Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Zico06 apr 2020, 20:26

30
Ik vond Bart tijdens de vuurpijleliminatie opvallend kalm en stil vergeleken met andere opdrachten. Hij leek een beetje gespannen of van zijn melk, maar dat kan ook mijn gevoel zijn. Hij had onder meer een verbaasde reactie op de vuurpijl van Christian als ik mij niet vergis. Hij verdenkt als eerste Salim (een tactiek die ik niet zou gebruiken als ik het rode scherm zou krijgen, maar vele mensen gebruiken die tactiek wel als ze weerwolf zijn). Daarna zeggen Dorien en Salim (terecht) dat ze hun pijl gerust mogen afschieten en springt ie mee op hun kar (volgens mij wel een goede tactiek, bluf met ballen). Vervolgens wordt hij gedurende de hele eliminatie niet meer genoemd door de andere kandidaten, wat toch opvallend is in mijn ogen. Het kan dat ze hem zien als übermensch en zijn bluf geloven, net zoals velen op dit forum hier trouwens, maar ook als de mol (zie vorige argumentatie). De rest hoeft zijn pijl dus niet te zien, want ze denken toch dat hij de mol is en groen heeft gehad. Natuurlijk zal waarschijnlijk wel iemand de echte mol doorhebben, maar ik verwacht in de laatste afleveringen toch veel slachtoffers (zowel reeds afgevallen kandidaten, als kijkers) in de Bart-tunnel.

sdz199206 apr 2020, 21:08

66
Er klopt echt iets niet aan Bart in deze proef. Zowel aan zijn gedrag als aan het feit dat geen enkele kandidaat hem verdenkt het rode scherm te hebben. Om het op zijn zachtst te zeggen was hij niet in zijn "normale doen". Voor mij is dat toch een teken aan de wand dat hij een rood scherm had en dit eigenlijk totaal niet verwacht had. Ook alles wat hij zegt en doet bij die eliminatie zou dat verklaren. Voor de eerste pijl legt hij snel alle focus op Dorien, voor de tweede pijl duwt hij direct in de richting van Salim en bij de derde pijl blijft hij ook uit de picture. Toch in mijn ogen een strategie die een mol niet zou gebruiken. Heeft hij dan al zo de indruk gewekt in de groep dat hij met 100% zekerheid weet wie de mol is? Volgens mij heeft had hij twee verdachten en is hij bij deze eliminatie voor het eerst all-in gegaan op één van zijn twee verdachten. Toen hij het rood scherm kreeg, besefte hij dat hij mis zat en dat het toch zijn tweede verdachte was. Dus zet hij al zijn 5 vragen in op zijn tweede verdachte, genoeg om Salim in te halen. In alle geval vermoed ik dat de persoon met het rode scherm toch in de finale zal geraken en misschien zelfs zal winnen.

happyfello06 apr 2020, 21:11

326  Uma
Heinz... gij zijt ne crack... topToPtOp.... Thanxxxx of beter Danke Schön Ketchup bottle

Andy Lemmens06 apr 2020, 21:20

70  Bert
Bart gedroeg zich misschien inderdaad anders maar was ook heel emotioneel bij het weerzien van zijn vrouw.Misschien daarom?

sarah.desoete06 apr 2020, 23:45

4
Ik dacht eerst dat het Alina was die rood ging hebben maar toen vond ik opnieuw christian en Bart wel verdacht bart was wel stil en Christian ging constant mee met derest ik denk dat de mol n man is dit jaar

wannes.gillis07 apr 2020, 00:03

1
Volgens mij is de plotse wijziging van Jolien naar Alina een test van Christian om te zien hoe de mol hierop reageert. Als hij het rode scherm kreeg was hij misschien aan het denken aan een nieuwe verdachte en wou misschien reacties uitlokken om één en ander af te toetsen.

IkBenDeMol07 apr 2020, 00:47

287
Mijn theorie op dit moment is dat Bart het rode scherm had.
Waarom?
Volgens mij zat hij de vorige afleveringen consequent op Dorien als mol. Maar omdat deze zich zó verdacht gedroeg bij de proef met de camera's is hij beginnen twijfelen en is hij volledig of deels geswitcht. Met alle gevolgen van dien.
In de laatste 5 vragen heeft hij dan waarschijnlijk alles terug op Dorien gezet.

Al geloof ik wel nog altijd niet dat Dorien de mol kan zijn. :mrgreen:

chicawah.janssen07 apr 2020, 08:10

8153
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Oei, sorry, ik scroll altijd naar de laatste pagina 😃
Je kan rechtsboven klikken op "eerste ongelezen bericht". Dan hoef je je niet eerst door alles wat je al gelezen hebt heen te werken én mis je niets doordat je meteen naar de laatste pagina gaat. 🙂

charline.steuckers07 apr 2020, 10:10

8
Na alles hier gelezen te hebben, heb ik enkele bedenkingen:

-ik denk ook dat er een uitgelezen kans was om de mol via het rood/groen scherm de naam van de afvaller te geven.

-ik heb nog geen duidelijke mol, maar ik twijfel vaak of het Christian is. De theorie dat hij Jolien viseert en dan het gevoel krijgt dat ze de afvaller is, waardoor hij naar Alina switcht, kan kloppen. Maar als de mol zou weten wie de afvaller is, en in deze gedachtengang Christian zou weten dat Jolien de afvaller is, dan zou hij haar toch ook niet zo aanvallen? Misschien weet de mol dus niet wie het is?

-de theorie dat de mol toch graag zijn eigen pijl zou laten afvuren, kan ook kloppen, dus wanneer Jolien hem viseert, kan hij haar toch gewoon haar gang laten gaan, waarom doet hij dit dan niet? Misschien wil de mol ook niet prijsgeven dat hij/zij een groen scherm heeft, om nog in het midden te houden of die de afvaller zou kunnen zijn... als bijvoorbeeld Bart de mol zou zijn, dan is het goed van hem dat hij niet te veel gezegd heeft om zijn groen scherm niet prijs te geven, maar natuurlijk zit dan wel de kans erin dat er een rode pijl wordt afgevuurd... dat is dus ook weer zo dubbel.

-Dorien haar reactie van “doe maar” lijkt me voor de mol heel kort door de bocht. Als je zo snel zegt “ja leg die van mij maar om” dan zeg je toch bijna “ik ben de mol”. Zou een goede mol toch niet minstens een beetje in de aanval gaan om niet zo obvious te zijn? Daarom denk ik eerder niet dat Dorien de mol is. Al heeft ze het wel al verder gebracht dan ik had voorspeld...

-kunnen we via deze proef zeggen in welke groep de mol zit? Zit deze sowieso in de groep met de 3 groene schermen, en is het dus Alina of Dorien? Of zit deze net in de groep waarvan we niet weten wie het rode scherm had, en is het dus Christian, Bart of Jolien? Zijn hier enige bedenkingen over welke kans groter zou zijn?

In ieder geval zou ik dit fragment wel nog eens willen opnieuw bekijken, we kunnen ons alvast op andere dingen focussen, wetende wie er al zeker een groen scherm had...

Jimmy07 apr 2020, 10:49

197  Anke
charline.steuckers schreef:-Dorien haar reactie van “doe maar” lijkt me voor de mol heel kort door de bocht. Als je zo snel zegt “ja leg die van mij maar om” dan zeg je toch bijna “ik ben de mol”. Zou een goede mol toch niet minstens een beetje in de aanval gaan om niet zo obvious te zijn? Daarom denk ik eerder niet dat Dorien de mol is. Al heeft ze het wel al verder gebracht dan ik had voorspeld...
Er waren 3 kandidaten die aangaven "leg mijn pijl maar om". Ik vond dit ook heel vreemd, omdat dit als niet-mol ALTIJD een slechte zet is (of je nu rood of groen had). Vooral van Bart vond ik dat vreemd, hij is de slimste van de groep en zou normaal niet zo'n uitspraak doen in z'n nadeel.
charline.steuckers schreef:-kunnen we via deze proef zeggen in welke groep de mol zit? Zit deze sowieso in de groep met de 3 groene schermen, en is het dus Alina of Dorien? Of zit deze net in de groep waarvan we niet weten wie het rode scherm had, en is het dus Christian, Bart of Jolien? Zijn hier enige bedenkingen over welke kans groter zou zijn?
Statistisch is de kans 60% dat de mol in de groene groep zit en 40% in de rode groep, maar daar ben je niks mee, want die groepen houden onderling geen verband, je kan dus net zo goed zeggen dat elke kandidaat 16.6% kans heeft om de mol te zijn 😃

schotte.jelle07 apr 2020, 11:15

143
Mijn theorie:

Dorien zit al vanaf het begin op het spoor van de mol ( ALINA )
Jolien eveneens, niet toevallig zaten ze in opdracht 1 in hetzelfde groepje.
Bart weet het ook.
Christian wist het niet, zijn frank is nog net gevallen in de discussie met Jolien, waardoor hij geswitched is van Jolien naar Alina, en zo heeft hij zijn vel kunnen redden. De anderen zijn daarin meegegaan om zo nogmaals bevestiging te krijgen.

Alina werd ook nooit genoemd bij de pijlen, behalve dan door Christian op het einde.
Salim zat er ook naast, waardoor Christian hem nog net heeft kunnen bijbenen.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 34