astridm schreef:Ik kijk altijd meer naar het gedrag van de kandidaten en probeer te vergeten dat iemand is ingehuurd om de boel te frustreren.Nou Astrid, ik ben het helemaal niet eens met jouw stelling dat die 'kut' en die teleurstelling van zo diep kwamen. Ik vond dat eigenlijk heel fake overkomen. Als Jolien de Mol is, dan is ze wel de slechts acterende Mol van de laatste jaren. Heel dat diner was een toneelstukje en de beste acteur daarin was nog Gilles De Coster. De acteerprestatie van ons Jolientje vond ik beneden alle peil. Absoluut geen Oscar-materiaal. Maar ja, meningsverschillen over hoe goed een acteur of actrice is, steunen op subjectieve gronden.
Jolien heeft altijd alleen maar voor het geld gespeeld, niet voor het spel, niet om de mol te vinden, maar voor het geld. Ze wil duidelijk ook alleen maar winnen om dat geld in handen te krijgen en de mol biedt haar nu een kans om dichterbij die pot te komen. In haar hebberigheid vergeet ze om na te denken en maakt ze dus een verkeerde keuze.
De 'kut' en vooral de 'kak' daarna kwamen wel van heel diep hoor. Als dat gespeeld was, heeft ze echt een Oscar verdiend en ook nog een César erbij.
Je stelling dat Jolien enkel voor het geld zou meedoen vind ik ook wel een heel gevaarlijke, tenzij jij haar persoonlijk kent en weet hoe ze in het echte leven is. Wat als ze straks de mol blijkt te zijn en ze met nul euro huiswaarts keert? Ze zal dan in ieder geval een prachtige ervaring rijker zijn, die niemand haar nog kan afpakken. Ja, ze bestaan echt hoor en niet alleen in Vlaanderen, ook in Nederland: mensen die dingen doen die ze niet voor het geld doen.