Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Paraceta14 apr 2020, 12:52

717  Sven
chicawah.janssen schreef:Die 10200 was er toch wel echt over? Zelf had ik wel 5000 durven bieden, maar ik zou toch tegen Bart gezegd hebben dat zijn bod er ver over was. Niet voor het geld, maar gewoon voor de groep.
Inderdaad, ikzelf zou waarschijnlijk €2600 ofzo geboden hebben en dat echt al veel gevonden hebben. Die €10200 is schandalig veel in mijn ogen (wat geen afbreuk doet aan hoe goed Bart in het spel is natuurlijk).

schotte.jelle14 apr 2020, 12:54

143
Ik zei tegen mijn vriendin: ik zou 5100€ bieden, omdat volgens mij 5000 een soort van psychologische barrière gaat zijn voor de anderen... Maar ik denk dat je simpelweg het referentiekader van de kandidaat moet bekijken... Bart is een advocaat, die verdient goed, voor hem is 10000€ niet wat het voor iemand anders is...

Cadfael14 apr 2020, 13:31

229  Uma
We weten nu wel dat de mol €0 (Christian), €400 (Jolien), €5400 (Alina) of €10200 (Bart) had geboden.
Hoeveel zou de mol geboden hebben?

Ik denk dat het bedrag dat Alina had geboden nog het meest in de aard ligt van hoeveel de mol zou bieden. Je biedt veel, maar toch niet het meeste. Het ligt er wat tussen. Je biedt niet het meeste, dus je wordt niet zo gefixeerd en niet zo hard aangevallen. Maar toch biedt je nog echt redelijk veel, waardoor je toont dat je een competitieve kandidaat bent. In het spel valt het dan ook niet op als je voor persoonlijk voordeel zou gaan. Je hebt immers al getoond dat je iets over hebt voor pasvragen of een vrijstelling.

chicawah.janssen14 apr 2020, 13:48

8153
Ik ook.

Mollenspeurder14 apr 2020, 13:49

47
Hoop oprecht dat Bart niet de mol blijkt. Zou ik persoonlijk het failliet van het programma vinden dat dit zomaar kan en voor mij de druppel om niet meer te kijken.

10.200 euro waar andere kandidaten niets tegen kunnen doen. Trucje van de producers om de kosten te drukken.

chicawah.janssen14 apr 2020, 13:50

8153
Behalve het feit dat ik wel nog zou kijken, ben ik het met je eens.

BeaVer14 apr 2020, 13:55

1293  Uma
Vermoljoen schreef:Ik blijf dat bedrag van Jolien absurd vinden...
Waarom? Past toch perfect in het plaatje dat ze wil schetsen over haarzelf. Een beetje dom en naïef overkomen.
Zeggen dat ze daar slaap heeft bij gelaten omdat ze toch geld voor een vrijstelling zou bieden.

chicawah.janssen14 apr 2020, 13:57

8153
Dom en naïef... maar dan soms toch verdomd scherp en zelfs lomp reageren op anderen en haar Sacha voor heel Vlaanderen als een sloef te kakken zetten...

Vermoljoen14 apr 2020, 13:58

2354  Uma
Maar 400 euro, dan kan je toch beter niks bieden. Ik denk dat het gewoon de manier is hoe ze het spel als kandidaat speelt. Als ze de Mol is, dan had ze 1000 euro geboden, dat valt iets minder hard op dat 400.

Jay-Lo14 apr 2020, 14:01

1690  Sven
Als Bart dat bedrag niet had geboden, had ik hem zeker de verdachtste kandidaat gevonden. Bruno had al een heel hoog bod gedaan, dus het hoefde niet dat de mol zou gaan overbieden. Daarbij is het de bedoeling dat de mol manipuleert en de kandidaten aanzet tot het bieden van een zo hoog mogelijk bedrag. Net als Eline bij de taxi's doet. Ze drukt zelf ook af, maar moet er voor zorgen dat ze niet alleen is. Volgens mij had ze toch op haar scherm ergens een teken gekregen dat er afgedrukt was. Als mol wil je niet zo in de kijker lopen om per ongeluk als enige af te drukken.

commisaris Witse14 apr 2020, 14:09

260
chicawah.janssen schreef:Dom en naïef... maar dan soms toch verdomd scherp en zelfs lomp reageren op anderen en haar Sacha voor heel Vlaanderen als een sloef te kakken zetten...
Ja, dat vond ik ook een niet zo fijne reactie ten opzichte van haar vriend. Ze is vaak boos Jolien. Ik meen me te herinneren dat ze al eens "bankroet" uitgesproken heeft in een andere aflevering dan de zesde ... waar dat niet aan de orde was. Ben aan het terugkijken maar vind het niet zo gauw terug.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29