Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Addow08 apr 2020, 15:20

Molerator  377  Yens
De Mol 2020 - Crew

Afbeelding
Mij lijkt ze er toch niet tussen te zitten. Misschien is het een crewlid die enkel de bezoekers begeleidde?
Gebruikersavatar

Holmes08 apr 2020, 17:07

 395
Mijn vermoeden is ook dat het iemand was die de bezoekers begeleidde en daar voor nog niet ter plaatse was.
Anders zouden alle kandidaten haar herkennen en onmiddellijk weten wie het familielid is.
Het kan dus best zijn dat na het vertrek van de BV bij de mama van Alina, ze vertrokken is naar de plaats waar de vriendin van Salim aan het werk was om haar nadien ook op te vangen.
Maar het was toch wel heel toevallig dat Bart en Alina op dezelfde plaats gingen zitten en bijgevolg het eventueel uitwisselen van een briefje of een signaal niet moeilijk was...
Gebruikersavatar

IkBenDeMol09 apr 2020, 03:19

 287
Nog een dingetje.

Afbeelding

Bij het verkennen tijdens de opdracht maakt Christian de volgende opmerking naar Jolien toe. Zegt Christian hier casual 'Jij bent mijn Mol'? 🙂



-------------

Dan dit:

De 'verdachte vrouw' eens geobserveerd. Zéér interessant moet ik zeggen. Het volgende is in chronologische volgorde in de aflevering.
SPOILER
Zowel de vrouw (blauw hemd, grijze tas) als de moeder van Alina (streepjes, bruine rugzak) komen hier voor het eerst in beeld wanneer ze los worden voorbijgelopen door Dorien en Christian.

SPOILER
De tweede keer. Nu alleen de moeder van Alina die 'de BV' kruist. Vooral Dorien wordt hier verdacht (gemaakt) aangezien haar camera toevallig net hapert wanneer ze zowel de BV als de bezoeker kan vastleggen. We horen wel alleen de audio van Dorien, montage?

SPOILER
Derde keer, nu op het bankje. We zien de vrouw de richting van Dorien en Christian (of van de cameraman) opkijken. Ze lopen verder. Christian zegt: 'Ik dacht dat ik die mama zag.'

SPOILER
Vierde keer. Ze komen terug buiten uit het winkelcentrum. De vrouw en de mama van Alina zitten nog altijd op dezelfde plaats. Ze besluiten zich niet meer te focussen op de bezoeker (Christian: 'Die is maar 500 waard').

SPOILER
Dan naar Bart en Alina. De vrouw komt ook op deze locatie terug in beeld. Alina wil het bankje gebruiken, Bart besluit om bij de boom te gaan zitten, net als de vrouw.

SPOILER
Zittend bij de boom. Let op de positie van de rugzak van Bart.

SPOILER
De vrouw lijkt richting de rugzak van Bart te kijken. Er vindt ook een armbeweging plaats. Laat hij Alina hier bewust een andere kant opkijken?

SPOILER
Bart lijkt dit door te hebben en kijkt even. (Kan ook evengoed richting de auto van de BV zijn).

SPOILER
Niet veel later kijkt Bart in zijn rugzak. Boodschap overgebracht? 😉

Bedankt Holmes en Elkemol 😉
Gebruikersavatar

schotte.jelle09 apr 2020, 07:39

 143
Ik heb de scène aan de boom nog eens herbekeken, en die is toch echt verdacht...
Bart doet raar, maar, ik zit in de Alina tunnel, en heb dus zeker ook op haar gelet.
Die vrouw die erbij komt zitten lijkt mij idd iets met de zaak te maken te hebben, al zie ik niet helemaal een echt goeie reden waarom de mol perse gebrieft moet worden over iets... De kosten / baten lijkt mij hier onvoldoende...

Bart legt zijn arm nogal opvallend over zijn rugzak, waarbij zijn hand / arm dus ook richting de rugzak van de vrouw "kan gaan"... Dit zou evenwel ook een soort beschermingsreflex kunnen zijn tegen bv. diefstal van de rugzak... zeker als advocaat lijkt mij dat niet ondenkbaar. Het is wel duidelijk dat Bart aanstuurt om tegen de boom te gaan zitten wanneer Alina voorstelt om op een bankske te gaan zitten.... en op dat moment is de vrouw de bank al voorbij gestapt...
Heel verdacht gedrag van Bart dus...zeker omdat hij ook nog eens het gezelschap van de vrouw extra positief in de verf zet...

Het klopt ook gewoon niet dat die vrouw ook tegen die boom gaat zitten, terwijl er een lege bank staat... teveel toeval ( al kan het opzoeken van schaduw nog wel een uitleg zijn eventueel )

Aan het begin van de scène staat de meeneem koffie van die vrouw wel opvallend ver van haar weg, ze heeft deze eerst in haar linkerhand, en dan nadien zie je deze " goed in het zicht" van Alina staan ( ze moet daarvoor wel haar hoofd draaien ) Het lijkt zo'n kartonnen beker, waarop iets geschreven kan worden.
De beker komt niet close genoeg in beeld om er iets te kunnen op aflezen.
Het gedrag van Alina lijkt mij, alweer, ook niet helemaal naturel...
Ze lijkt mij te willen draaien met haar hoofd, maar lijkt, op de beelden die wij alvast te zien krijgen, wat nerveus en te twijfelen...

Al blijf ik mij wel afvragen: Wat zou er dan op die beker moeten staan...? Of welke boodschap dient er perse te worden overgebracht via bv. een briefje aan Bart?

Edit: er staat een nogal opvallende "witte bol" op de tas van die vrouw...
Edit 2: Alina wordt bewierookt voor haar "mogelijkse" acteerprestaties... hier kan ze toch echt moeilijk meer opvallend onopvallend zijn... ze gedraagt zich echt als iemand die gevraagd wordt: doe eens onopvallend... Dan doet de "vrouw van de crew" het wel 10x beter...
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 10:34

 654
Ofwel heeft Bart het spelletje van Alina door, en probeert hij haar te dwarsbomen. Want het was wel Bart die aanstuurde op de boom en Alina op het bankje.
Stel dat Alina zich nu oncomfortabel voelde omdat haar plan mislukte...en ze dus moest 'improviseren'.

Maar dan nog, de vrouw zit wel dichter bij Bart dan bij Alina.
En er vindt een (in mijn ogen) duidelijke interactie plaats tussen Bart en die vrouw.
Die beker zou iets kunnen zijn...verder te onderzoeken...

Ook heeft hier Bart wel de touwtje in handen, ofwel om Alina te saboteren omdat hij haar door heeft. Ofwel omdat hij de mol is.
Hij bepaalt ook dat Alina wel of niet mag kijken. Als iemand je zo 'stuurt' kan je moeilijk' jezelf' zijn. En dat is wat Bart gedurende het hele programma al doet...hij bepaalt veel regels en de anderen volgen hem 'blindelings'.
Als je zo gestuurd wordt ga je sowieso anders reageren dan je natuurlijke gedrag. Iemand 'dominant' doet je anders gedragen dan je bent. Zeker als je zelf wel wat dominant in je hebt, maar dat niet kan laten uitkomen omdat de ander sterker is daarin.
Gebruikersavatar

Poirot09 apr 2020, 11:53

 299
Ik vind het erg opvallend dat bij de foto van Bart er precies een tak voor het hoofd van Willy Sommers zit. Maar zijn punt (Ik weet toch ook niet precies waar zijn hoofd uit gaat komen) is ook wel goed. Maar je moet niet vergeten dat hij een advocaat is, hij praat zich overal uit.

Het idee van Jolien om op een boot te gaan staan is wel goed, en ze hebben veel foto's gemaakt, maar het valt mij op dat ze van al die foto's niet 1 echt precies goed is gemaakt. Ze hebben wel als enige geld opgebracht, dus ik vind het goed.

Het viel mij ook op dat de kandidaten weinig met de bezoekers bezig waren. Ze waren ook maar de helft van de BV'er waard. Het kan ook door de montage gedaan zijn.
Gebruikersavatar

Boeleke09 apr 2020, 12:10

 1
elkemol schreef:Ofwel heeft Bart het spelletje van Alina door, en probeert hij haar te dwarsbomen. Want het was wel Bart die aanstuurde op de boom en Alina op het bankje.
Stel dat Alina zich nu oncomfortabel voelde omdat haar plan mislukte...en ze dus moest 'improviseren'.

Maar dan nog, de vrouw zit wel dichter bij Bart dan bij Alina.
En er vindt een (in mijn ogen) duidelijke interactie plaats tussen Bart en die vrouw.
Die beker zou iets kunnen zijn...verder te onderzoeken...

Ook heeft hier Bart wel de touwtje in handen, ofwel om Alina te saboteren omdat hij haar door heeft. Ofwel omdat hij de mol is.
Hij bepaalt ook dat Alina wel of niet mag kijken. Als iemand je zo 'stuurt' kan je moeilijk' jezelf' zijn. En dat is wat Bart gedurende het hele programma al doet...hij bepaalt veel regels en de anderen volgen hem 'blindelings'.
Als je zo gestuurd wordt ga je sowieso anders reageren dan je natuurlijke gedrag. Iemand 'dominant' doet je anders gedragen dan je bent. Zeker als je zelf wel wat domi...
Om hier heel even te reageren op de transactie tussen Bart & die vrouw. Het ziet er inderdaad verdacht uit - moet ik inderdaad toegeven. Maar ...

Bart & Alina maken de verplaatsing OMDAT Christian belt dat ze van bovenaf geen foto kunnen nemen. Stel je nu even voor dat hij 'niet zo slim' was geweest om dat door te geven - hoe had deze uitwisseling dan ooit plaats kunnen vinden? Dit is allemaal een beetje op toeval berust vind ik dan.
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 12:12

 654
Boeleke schreef:Bart & Alina maken de verplaatsing OMDAT Christian belt dat ze van bovenaf geen foto kunnen nemen. Stel je nu even voor dat hij 'niet zo slim' was geweest om dat door te geven - hoe had deze uitwisseling dan ooit plaats kunnen vinden? Dit is allemaal een beetje op toeval berust vind ik dan.
We kunnen niet weten of die verplaatsing sowieso zou plaatsgevonden hebben, dus ook zonder dat telefoontje van Christian. Dat kunnen we niet weten.

Het was ook Bart die aangaf dat ze beter boven hadden blijven zitten...stel dat hij de mol is...dan weer een manier om aan te geven dat hij er echt voor niets tussen zit.
Gebruikersavatar

Poirot09 apr 2020, 12:39

 299
Cedric schreef:Dorien ook weer sterk aan het mollen, maar wel hééééééééééééééééééééééééééél opvallend.
Misschien is dat om verdacht te worden in de groep, of misschien heeft de montage dat vergroot
Gebruikersavatar

IkBenDeMol09 apr 2020, 18:06

 287
Ik vind het zelf wel een beetje te mooi om waar te zijn helaas. 🙂

Dat de vrouw zowel bij de moeder van Alina opduikt als daarna bij Bart en Alina zelf, dat kan amper toeval zijn.
Maar gaan ze de Mol echt inlichten zo vol op beeld? Hmm. En over wat dan?

Misschien gewoon iemand van de productie die daar bewust geplaatst wordt om een andere reden. Misschien kennen ze de persoon wel en doen ze alsof, het blijft TV. 🙂

Of misschien brengt ze een bericht van mama Mol naar dochter Mol. In de laatste aflevering dan: Voor de eerste keer zat de bezoeker mee in het complot. 😃
Gebruikersavatar

Cedric09 apr 2020, 18:24

 2834  Uma
Bij het live kijken zondagavond dacht ik ook dat deze persoon dan het familielid zou zijn, maar tegelijk was die zo ostentatief bij die boom gaan zitten dat het de kandidaten wel zou zijn opgevallen als een "onbekend" iemand bij hen kwam zitten.
Dat Bart iets zei van het genre "het zijn toch mensen van ons" of zoiets, zorgt ervoor dat we met vrij grote zekerheid kunnen zeggen dat het iemand van de productie is.

Wat we echter niet weten, maar wat op zich wel plausibel zou kunnen zijn, is of die persoon dan bepaalde informatie zou hebben kunnen doorgeven aan Bart of Alina op voorwaarde dat een van hen de Mol is. (Door naast hen te zitten en bvb een papiertje aan te geven met info op.)

Misschien wel, misschien niet. Maar STEL dat het wél zo zijn... Wat voor info zou men dan hebben doorgegeven aan de Mol? Het heeft amper zin om zo te gaan zeggen wie de te zoeken bezoeker is, want dat gaat om ocharme 500€. Misschien dat het eerste duo er niet in geslaagd is? Dat zou eerder nuttig zijn voor Jolien op het einde, onder de vorm van "vorige 2 duo's hebben gefaald, dus ga er maar volledig voor", maar goed, het ging om Bart en Alina, niet om Jolien.

Ik bedoel maar: ja, het kan dat het iemand van de productie was die bij Bart en Alina ging zitten en ja, het kan dat de Mol op deze manier gebrieft werd, MAAR: ik zie niet meteen een reden waarom dat dan nodig zou zijn geweest. Mijns inziens moeten we hier dus niets achter zoeken.
Gebruikersavatar

marc.roose09 apr 2020, 18:57

 193  Sven
Holmes schreef:Mijn vermoeden is ook dat het iemand was die de bezoekers begeleidde en daar voor nog niet ter plaatse was.
Anders zouden alle kandidaten haar herkennen en onmiddellijk weten wie het familielid is.
Het kan dus best zijn dat na het vertrek van de BV bij de mama van Alina, ze vertrokken is naar de plaats waar de vriendin van Salim aan het werk was om haar nadien ook op te vangen.
Maar het was toch wel heel toevallig dat Bart en Alina op dezelfde plaats gingen zitten en bijgevolg het eventueel uitwisselen van een briefje of een signaal niet moeilijk was...
Misschien iemand die toezicht hield op de bezoekers ,dat die zich niet "opvallend" zouden gedragen om zo de aandacht te trekken van de kandidaten ...