Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2020, 22:44

 1690  Sven
Ja, awel, ik ga kiezen, en het wordt "echt" wel Christian. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 apr 2020, 23:02

 767  Yens
geertn444 schreef:Interessante scenario's.
Dat verklaart ook een beetje zijn opmerking "en let op mannen, die met rood weet dan veel meer want hij weet dat ie fout zit". Dat gaat ge toch niet zeggen als ge zelf rood hebt ?
Daar ben ik het niet mee eens. Denk even terug aan Bertrand in het seizoen van Zuid-Afrika een paar jaar geleden toen die als afvaller bij de eliminatie met de speciale bril ook zijn vel moest proberen redden, wat uiteindelijk ook lukte. Gevolg: exit Marzena. Er zei toen iemand ook dat de oorspronkelijke afvaller veel meer informatie had, waarna Bertrand zegt: "Veel meer". Het is net leuk om er wat mee te spelen denk ik. Dat doet de mol zelf ook vaak.
Gebruikersavatar

OMEGA09 apr 2020, 03:08

 7
geertn444 schreef: De enige verklaring: hij had een groen scherm en Jolien had het rode !

Zou het kunnen dat Christian zelf zeker is van zijn mol en Jolien wou "redden" van de eliminatie (of een tweede kans geven) ? Dan is zijn switch op Alina te begrijpen.
Ik denk dat er toch nog wel wat andere verklaringen zijn.

Ik volg u volledig dat Christian waarschijnlijk groen had, maar ik ben ervan overtuigd dat de mol bij GDC de afvaller is te weten gekomen, dus ik zou het heel raar vinden als Christian als mol dan op Jolien zou stemmen als ze rood had.

Ik denk dat Christian eerst wel dacht dat Jolien rood ging hebben, maar plots switcht hij... Als kandidaat was dit een goede zet, want als Jolien effectief rood zou hebben, zou de mol haar geholpen hebben niet ontdekt te worden. Maar niemand helpt haar... Er zijn hiervoor slechts 2 verklaringen:
1) Jolien is de mol
2) Jolien is niet de afvaller

Christian realiseert zich dit plots en begint naar Alina en Bart te kijken. Hij verandert van gedacht en gokt Alina...

Op basis van deze info kunnen we besluiten dat Christian zowel Christian als Jolien groen hadden. En blijft Bart dus over als originele afvaller.

Laten we even hiervan uitgaan voor het zoeken naar de mol.
Als mol zou je dus Bart beschermen, je eigen pijl laten neerleggen of van iemand anders.
Je zou dus kunnen stellen dat de mol actief meedoet met het debat, want hij/zij heeft weinig te verliezen.

Enkel Christian en Jolien waren in de laatste ronde echt actief. Dus we gaan even deze scenarios bespreken.
1) Christian is de mol.
Christian zou dan met gemak gewoon Jolien haar pijl kunnen laten vallen en missie geslaagd. Hij doet dit echter niet, wat vreemd zou zijn als mol. Zo een random switch is aannemelijk voor een kandidaat, maar niet als mol.
Zeker als hij bij het veranderen duidelijk twijfelt tussen Bart en Alina. Je ziet hem enkele keren heen en weer kijken.
Hij gokt verkeerd, op Alina,...
Dit zou een onopvallende molstreek kunnen zijn, maar ook gewoon een foute gok.
Dit scenario zou kunnen! Maar er zitten enkele rare moves in van de mol dan

2) Jolien is de mol.
De discussie tussen Christian en zij zou haar heel goed uitkomen qua tijdrekken.
Ze verdedigt zich fel tegenover de andere kandidaten, wat we kunnen afschrijven als fanatiek willen spelen, maar zou evengoed een molstreek kunnen zijn (zo kon ze zich indekken als ze toch haar vuurpijl afschoten)
Nadat Christian zich bedenkt naar Alina, is Jolien de laatste die ook veranderd. Ze zag dat de afvaller save was, dus kon ze last minute switchen, zodat er geen verdere veranderingen meer konden.
Ook viel me op dat ze in veel opdrachten heel gestresseerd is, maar bij de discussie opmerkelijk kalm was.
Dit scenario Is in mijn ogen het meest plausibele van de 2. (Maar Jolien is dan ook mijn mol natuurlijk 😉 )

Nog enkele dingen die me opvielen:
- Bij de uitleg van GDC over de opdracht, kijkt iedereen naar hem, of naar de grond. Bij het vernoemen van het woord afvaller, kijkt Jolien meteen naar rechts. Kan toeval zijn, maar als de mol de afvaller kent, kan dit een reflex zijn.
- tijdens het debat met Christian richt ze zich volledig tot hem, maar haar ogen schieten af en toe naar Bart ( kan ook Dorien zijn, het is in die richting allesinds.)
- Haar gezicht tijdens het debat herken ik in mezelf bij het weerwolven.

In mijn ogen is Jolien dus de mol en Bart de originele afvaller.

PS. Ik zal morgen dit bericht wat editen, en foto’s toevoegen, want via gsm is dit niet zo handig. 😉
Gebruikersavatar

elkemol09 apr 2020, 13:32

 654
Misschien niets...maar stel dat er een tip zou gegeven zijn aan de mol over wie het rode scherm had...
zou het zoals met 'het kortste strootje trekken' kunnen zijn?
De lonten aan deze (nep-?) vuurpijlen zijn niet allemaal even lang.
De 3e ziet er mij het kortste uit . Deze is van Christian.
De 4e (Dorien) lijkt me ook iets korter dan de anderen, maar toch langer dan de 3e.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2020, 16:07

 8153
Waarom het zo ingewikkeld maken? Als ze de mol wilden briefen, konden ze toch gewoon de naam van de afvaller tonen toen de mol naar zijn scherm kwam kijken?
Gebruikersavatar

Dolly09 apr 2020, 16:17

 5  Sven
Dat zou een leuke hint zijn. Dan is de vraag wie buiten bart had er goed zicht op de lontjes ? Ik verdenk al een tijdje dorien maar sinds haar emotionele reactie op vertrek van Salim twijfel ik want als ze de mol is weet ze dat er nog contact is tussen de mol en de afvaller en deze nog een kans maakt op een geldbedrag. Want in vorige edities kon enkel de winnaar geld verdienen. Als christian rood had en jolien groen dan verklaart dat voor mij de discussie tussen die 2 want christian wil niet dat zijn pijl de lucht in gaat en jolien als kandidaat wil dat wel want dan wordt geld verdient en zij was door maar met bijkomende vragen kon ze de afvaller worden als ze nog niet zeker is van de mol.
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM09 apr 2020, 21:17

 27
elkemol schreef:Misschien niets...maar stel dat er een tip zou gegeven zijn aan de mol over wie het rode scherm had...
zou het zoals met 'het kortste strootje trekken' kunnen zijn? ...
Of misschien heeft de mol wel een kort lontje.
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2020, 09:38

 507  Yens
arne.devisscher schreef:Ik denk dat er toch nog wel wat andere verklaringen zijn.

Ik volg u volledig dat Christian waarschijnlijk groen had, maar ik ben ervan overtuigd dat de mol bij GDC de afvaller is te weten gekomen, dus ik zou het heel raar vinden als Christian als mol dan op Jolien zou stemmen als ze rood had.

Ik denk dat Christian eerst wel dacht dat Jolien rood ging hebben, maar plots switcht hij... Als kandidaat was dit een goede zet, want als Jolien effectief rood zou hebben, zou de mol haar geholpen hebben niet ontdekt te worden. Maar niemand helpt haar... Er zijn hiervoor slechts 2 verklaringen:
1) Jolien is de mol
2) Jolien is niet de afvaller

Christian realiseert zich dit plots en begint naar Alina en Bart te kijken. Hij verandert van gedacht en gokt Alina...

Op basis van deze info kunnen we besluiten dat Christian zowel Christian als Jolien groen hadden. En blijft Bart dus over als originele afvaller.

Laten we even hiervan uitgaan voor het zoeken naar de mol.
Als mol zou je dus Bart besc...
- Als Bart het rode scherm heeft is er geen enkele reden voor Alina of Dorien, als zij de mol zouden zijn om bij de laatste discussie zich fel te mengen. De kandidaten lijken vanzelf op een groen scherm te gaan stemmen, zijnde Christian en Jolien. Gewoon laten doen dus als mol, uit the picture blijven en meestemmen.

- Jolien daarentegen als mol zou het niet erg vinden als er op haar gestemd wordt. En toch beweegt ze hemel en aarde om de stem naar Christian te verschuiven. En er zo uiteindelijk voor te zorgen dat Christian de discussie terug opent naar Bart en Alina, om dan Aline te kiezen.
Gebruikersavatar

julieke.vdw10 apr 2020, 20:24

 106  Uma
Om terug te komen op Moldeju's reactie: "- Jolien daarentegen als mol zou het niet erg vinden als er op haar gestemd wordt. En toch beweegt ze hemel en aarde om de stem naar Christian te verschuiven. En er zo uiteindelijk voor te zorgen dat Christian de discussie terug opent naar Bart en Alina, om dan Alina te kiezen."

Goh, imo beweegt Jolien "hemel en aarde" niet. Ik denk dat iedereen in deze proef zou verwachten dat je als mol gemakkelijk je pijl zou laten afschieten. Maar dat is net wat men verwacht. Als mol is het volgens mij slimmer om te doen alsof je een kandidaat bent die zichzelf verdedigt en zelfs laten blijken dat je misschien wel een rood scherm zou kunnen hebben. En vooral je pijl NIET laten afschieten, want dan kan er altijd twijfel bestaan of je de mol kan zijn of niet (de mol heeft immers altijd groen). Het is veel efficiënter om als mol de discussie hier gaande te houden, als ze niet op tijd een beslissing namen, werd er ook geen geld verdiend. En dat is net wat Jolien gedaan heeft 😉
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2020, 21:47

 767  Yens
Ik zie toch nog altijd niet in waarom Jolien zich zo hard zou verdedigen als ze de mol is. Dan maakt ze het zichzelf wel heel moeilijk, want dit vind ik toch heel riskant. Even goed was hier uiteindelijk de beslissing gevallen op de echte afvaller met het rode scherm en dan was deze molactie wel grandioos mislukt terwijl het zoveel makkelijker had kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 apr 2020, 21:59

 1690  Sven
Jolien kiest ook voor iedereen, ze gaat in alles mee. Wil dan de verdenking van zichzelf naar Christian verschuiven, maar dat heeft buiten Bart niet veel bijval. Er wordt dan snel, snel voor Alina gekozen. Dat was voor hetzelfde geld Bart geweest. Dus als Jolien de mol was had ze beter gezegd: Ja, ok dan, doe maar, ge zult wel zien. Zeker met nog luttele seconden over.
Bart doet hetzelfde, hij gaat in alles mee. Zegt Salim, gaat mee in Dorien. Zegt nog eens Salim, stelt voor om het scherm van Christian te testen. Laat het gebeuren dat de anderen voor Jolien stemmen en als dan wordt geswitcht naar Alina smijt hij haar pijl om. Hij had beter de discussie nog wat aangewakkerd om geen pijl te moeten laten afgaan. Niemand had dat vreemd gevonden. Want als je als mol niet zeker weet wie het rode scherm heeft is het beter om tijd te verspillen.
Gebruikersavatar

Anomolie10 apr 2020, 23:45

 64  Uma
Mollenjager-DT schreef:Ik zie toch nog altijd niet in waarom Jolien zich zo hard zou verdedigen als ze de mol is.
Tenzij dit haar tactiek was om tijd te rekken..

Jay-Lo schreef:Want als je als mol niet zeker weet wie het rode scherm heeft is het beter om tijd te verspillen.
Klopt. ALs je het 'tijd rekken' gaat bekijken, dan zijn er uiteindelijk maar twee hoofdverdachten in de eliminatie. Jolien en Christian.
Ikzelf denk persoonlijk dat je als mol toch gewoon voor drie pijlen wilt gaan en geen tijd wilt rekken (te opvallend). Als je merkt dat er een rode pijl zal afgevuurd worden, dan ga je pas in discussie.
Maar ik vermoed (mijn mening) dat het afschieten van de rode pijl amper in gevaar kwam voor de mol... En dat daardoor het 'tijd rekken' niet nodig was.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 34