Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

anja.mathijs12 apr 2020, 21:37

391  Uma
Ik vind het hier heel slim aangepakt van de mol. Vraagt eerst waar Jolien het meest interesse in heeft.
Jolien heeft haar zinnen gezet op de molboekjes van de afvallers, ze blijft doorzetten en verliest alles, natuurlijk zit daar de bankroet onder. 😉

remko.sellekaerts12 apr 2020, 21:39

25
Nu mijn molverdachte is afgevallen (Dorien) heeft Jolien zich verdachter gemaakt voor mij. Alhoewel Bart zich ook verdacht heeft gemaakt. Bart vergeet de druiven te tekenen waardoor hij afvalt en sowieso geen geld kan opbrengen. Ik ben aan het twijfelen wat Jolien betreft. Is ze als kandidaat erin geluisd door de mol of is ze de mol. Het lijkt me het beste om als mol de laatste kamer te halen omdat je weet waar de bankroet ligt en ervoor zorgt dat niemand voordelen/verdubbelaar kan pakken. Ik probeer dit te linken aan de eliminatie van de vorige aflevering. Toen had Jolien, Bart of Christian het oorspronkelijke rode scherm. Ik twijfel tussen Jolien of Bart als mol. Ofwel is Jolien de mol en was het voor haar makkelijk om de proef te doen mislukken door de bankroet te pakken. Ofwel is Bart de mol en heeft hij Jolien kunnen overtuigen dat hij de waarheid sprak, wat hij volgens mij perfect kan als advocaat. Na deze aflevering gok ik toch op Bart.
Laatst gewijzigd door remko.sellekaerts op 12 apr 2020, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

elkemol12 apr 2020, 21:52

654
Bart geeft al meteen aan dat dat die tekening met het fruit niet zal lukken voor hem. Alsof hij zichzelf al verantwoordt dat hij hier zal verliezen...ook heeft hij zo de tijd om zich voor te bereiden voor de habijt weer op te zetten

Mer2812 apr 2020, 21:55

302
Ik denk dat je als mol toch zo ver mogelijk tot op het einde wilt geraken, daar kan je namelijk al het geld uiteindelijk verspelen. Denk dus echt niet dat Bart een mol is, die weet immers al op voorhand welke proeven er gespeeld worden en zou zich thuis echt op die tekening hebben voorbereid. Voor mij blijft Jolien zeer verdacht in deze opdracht.

IkBenDeMol12 apr 2020, 22:00

287
Ik wil Jolien hier niet onderschatten ofzo, maar dat is dan wel een zéér sterk stukje toneel als zij de Mol is. 😲
Ik vond het er toch vrij 'echt' uitzien.

Vermoljoen12 apr 2020, 22:07

2354  Uma
Als Jolien dit heeft geacteerd als Mol, is dit zeker een mooie molactie, maar ik denk dat het gewoon de kandidaat Jolien is die we al het hele spel zo hebben gezien (voor de duidelijkheid: dit is geen kritiek)

elkemol12 apr 2020, 22:09

654
Ik heb dat stukje nog eens herbekeken, en ja, mij leek het nu toch ook gewoon spontaan. En dat ze niet de tijd had om 'nuchter' na te denken en zich weer goed liet manipuleren door de mol.
Cathy bevestigde in CDM ook nog eens hoe je op zo een moment heel moeilijk juiste overwegingen kan maken.

Ik denk dus dat de mol best wel goed kon voorspellen dat in deze proef voor het bankroet zou gekozen worden.
De mol had in ieder geval al een idee hoe met wie te onderhandelen door de de onderhandelingsproef in de hangar.

chicawah.janssen12 apr 2020, 22:11

8153
Als Jolien de mol is, dan heeft ze hier schitterend geacteerd.
Voor mij is Jolien gewoon een kandidate die gebeten is om te winnen.

Mer2812 apr 2020, 22:12

302
Jolien is niet mijn mol, maar ik blijf het verdacht vinden hoe ze de mol zo snel geloofde, je weet dat de mol gaat liegen. En na die 2 voordelen te krijgen was ik waarschijnlijk al weggegaan, je hebt immers al een groot voordeel, maar nee ze gaat door en pakt 'toevallig' de bankroet. Ik weet dat de mol zelf ook manipulatief was en daar kan het ook aan liggen, Jolien is immers snel beïnvloedbaar, maar ik blijf het wel verdacht vinden.

Waeldwann12 apr 2020, 22:20

46  Sven
Waarom ga je voor de dagboeken van de kandidaten die zijn afgevallen? Die zaten toch op het verkeerde spoor?
Selim is naar huis gestuurd na eerst op het goede spoor te hebben gezeten. Dan ga je toch voor zijn hoofdverdachte? En als je echt gulzig bent misschien nog voor 2 pasvragen. Jolien heeft al de hele reeks last van egoproblemen en smijt nu een smak geld weg voor het oog van de kijkers omdat ze niet als een slechte mol gezien wil worden. Moest dit in het bijzijn van de kandidaten gebeurd zijn dan had ik het nog als bluf kunnen beschouwen. Maar dit was gewoon onnodig dom gedrag van de slechtste mol ooit die zich sinds het begin nooit in de plaats van een onschuldige deelnemer heeft gesteld.
Laatst gewijzigd door Waeldwann op 12 apr 2020, 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.

IkBenDeMol12 apr 2020, 22:20

287
Mer28 schreef:Jolien is niet mijn mol, maar ik blijf het verdacht vinden hoe ze de mol zo snel geloofde, je weet dat de mol gaat liegen. En na die 2 voordelen te krijgen was ik waarschijnlijk al weggegaan, je hebt immers al een groot voordeel, maar nee ze gaat door en pakt 'toevallig' de bankroet. Ik weet dat de mol zelf ook manipulatief was en daar kan het ook aan liggen, Jolien is immers snel beïnvloedbaar, maar ik blijf het wel verdacht vinden.
Omdat ze weet wie de Mol is? Iemand die ze kan vertrouwen, haar beste vriendinnetje? 😉

BeaVer12 apr 2020, 22:21

1293  Uma
Mer28 schreef:Jolien is niet mijn mol, maar ik blijf het verdacht vinden hoe ze de mol zo snel geloofde, je weet dat de mol gaat liegen. En na die 2 voordelen te krijgen was ik waarschijnlijk al weggegaan, je hebt immers al een groot voordeel, maar nee ze gaat door en pakt 'toevallig' de bankroet. Ik weet dat de mol zelf ook manipulatief was en daar kan het ook aan liggen, Jolien is immers snel beïnvloedbaar, maar ik blijf het wel verdacht vinden.
Jolien, snel beïnvloedbaar? Ik weet niet hoe je daaraan komt, maar ik vind Jolien alles behalve beïnvloedbaar.
- Voet bij stuk houden bij het parachutesprinten
- Bij de ouzo-proef laat ze haar niet doen als Alina en Christian haar naar die auto willen krijgen
- Bij de vuurwerk-eliminatie liet ze haar ook niet beïnvloeden of intimideren

Ze toont jong en naïef, maar ik vind dat ze dat alles behalve is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21