Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

tom.kleine16 apr 2020, 21:56

49
Happyfello, misschien is het omdat ik autistisch ben maar ik snap je comment niet echt omdat het nogal hectisch is 🙂

happyfello16 apr 2020, 22:37

326  Uma
No worries :mrgreen: .... ik ben het nog altijd aan het ontcijferen

Jansen17 apr 2020, 09:10

3423  Yens
Voor mij is het grootste probleem dat die 10.200 € daadwerkelijk van de pot werd afgetrokken. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: proficiat Bart, jij had het hoogste bod en je krijgt de vrijstelling. Eenmaal ter plaatse hadden ze dat bedrag gewoon kunnen negeren en met de pot op 0 € kunnen beginnen. Het had toch geen enkele toegevoegde waarde om dat bedrag echt van de pot af te houden?

chicawah.janssen17 apr 2020, 09:17

8153
Dat had ook gekund ja, want 10200 was echt wel heel veel.
Maar de denkpiste van Corné vind ik nog veel beter. Evenwel op voorwaarde dat de mol de spelregels ook duidelijk communiceerde.
SPOILER

ex-molinator17 apr 2020, 09:32

3483  Uma
happyfello schreef: Mocht uiteindelijk Bart de mol zijn, I accept and move on... leuk scenario.
Voila sie, zo hoort het.

Ik geloof niet dat Bart de Mol is, maar indien wel : dan hebben ze ons bij ons pie.., euh, bartje.

katrin.schäfer17 apr 2020, 12:25

24
als Bart de mol is denk ik toch dat de 10000 € terug in de pot moeten. normaal kan de mol mee bieden voor een vrijstelling maar dan zit er een maximumbedrag op. De mol gelijk welk bedrag uit de pot te laten halen zou echt flauw zijn.

woesh.tenborghs17 apr 2020, 13:50

1
Uiteindelijk kunnen ze hiermee doen wat ze willen. Over het algemeen wordt de eerste opdracht toch altijd gewonnen, dus het minbedrag kan deels geneutraliseerd worden door de opdracht meer of minder geld waard te maken, wat overigens wel gebeurd zal zijn. Ik denk dat eender wat het hoogste bod zou geweest zijn, het bedrag in de pot na de eerste opdracht min of meer hetzelfde zou geweesr zijn.

elkemol17 apr 2020, 13:55

654
waarom zouden de makers deze deal erin gestoken hebben?
Toch juist om dit soort verwarring te creëren. Dit was nog nooit eerder gebeurd. En idd het levert heel wat speculaties en directe uitsluitingen op.
Als het enkel van die deal zou afhangen, dan is er toch geen verder spel meer mogelijk?

Er zit volgens mij ook nog steeds ongeveer evenveel in de pot nu als bij andere seizoenen. Ze hebben daar vast rekening mee gehouden bij de introductie van die deal met de mol.
Wie weet hebben de makers wel gezegd tegen de mol: doe iets wat niemand zou denken dat de mol zou doen, dan ben je al meteen onverdacht.

chicawah.janssen17 apr 2020, 13:58

8153
woesh.tenborghs schreef:Uiteindelijk kunnen ze hiermee doen wat ze willen. Over het algemeen wordt de eerste opdracht toch altijd gewonnen, dus het minbedrag kan deels geneutraliseerd worden door de opdracht meer of minder geld waard te maken, wat overigens wel gebeurd zal zijn. Ik denk dat eender wat het hoogste bod zou geweest zijn, het bedrag in de pot na de eerste opdracht min of meer hetzelfde zou geweesr zijn.
Vandaar dat ik denk dat Alina de eerste proef mocht doen slagen.
Stel je voor dat de groep te horen had gekregen "De proef is grandioos mislukt en op de koop toe staan jullie 10200 euro negatief".
Was het hoogste bod bv. maar 3000 euro geweest, dan had ze de proef mogen laten mislukken en zouden ze toch nog "maar" 3000 euro in het rood gestaan hebben.

salb17 apr 2020, 14:27

352  Sven
elkemol schreef: Er zit volgens mij ook nog steeds ongeveer evenveel in de pot nu als bij andere seizoenen. Ze hebben daar vast rekening mee gehouden bij de introductie van die deal met de mol.
Ik heb de groepspotten opgezocht van de voorbije seizoenen na aflevering 6 (voor vorig jaar aflevering 7 want er is een extra aflevering)

2016: € 24.000
2017: € 21.000
2018: € 19.725
2019: € 25.550
2020: € 18.995

Het is de laagste pot maar het verschil is niet zo groot (zeker t.o.v. 2018) en zonder die € -10.200 zou het de hoogste pot zijn.

Jansen17 apr 2020, 14:37

3423  Yens
salb schreef:Het is de laagste pot maar het verschil is niet zo groot (zeker t.o.v. 2018) en zonder die € -10.200 zou het de hoogste pot zijn.
Er zijn nog 2 afleveringen, ik denk dat we die best afwachten alvorens we de balans opmaken.

En dan nog... die 10.200 € is er in het begin afgegaan, toen konden ze niet weten hoe het seizoen verder zou verlopen en al zeker niet hoeveel er in de pot ging komen.

salb17 apr 2020, 14:42

352  Sven
Jansen schreef: Er zijn nog 2 afleveringen, ik denk dat we die best afwachten alvorens we de balans opmaken.
Klopt, maar ik wilde het aanvoelen van elkemol in cijfers tonen.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29