Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

JBB22 apr 2020, 15:03

439  Uma
Echt Tyflopontika, als uw zotte theorie klopt, en dat wordt op een of andere manier uitgelegd (want dat is tegelijk ook een "verborgen tip" naar de mol) in de laatste aflevering, chapeau, dan ben je een genie 😂

Tyflopontika22 apr 2020, 15:43

121  Sven
Je moet gewoon denken als maker van De Mol, en een beetje creatief zijn. 🙂
Voor de diegene die nog mee zijn:
Stel dat Alina meer dan €10.200 zou bieden, dan moet de mol het bedrag van de 6de laatste in het alfabet meetellen (Dorien, €3.500) en de teller tot €13.700 laten lopen. De groene schermen zouden dan Alina, Bruno en Christian zijn, en ze doen een proef met 6 klokken.
Dus ALLE kandidaten bepalen rechtstreeks of onrechtstreeks mee het bedrag.
Er is GEEN vrijstelling te verdienen.
De taak van de mol is de bedragen van de kandidaten zo hoog mogelijk op te drijven, de kandidaten te overtuigen dat geld niet het hoofddoel is, en een zitje in de kano te bemachtigen.
Het doel van de makers is om iedereen Bart van zijn lijstje te laten schrappen.

kristof.allaerts22 apr 2020, 15:55

364  Uma
Tyflopontika schreef: Proef Logisch denken is met 5 klokken, ondersteboven. Die verwijzen naar de geldklokken.
De 4 groene schermen verwijzen naar het alfabet en de kandidaten wiens bedrag niet meetelt.
Die theorie is echt waterdicht.

Nog een leuke verwijzing van Bart naar de seconde-geldklokken.
Toeval? Misschien...
Is een clevere kerel als Bart in staat om dit voor te bereiden als antwoord op die mogelijke vraag? Absoluut!!

Afbeelding

SherlockMolmes22 apr 2020, 15:59

57
Ik vind het wel opvallend dat die bedragen bij elkaar nou net 10.200 is, wat sowieso een raar bedrag is. Of dacht Bart dat iemand 10,000 zou bieden en probeerde hij slim te zijn?
Wat ik wel bedacht heb is dat als de mol inderdaad voor het hoogste bedrag zou gaan, de andere kandidaten op voorhand dus al sowieso geen kans zouden maken op een vrijstelling. De hele opdracht zou dus al helemaal vooropgezet zijn, waar ik toch twijfel dat de mol het hoogste bedrag zou bieden.

Polle de Molle22 apr 2020, 16:24

135  Bert
Ik ben mij ook al beginnen afvragen, indien Bart de mol is, of die 10.200 euro mss een hint zou zijn.

Met dat deze thread blijft gaan wil ik gewoon mijn bedenkingen eens delen. Deze zijn nog steeds minder concreet, ivm met mijn alfa en omega theorie die ik eens gepost heb na de eerste aflevering. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een zeer subtiele hint in de eerste aflevering van de mol zit. En ik denk dat we deze moeten zoeken met de deal.

Bart heeft dus 10.200 euro geboden en het thema van dit seizoen is verbonden met griekse mythologie en letters:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks_alfabet

en als we die "1" en "2" van zijn bod samenzetten dan krijgen we als alfabetische volgorde van het Griekse alfabet de letter Mu of kortweg "M".
Daarna hebben we nog drie nullen over. Als we die 3 nullen letterlijk nemen dan kunnen we zeggen dat dit "30" kan worden en 30 is net de getalswaarde van de griekse Lambda of kortweg "L"
En Bart zit bij de Oriëntatie opdracht, het eerste spel waar Bart als Mol effectief moet samenwerken. Zijn eerste echte alfa proef, en de alfa letter bij Oriëntatie is "O"

Enja, ik heb dit al uitgeprobeerd in alle "belspellekes"-manieren om cijfers te verbinden bij Alina en Jolien. Maar bij hun bod kan ik bij de alfabetische volgorde en getalswaarde van het griekse alfabet en hun specifieke opdracht in de bergen geen link naar die 3 letters maken. Ik kan op één of twee letters komen, maar ik kan bij deze twee kandidaten geen volledige "M" "O" "L" vormen.

Toegegeven, dit is wat strekken en doen, daarom dat ik in het begin van mijn post zeg dat het niet al te concreet/waterdicht is. Maar hoe ik andere mensen theorieën zie opmaken rond dit bedrag en ik dit nu eens herlees wou ik dit ook eens delen.
Laatst gewijzigd door Polle de Molle op 22 apr 2020, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Cadfael22 apr 2020, 16:58

229  Uma
Ik denk niet dat de mol zo hoog gaat bieden, en zoveel geld uit de pot te halen, gewoon om er een hint in te steken. De mol moet zo weinig mogelijk geld verdienen en niet ontdekt worden. Die hints zijn bijkomstig en zijn niet het hoofddoel van het spel.

kristof.allaerts22 apr 2020, 17:25

364  Uma
Het gaat om de groep tegen de mol. En wanneer de personen uit die groep voor eigen voordeel beginnen gaan, dan wint de mol.

Polle de Molle22 apr 2020, 18:09

135  Bert
Tyflopontika schreef:Het doel van de makers is duidelijk bereikt. 🙂

Ik zal het samenvatten in een kleine collage:

Afbeelding
Hoewel ik ook al voor Bart ga, en jouw theorie snap... Er zit echter één grote fout in en dat is dat de vier groene schermen puur toeval zijn zodat deze kandidaten hun bedrag dan niet meetellen. Op dit moment weten de makers zelf nog niet wie er als eerste zou uitliggen. Dit kon evengoed één van die vier groene schermen geweest zijn. Je hebt een factor genomen dat variabel was en zelfs nog niet gekend was bij de crew, om deze theorie te laten kloppen zouden de makers eigenlijk Gilles terecht of onterecht in de eerste aflevering al moeten laten afvallen (en als dit zo is dan hebben ze zichzelf een doodsteek gegeven als programma makers), dus ik zou dit denkspoor puur op toevalligheden zetten.

----

Ikzelf heb in mijn 2de theorie van de deal op de vorige pagina bijvoorbeeld ook moeten strekken, maar alles daar kan kloppen en is niet gebaseerd om factoren die gebaseerd zijn op kans, waarvan de crew al helderziende moet zijn om het te laten kloppen. Iets dat een potentiële tip kan zijn moet op zijn minst consistent waterdicht zijn en niet voor een groot deel gebaseerd zijn op een teerlingenworp.

Tyflopontika22 apr 2020, 18:39

121  Sven
Ik denk dat we ons geen zorgen moeten maken of de makers alle scenario's hebben uitgedokterd. Er zijn ook maar 9 scenario's want het is de eerste aflevering.
Als Alina afvalt, kunnen ze D-C-B-A doen
Als Bruno afvalt, kunnen ze E-G-J-L-S-B doen
Als Christian afvalt, kunnen ze E-G-J-L-S-C doen
Als Dorien afvalt, kunnen ze A-B-C-D doen
Als de rest afvalt, is het A-B-C-D-X
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 29