Paraceta schreef:Niet per se. Als Alina de Mol is (waar ik vanuit ga), is het perfect logisch dat ze derdes gaat. Er zit namelijk een vrijstelling in de grijze of de gele koffer (weet ze door haar hint). Als Mol wilt ze dat deze vrijstelling genomen wordt, dus:Zou de mol niet op voorhand al weten wat er in welke koffer zit?
- Als de gele koffer al weg is, dan moet ze niet de grijze koffer nemen. Want dan zit de vrijstelling ofwel in geel (en is die al genomen) ofwel in grijs (en neemt Jolien die want ze heeft hem zien zitten in het begin).
- Als de grijze koffer al weg is, dan moet ze de gele nemen, zodat de vrijstelling sowieso genomen is.
- Als geen van beide genomen is, neemt ze de gele koffer. Als de vrijstelling in de grijze koffer zit, neemt Jolien die sowieso, dus ook dan is de vrijstelling sowieso in het spel.
Dus als Alina de Mol is, is het niet abnormaal dat ze als derde gaat.
chicawah.janssen schreef:Ik vind het erg dat iemand rechtstreeks naar de finale kan. Jolien had er net zo goed nu uit kunnen liggen.Vorig jaar was er ook een vrijstelling voor de finale he.
Paraceta schreef:Dat lijkt me redelijk oneerlijk, dus daar ga ik niet vanuit. Sowieso zou een onwetende Mol een extra laag geven aan deze opdracht.Het werd gezegd in de voiceover, dus niet omdat jij het oneerlijk vindt, dat je er dan moet van uitgaan dat de mol het niet wist...
+ als de Mol wist wat in welke koffer zat, had GDC dat waarschijnlijk wel gezegd.
BeaVer schreef: Het werd gezegd in de voiceover, dus niet omdat jij het oneerlijk vindt, dat je er dan moet van uitgaan dat de mol het niet wist...Ik ging er gewoon vanuit omdat ik het gemist had in de voice-over. Ik ben het er volledig mee eens dat de kandidaten dat niet hoeven te weten.
GDC moet toch niet over alles vertellen aan de medekandidaten wat de mol wel of niet weet. Want de mol weet verdomd veel.
stef.vermeiren schreef:Jolien sowieso geen moltrekjes in deze opdracht: ze liegt om haar vrijstelling te verdedigen, en op de kop toe gelooft iedereen haar. Moest zij hoofdverdachte onder de deelnemers zijn, zouden zij Jolien op z'n minst een beetje wantrouwen. (Dit werd al eerder bevestigd bij de vuurwerkopdracht, omdat ze verdacht werd een rood scherm te hebben.)Het feit dat ze aan Bart vraag hoe de vrijstelling eruit ziet, vind ik ook een echte kandidatenactie. Als ze de mol is en de inhoud van de koffers weet, hoeft ze dat niet aan Bart te vragen om te checken of hij echt een vrijstelling had.
chicawah.janssen schreef:Inderdaad. Ik heb daar moeite mee.Mee eens, de eliminatie voor de finale is de meest beproevende van ze allemaal. Dit is de grens tussen zeker- en onzekerheid, waar de kandidaten echt getest worden of ze üperhaupt op de juiste mol zitten. Ik ga er immers vanuit dat iedereen in de finale op de juiste mol zit.
Molly Malone schreef:Het feit dat ze aan Bart vraag hoe de vrijstelling eruit ziet, vind ik ook een echte kandidatenactie. Als ze de mol is en de inhoud van de koffers weet, hoeft ze dat niet aan Bart te vragen om te checken of hij echt een vrijstelling had.Ze hebben allemaal al een vrijstelling gezien he, dus iemand kon Bart zijn antwoord in vraag gaan stellen.