Na alles hier gelezen te hebben, heb ik enkele bedenkingen:
-ik denk ook dat er een uitgelezen kans was om de mol via het rood/groen scherm de naam van de afvaller te geven.
-ik heb nog geen duidelijke mol, maar ik twijfel vaak of het Christian is. De theorie dat hij Jolien viseert en dan het gevoel krijgt dat ze de afvaller is, waardoor hij naar Alina switcht, kan kloppen. Maar als de mol zou weten wie de afvaller is, en in deze gedachtengang Christian zou weten dat Jolien de afvaller is, dan zou hij haar toch ook niet zo aanvallen? Misschien weet de mol dus niet wie het is?
-de theorie dat de mol toch graag zijn eigen pijl zou laten afvuren, kan ook kloppen, dus wanneer Jolien hem viseert, kan hij haar toch gewoon haar gang laten gaan, waarom doet hij dit dan niet? Misschien wil de mol ook niet prijsgeven dat hij/zij een groen scherm heeft, om nog in het midden te houden of die de afvaller zou kunnen zijn... als bijvoorbeeld Bart de mol zou zijn, dan is het goed van hem dat hij niet te veel gezegd heeft om zijn groen scherm niet prijs te geven, maar natuurlijk zit dan wel de kans erin dat er een rode pijl wordt afgevuurd... dat is dus ook weer zo dubbel.
-Dorien haar reactie van “doe maar” lijkt me voor de mol heel kort door de bocht. Als je zo snel zegt “ja leg die van mij maar om” dan zeg je toch bijna “ik ben de mol”. Zou een goede mol toch niet minstens een beetje in de aanval gaan om niet zo obvious te zijn? Daarom denk ik eerder niet dat Dorien de mol is. Al heeft ze het wel al verder gebracht dan ik had voorspeld...
-kunnen we via deze proef zeggen in welke groep de mol zit? Zit deze sowieso in de groep met de 3 groene schermen, en is het dus Alina of Dorien? Of zit deze net in de groep waarvan we niet weten wie het rode scherm had, en is het dus Christian, Bart of Jolien? Zijn hier enige bedenkingen over welke kans groter zou zijn?
In ieder geval zou ik dit fragment wel nog eens willen opnieuw bekijken, we kunnen ons alvast op andere dingen focussen, wetende wie er al zeker een groen scherm had...