Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

masterveecee16 mar 2020, 08:35

3547  Sven
Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen??? :(

Het enigste is dat Gilles DC dat kan tonen dat het open eigenlijk voor niks is geweest...
Vond het iets raars...

Frolva16 mar 2020, 08:49

2204
masterveecee schreef:Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen??? :(

Het enigste is dat Gilles DC dat kan tonen dat het open eigenlijk voor niks is geweest...
Vond het iets raars...
Begrijp het ook niet zo goed.

De naam van de mol zat in de doos (samen met die van de kandidaten) dus wat GDC zei klopte, ook zonder het verborgen luikje.

masterveecee16 mar 2020, 08:57

3547  Sven
ewel ja, idd. ik had eerst iets van "héhé, goed gezien" en dan opent ie het luikje had ik iets van "wat is daar nu het nut van??"

Torremolinos16 mar 2020, 09:03

264
Ik ben een beetje op mijn honger blijven zitten eerlijk gezegd. De aflevering staat helemaal in het teken van de doos van Pandora (het bord in het begin), maar uiteindelijk is er eigenlijk helemaal niks gebeurt (ivm de kist). Als een kandidaat de kist had opengedaan waren er consequenties die misschien leuk waren geweest voor de kijker. Maar nu de doos niet is opengegaan, voelt de volledige opzet nutteloos.
Wat ik me afvraag: had de productie dan echt erop gerekend dat iemand die doos ging openmaken? Maar doordat bijna alle kandidaten met 2 in een kamer lagen, en de nacht erop zelfs iedereen samen, dacht ik al dat de kans eerder klein was dat iemand zou kijken. Hadden ze iedere kandidaat apart in een kamer laten slapen en de volgende nacht ieder zijn tentje gegeven, dan acht ik de kans op kistkijkers al serieus hoger.
Of komt de kist nog terug? Die kist zal wel een aardige duit gekost hebben om te laten maken. Waarom zoveel moeite doen voor de rol die ze nu slechts heeft gespeeld?

Torremolinos16 mar 2020, 09:13

264
Ik vond het ook vreemd, zeker omdat ze veel moeite hebben gestoken in die speciaal gemaakte puzzeldoos, terwijl ze eigenlijk naar mijn gevoel ook gewoon een gewone kist hadden kunnen gebruiken. Zelfs al was de kist opengedaan, dan had geen enkele kandidaat dat vakje gevonden. Het voelt een beetje alsof ze dat verborgen vak nu persé wilden tonen. Misschien komt de kist terug en hopen ze dat kandidaten dan wel gaan kijken (en zeker in dat vakje, mogelijk ook andere vakjes vinden?).

Frolva16 mar 2020, 09:24

2204
We weten nu hoe het gelopen is, maar het had (misschien) anders kunnen lopen.

Degene die de doos had geopend zou zich 'gefopt' gevoeld hebben, maar de anderen zouden denken dat hij/zij (of is het hij/zei? :mrgreen: ) de identiteit van de mol kent.

Het meest vreemde vind ik nog dat Salim zegt dat hij geïnteresseerd is om te kijken. Als dat zo is, zeg dat dan toch niet! :?

Jansen16 mar 2020, 09:30

3423  Yens
Frolva schreef:We weten nu hoe het gelopen is, maar het had (misschien) anders kunnen lopen.

Degene die de doos had geopend zou zich 'gefopt' gevoeld hebben, maar de anderen zouden denken dat hij/zij (of is het hij/zei? :mrgreen: ) de identiteit van de mol kent.

Het meest vreemde vind ik nog dat Salim zegt dat hij geïnteresseerd is om te kijken. Als dat zo is, zeg dat dan toch niet! :?
Helemaal akkoord, ik denk dat de makers hadden verwacht dat iemand die doos zou opendoen. Als die dan de kaartjes met alle namen had gevonden, zou die wel serieus teleurgesteld zijn. Als dan de dag erna Gilles liet zien dat de naam met de mol er wel degelijk in zat, zou dat wel goeie tv geweest zijn. Waarschijnlijk hebben ze het nu toch laten zien hoe het systeem werkte om de kunde van de makers van de doos in de verf te zetten 🙂.

chicawah.janssen16 mar 2020, 09:44

8153
Je kon toch verwachten dat er een twist was. Ze zouden nooit zomaar de naam van de mol te grabbel gooien.
Als het de bedoeling was dat iemand de doos opende (geld uit de pot), dan is het raar dat ze niet iedereen een kamer alleen gegeven hebben.
De mol had kunnen wachten tot iemand de doos opende en het zelf doen als niemand het deed (uit het dagboek leid ik af dat dat ook zijn/haar bedoeling was). Had een kandidaat de doos geopend, dan hadden ze dat getoond (cfr. Robin die in de mol boekjes keek). Had de mol de doos geopend, dan hadden ze alleen gezegd dat iemand de doos geopend had.
Met in beide gevallen boosheid en wantrouwen in de groep als gevolg.

Jansen16 mar 2020, 09:50

3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Je kon toch verwachten dat er een twist was. Ze zouden nooit zomaar de naam van de mol te grabbel gooien.
Als het de bedoeling was dat iemand de doos opende (geld uit de pot), dan is het raar dat ze niet iedereen een kamer alleen gegeven hebben.
De mol had kunnen wachten tot iemand de doos opende en het zelf doen als niemand het deed (uit het dagboek leid ik af dat dat ook zijn/haar bedoeling was). Had een kandidaat de doos geopend, dan hadden ze dat getoond (cfr. Robin die in de mol boekjes keek). Had de mol de doos geopend, dan hadden ze alleen gezegd dat iemand de doos geopend had.
Met in beide gevallen boosheid en wantrouwen in de groep als gevolg.
Absoluut, dat is telkens de bedoeling van zo'n "acties". Toen Robin in die boekjes is gaan kijken, wou Davy (als ik me niet vergis) ook op wacht gaan staan (en heeft het dan uiteindelijk niet gedaan), maar de sfeer is sowieso verpest. Ook levert het de "pleger" niet veel op. Nu zou dat zo geweest zijn en bij Robin uiteindelijk ook, want door zijn actie heeft hij nog steeds niet de finale gehaald. Zo'n acties zijn er puur in gestoken om in te grijpen in de groepsdynamiek (volgens mij).

ex-molinator16 mar 2020, 09:54

3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Je kon toch verwachten dat er een twist was. Ze zouden nooit zomaar de naam van de mol te grabbel gooien.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
En het zou me niet verwonderen mocht de naam van de MOL nu al (on)dubbelzinnig gegeven zijn.

Vermoljoen16 mar 2020, 10:40

2354  Uma
Jansen schreef:Absoluut, dat is telkens de bedoeling van zo'n "acties". Toen Robin in die boekjes is gaan kijken, wou Davy (als ik me niet vergis) ook op wacht gaan staan (en heeft het dan uiteindelijk niet gedaan), maar de sfeer is sowieso verpest. Ook levert het de "pleger" niet veel op. Nu zou dat zo geweest zijn en bij Robin uiteindelijk ook, want door zijn actie heeft hij nog steeds niet de finale gehaald. Zo'n acties zijn er puur in gestoken om in te grijpen in de groepsdynamiek (volgens mij).
SPOILER
masterveecee schreef:Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen??? :(

Vond het iets raars...
Als ik was gaan kijken, dan was ik waarschijnlijk eerst teleurgesteld, maar ik had sowieso de hele kist doorzocht.

chicawah.janssen16 mar 2020, 11:02

8153
Met het risico betrapt te worden als je wat teveel lawaai maakte. Bovendien betwijfel ik dat je dat luikje gevonden zou hebben.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12