Er is toch nog iets wat ik niet begrijp. Waarom wilt Jolien zo graag als laatste afstappen? De kans dat iemand de grijze pakt voor haar is keigroot. Ze offert zich toch het best op om tweede te gaan. De eerste persoon pakt wellicht de gele koffer en dan pakt zij toch de grijze als tweede.
Daarbij snap ik niet dat iemand van de andere kandidaten de grijze pakt. Als de eerste persoon geel pakt, heb je nog 50% kans dat Jolien loog en dat de vrijstelling in grijs zit. Als de vrijstelling toch in geel zat, heb je nog altijd geld en kans op 2 pasvragen.
Waarom geloofde iedereen zo makkelijk? Je kan hierbij toch niemand vertrouwen. Ook kandidaten liegen als er een vrijstelling in het spel zit.
PS: Ik vind de switch die Jolien gemaakt heeft wel grappig. In de eerste aflevering voelde ze zich keischuldig, omdat ze €400 geboden had en nu liegt ze keihard om die vrijstelling en een plek in de finale binnen te halen.
PPS: Alina blijft de mol.
bastiaan.schouwink schreef:Ik vind het grappig dat iedereen lijkt te vergeten dat Bart in het begin gelogen heeft over zijn koffertje, maar dan op een manier die helemaal niet goed uit zou draaien moest hij een kandidaat zijn.
Zijn leugen snap ik wel. Hij weet dat er sowieso iemand heeft gelogen. Dus probeert hij die persoon uit zijn kot te lokken door te zeggen dat hij ook een vrijstelling heeft. Die andere persoon begint dus te twijfelen. Hier zie je hem dan weer als slimme kandidaat. Wat hij in de rest van de proef doe en waarom hij zo makkelijk Jolien gelooft, begrijp ik veel minder. Hij moet toch weten dat er nog steeds 1 iemand liegt, nadat Christian had toegegeven dat er bij hem €2000 inzat.
bastiaan.schouwink schreef: Stel je voor, 1 vrijstelling betekent dat er 1 persoon naar de finale mag en geen geld, 2 vrijstellingen betekenen geen vrijstellingen en geen geld, en geen vrijstellingen is al het geld gewonnen.
Bij 2 vrijstellingen wordt er wel geld verdiend door de personen die een geldkoffer naar buiten nemen en krijgen die personen elk 2 pasvragen.