Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen08 mar 2020, 22:34

8153
Vermoljoen, natuurlijk monteren ze het zo dat de mol niet als laatste aan bod komt.
En mooi ergens middenin, zoals Alina en Els, lijkt mij ook ideaal voor de mol. Of het 2de hoogste, zoals Bruno ?
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 08 mar 2020, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

renzo.verdonckt08 mar 2020, 22:35

90  Uma
Het lijkt me inderdaad wel vanzelfsprekend dat er hoge bedragen genoemd gaan worden door fanatieke spelers die de vrijstelling willen en dat het bedrag dat de Mol zelf zegt eigenlijk niet zo belangrijk is.
Laatst gewijzigd door renzo.verdonckt op 08 mar 2020, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

marc.koenen08 mar 2020, 22:39

122
Zou de volgorde van uitzenden hetzelfde geweest zijn als de volgorde met bieden?

Bruno zegt in de voorstellingsfilm dat zijn bedoeling is om zoveel mogelijk te pot te spekken.Toch bied hij al onmiddelijk 7500 € voor een vrijstelling.Vreemde manier om de pot te spekken

Cedric08 mar 2020, 22:56

2834  Uma
Waarom zou je de Mol maar als laatste laten bieden?
Zodra ook maar 1 iemand een bod heeft gedaan, kan je de Mol aan bod laten komen.

ABBEEIJLKM08 mar 2020, 23:04

27
Eigenlijk is deze proef vergelijkbaar met 'de knop in de limo' proef van x seizoenen geleden voor ze op het vliegtuig naar Zuid-Afrika stapten. De programmamakers weten op voorhand dat er voor een vrijstelling fors gaat geboden worden en dat er dus geld uit de pot gaat.

Met het laagste bod had de mol zich hier wel in een sleutelpositie kunnen (moeten ?) plaatsen voor de eerste opdracht ter plaatse?

Yvo08 mar 2020, 23:08

1111  Uma
ABBEEIJLKM schreef:Met het laagste bod had de mol zich hier wel in een sleutelpositie kunnen (moeten ?) plaatsen voor de eerste opdracht ter plaatse?
Dus verdenk jij misschien Christian?

Jay-Lo08 mar 2020, 23:16

1690  Sven
ABBEEIJLKM schreef:Eigenlijk is deze proef vergelijkbaar met 'de knop in de limo' proef van x seizoenen geleden voor ze op het vliegtuig naar Zuid-Afrika stapten. De programmamakers weten op voorhand dat er voor een vrijstelling fors gaat geboden worden en dat er dus geld uit de pot gaat.

Met het laagste bod had de mol zich hier wel in een sleutelpositie kunnen (moeten ?) plaatsen voor de eerste opdracht ter plaatse?
Dat is ook zo met de hoogste bieding. Uit schuldgevoel? gaat Bart de eenzame tocht aan in de kano, hij weet heel veel antwoorden, maar ze worden niet gehoord. Wie gelooft dat de mol zichzelf zo in de kijker zet door het hoogste te bieden?

Cedric08 mar 2020, 23:34

2834  Uma
ABBEEIJLKM schreef:Eigenlijk is deze proef vergelijkbaar met 'de knop in de limo' proef van x seizoenen geleden voor ze op het vliegtuig naar Zuid-Afrika stapten. De programmamakers weten op voorhand dat er voor een vrijstelling fors gaat geboden worden en dat er dus geld uit de pot gaat.

Dit dacht ik dus ook. De gelijkenissen zijn heel sterk aanwezig.

In de limo op de luchthaven bij vertrek naar Zuid-Afrika was er ook zo'n timer. Die telde af en als niemand had gedrukt, dan ging iedereen mee en won men 5000€. Werd er wél afgedrukt, dan moest 1 iemand achterblijven en was het geld ook weg. De snelste 5 drukkers waren echter wel al zeker van op het vliegtuig te mogen.
Wat gebeurde? Eline (De Mol) had geen beetje twijfel dat ze zeker zou afdrukken, maar toch was ze te laat en niet bij de snelste 5. Daardoor dat Davey haar vrij snel door had als zijnde de Mol.

Als je dit doortrekt naar de aflevering van vandaag, merk je gelijkenissen met wat Christian overkwam.
Diegenen die 0€ boden (dus geen bod plaatsten) op de vrijstelling, maakten kans om niet vastgeketend te worden. Dat waren twee mensen: Gilles en Christian. Alleen... Gilles was de snelste, Christian was te laat. Net zoals Eline te laat was.. Terwijl Christian net in een verdomd goeie Molpositie zou hebben gezeten indien hij ongeketend was. Want met zijn kleinere gestalte zou hij meer moeite hebben om de klokken te heffen, zou hij er langer over doen om tot bij andere te geraken, et cetera. Enfin, denk ik toch. Ik weet zeker dat hij alles zou hebben gekund, maar met wat meer moeite.
Was de Mol hier dus op enkele seconden na te laat om zich in de ideale vertragingspositie te manoeuvreren? Zeker ook wetende dat meteen na de opdracht alle aandacht gevestigd zou worden op diegene die het grootste bod had geplaatst?

Of is dit alles niet van tel en is de Mol er gewoon vol voor gegaan wetende dat er toch al meer dan 10000 € uit de pot was?

Kita_V08 mar 2020, 23:38

37
Met het verschil toch dat Eline ‘on the spot’ moest reageren (In het bijzijn van andere kandidaten) en de mol van dit jaar niet?
Dus als Christian effectief de mol zou zijn en dus in die ongebonden positie wil starten de productie dus ook zijn antwoord hadden kunnen influisteren?

Yvo08 mar 2020, 23:43

1111  Uma
Kita_V schreef:Met het verschil toch dat Eline ‘on the spot’ moest reageren (In het bijzijn van andere kandidaten) en de mol van dit jaar niet?
Terechte opmerking vind ik.

Kruipdier08 mar 2020, 23:47

12
De mol heeft zich als gehouden om dat hij toch wist 10500 euro al uit de pot is door die vrijstelling verkocht te hebben dus die heeft zich wat in de achtergrond gehouden en ik heb er zelf 2 op hoog maar ga het nog niet zeggen ik moet zekerheid hebben ! Ik wacht nog op fouten en wie nu mol of laat uitschijnen is de mol van de eerste aflevering is meestal toch niet de mol ! Wat denken jullie ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29