteert dit met dezelfde stijl als hij doet bij de mol.
Morgen zullen we rond 21 uur naar Vier moeten kijken denk ik (ongeveer het tijdstip van de reclamespot vandaag).


Op Wikipedia:
Schrijver en taalwetenschapper Frank Martinus Arion veronderstelde in 1981 van verschillende rijmpjes en liedjes, waaronder 'Iene miene mutte', dat ze teruggingen op zeventiende-eeuwse Portugees-Creoolse rijmpjes.
Is dit rijmpje een hint dat ze naar Portugal zijn gegaan?

Edit: deze aankondiging voor het programma "De Baas" is een sketch horend bij het programma "De Anderhalvehalve Meter Show". Het begint op 14:38.
Ik denk dus niet dat er morgen meer zal komen maar je weet nooit of ze er een hint in hebben gestopt. Ze hebben deze sketch wel net na de reclame gezet waardoor het bij de reclame lijkt te horen.

https://www.vier.be/video/de-anderhalve ... levering-5
Gebruikersavatar

WaBraCadabra11 nov 2020, 02:11

 3
Aha! Zeer verwarrend. Bedankt voor de verheldering!
Gebruikersavatar

Cedric11 nov 2020, 11:40

 2834  Uma
Het was inderdaad deel van 'De Anderhalve Meter Show', getuige ook de "blooper" op het einde van het programma.