Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

elkemol17 apr 2020, 15:02

654
Jansen schreef:Er zijn nog 2 afleveringen, ik denk dat we die best afwachten alvorens we de balans opmaken.

En dan nog... die 10.200 € is er in het begin afgegaan, toen konden ze niet weten hoe het seizoen verder zou verlopen en al zeker niet hoeveel er in de pot ging komen.
de productie kan er wel rekening mee gehouden hebben...dus ervoor zorgen dat de rest van de proeven toch bedragen hebben zodat het eindtotaal binnen het gemiddelde zit.
Het is niet moeilijk om de te winnen bedragen aan te passen hé

corné.scheel17 apr 2020, 15:07

27
speculeren wie de mol is gebaseerd op de geboden vragen lijkt mij verspilde tijd, ik kan voor elk bedrag wel een reden bedenken om het te doen. het gaat mij ook niet zozeer om de persoon Bart zelf, mocht hij de mol zijn vind ik het verder prima en heeft hij het ongetwijfeld goed gedaan, maar dit soort opdrachten in algemene zin. Zoals eerder gezegd vind ik namelijk dat de mol het recht niet heeft om het hoogste te bieden met alle gevolgen van dien (ik sluit een persoon uit gebaseerd op de opening). Wat ik in de reünie aflevering van de mol wel eens heb gezien is dat de mol iets zei in de trend van: ik heb hier mijn best gedaan want wist dat de volgende opdracht toch veel geld ging kosten of iets dergelijks. Kan goed zijn dat dit de nederlandse mol was (ik kijk ze allebei) maar zoiets vind ik ook heel jammer. Een mol moet elke opdrachta ltijd goed mollen en niet later iets zeggen in de trend van 'ach ik had toch al 10.2k uit de pot gehaald dus kon hier wat rustiger aan doen'. Misschien zit ik te zeuren nu haha

Jay-Lo17 apr 2020, 15:37

1690  Sven
Nee, je hebt gelijk. Vooral bij WIDM hoor je dat. Ja, maar de mol kan weten dat er volgende x veel geld uit de pot kan gaan. Ik vind dat ook flauw. Er zijn natuurlijk opdrachten waar de mol een beetje verdient om zich onverdacht te maken. Maar omdat je weet dat er toch 10000euro uit de pot is extra je best doen vind ik niet kunnen.
Bart is voor mij ook niet de mol, en niet alleen daarom. Hij haalt bij veel proeven geld binnen dat enkel en alleen zijn verdienste is. Dan moet je er als mol al op gokken dat de rest het gaat verknoeien.

Frolva17 apr 2020, 16:16

2204
Jansen schreef:En dan nog... die 10.200 € is er in het begin afgegaan, toen konden ze niet weten hoe het seizoen verder zou verlopen en al zeker niet hoeveel er in de pot ging komen.
'k Denk eerlijk gezegd dat ze vrij goed kunnen inschatten hoeveel geld er uiteindelijk in de pot zal komen, én dat ze rekening hebben gehouden met de -10.200 beginstand. 😉

Jansen17 apr 2020, 16:30

3423  Yens
Al gezegd... oordelen doe je pas op het einde van de rit, niet als er nog 2 afleveringen te gaan zijn. In de nieuwe trailer (https://www.wieisdemol.be/video/72/volg ... n-de-mol-7) hoor je Bart zeggen dat er geld zat in blauw(?) en dan zie je Alina en Jolien heel ontgoocheld reageren. Christian kijkt gewoon staalhard richting Bart. Dus er gaat nog geld verloren.

Frolva17 apr 2020, 16:36

2204
Jansen schreef:Dus er gaat nog geld verloren.
Of er wordt een bedrag niet gewonnen; kan ook volgens mij. 😉

Jansen17 apr 2020, 16:40

3423  Yens
Frolva schreef:Of er wordt een bedrag niet gewonnen; kan ook volgens mij.
Natuurlijk, ik bedoel niet dat er van het totaal bedrag iets afgaat, maar er wordt blijkbaar alweer niks verdiend in die proef en afgaand op de reacties zal het wel een aanzienlijk bedrag geweest zijn.

kevin.marin17 apr 2020, 16:47

8
Ik vermoede meer zoals in een opdracht van vorig jaar waar een vrijstelling te winnen valt en Bart op die manier mensen wilt verwarren om een andere zak te kiezen. Zodat hij de vrijstelling krijgt...?

Klaartje17 apr 2020, 17:08

2245  Uma
Ik ben eens benieuwd hoeveel de pot uiteindelijk zal bedragen. Ik heb hier namelijk nog een virtuele weddenschap lopen met JBB geloof ik voor een fles champagne (een virtuele weliswaar, maar het gaat om het principe). Ik had namelijk voorspeld dat de eindpot niet hoger zou zijn dan 22000 euro, zowat 10000 minder dan vorig jaar. Zie: Klaartje @ Afl 1 - Opdracht 1: Deal met De Mol

Met nu bijna 19000 op de teller en nog twee afleveringen te gaan wordt het kantje boordje. Spannend! 🙂

corné.scheel17 apr 2020, 17:17

27
Jansen schreef:Al gezegd... oordelen doe je pas op het einde van de rit, niet als er nog 2 afleveringen te gaan zijn. In de nieuwe trailer (https://www.wieisdemol.be/video/72/volg ... n-de-mol-7) hoor je Bart zeggen dat er geld zat in blauw(?) en dan zie je Alina en Jolien heel ontgoocheld reageren. Christian kijkt gewoon staalhard richting Bart. Dus er gaat nog geld verloren.
Ik weet niet of dit bedoeld is als reactie op mij, maar er zijn natuurlijk zat dingen die wel nu al te beoordelen zijn. mijn comment is iig bedoeld ongeacht of Bart nou wel of niet de mol is.

Jansen17 apr 2020, 17:27

3423  Yens
corné.scheel schreef:Ik weet niet of dit bedoeld is als reactie op mij, maar er zijn natuurlijk zat dingen die wel nu al te beoordelen zijn. mijn comment is iig bedoeld ongeacht of Bart nou wel of niet de mol is.
De reactie was niet op jou. Maar op deze van Frolva:
Frolva schreef:'k Denk eerlijk gezegd dat ze vrij goed kunnen inschatten hoeveel geld er uiteindelijk in de pot zal komen, én dat ze rekening hebben gehouden met de -10.200 beginstand.
P.S. Als ik niet quote, dan reageer ik meestal op de voorgaande post 😉.

corné.scheel17 apr 2020, 17:49

27
duidelijk, mijn fout!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 29