yevo schreef:Wat heeft de doorsnee forumganger al gedaan?
https://www.strawpoll.me/19759051
Maar 3 van de 12 dingen heb ik al gedaan (misschien vier, want niet met een pistool, wel met een geweer).. Schandalig zeg. Enfin, sommige.
Soit, de Mol kan op 2 posities zitten om goed geld uit de pot te halen hé. Niet alleen in de auto, waar je alles stuurt, maar ook aan tafel als je op veel vragen 'ja' kan antwoorden.
Bijvoorbeeld is het makkelijk te zeggen dat Alina het meeste geld heeft verdiend (50+350+350), maar anderzijds heeft zij ook het meeste geld NIET verdiend (50+100+100+200+200=650€) door op 5 vragen 'ja' te antwoorden. Eigenlijk hebben Dorien (alle vragen 'neen') en Jolien (4 op 6 vragen 'neen) het meeste geld verdiend dus.
Nu, als de productie het ietwat eerlijk doet bij het kiezen van de vragen, dan hebben ze die 12 vragen zodanig gekozen dat ALLE kandidaten op even veel vragen ja hadden geantwoord en op even veel vragen neen. In dat geval is het uiteindelijk "toeval" dat Bart 5 van de 8 vragen zo kiest dat Alina er ja op antwoordt, Christian 3 op 4 en Jolien 2 op 6, Dorien 0 op 2).
Echter, als de productie het zo zou hebben gedaan dat er slechts 3 vragen waren waar Alina 'neen' op antwoordt (wat goed mogelijk is want die niet-gestelde vragen heeft ze ook wel allemaal gedaan denk ik), dan zit Alina eigenlijk op de beste Molpositie want zij heeft de meeste vragen met 'ja' beantwoordt wat geen geld op levert.