Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

zakke langs zijkant29 mar 2020, 22:50

45  Uma
elkemol schreef:Bart heeft dat idd heel goed gespeeld. Maar ik vind dat Salim en Dorien het ook super goed hebben gespeeld. Ik vond ook dat je Salim af en toe kon zien genieten van de zetten die ze deden. Uiteindelijk hebben zij ook helemaal gekregen wat ze wilden, net als Bart.
Wat ik wel heel gek vind is dat Bart een toegeving lijkt te doen aan Dorien en Salim: Zij willen hem 3 passvragen geven, hij zegt dat 2 voldoende is.
Ik denk niet dat dit per se was omdat Bart zeker was van zijn mol. Ik denk eerder dat hij dit deed omdat hij hoorde dat Christian ook drie geboden kreeg. Hieruit leidde hij af dat Dorien en Salim hen onmogelijk allebei drie pasvragen zouden kunnen geven, omdat zij zelf dan in het nadeel zouden zijn, en dat de twee volksvertegenwoordigers moesten kiezen tussen hemzelf en Christian. Daarom verminderde hij naar 2, zodat hij zeker twee pasvragen had (ook al zei Christian de foute naam) en dit gebeurde dan ook.
Bart weet gewoon enorm goed hoe het spel werkt 😃

elkemol29 mar 2020, 22:51

654
Dat zou ook wel eens kunnen.

IkBenDeMol29 mar 2020, 22:55

287
zakke langs zijkant schreef:Ik denk niet dat dit per se was omdat Bart zeker was van zijn mol. Ik denk eerder dat hij dit deed omdat hij hoorde dat Christian ook drie geboden kreeg. Hieruit leidde hij af dat Dorien en Salim hen onmogelijk allebei drie pasvragen zouden kunnen geven, omdat zij zelf dan in het nadeel zouden zijn, en dat de twee volksvertegenwoordigers moesten kiezen tussen hemzelf en Christian. Daarom verminderde hij naar 2, zodat hij zeker twee pasvragen had (ook al zei Christian de foute naam) en dit gebeurde dan ook.
Bart weet gewoon enorm goed hoe het spel werkt 😃
Slim gezien. Is perfect mogelijk.
Al denk ik toch dat hij óók zeker van zijn stuk is 😂

BeaVer29 mar 2020, 23:09

1293  Uma
Indien de mol bij de springers zat, wil die hier echt niet dat er geld wordt verdiend en zal eerst en vooral proberen om de volksvertegenwoordigers een verkeerd antwoord te doen geven.

Jolien, Laure en Alina hielden hier de lippen zo stijf op elkaar, waardoor ze ook maar elke positie tot spelbepaling of onderhandeling hebben laten liggen. Dat lijkt mij een vreemde manier om te mollen. Eerder iets heel vrouwelijk 😛

Er zijn in die proef meerdere opties mogelijk:
Ofwel zit de mol bij de springers en wist hij/zij op 1 of andere manier dat er toch geen geld ging verdiend worden, dan kun je koppig blijven zijn en maak je je minder verdacht.
Of je gaat mee in het spel en zorgt dat je zelf als mol pasvragen in handen krijgt. Ook door te willen onderhandelen voor pasvragen maak je je minder verdacht.
Of de mol was 1 van de volksvertegenwoordigers en dan zorg je gewoon dat je voor pasvragen gaat.

ABBEEIJLKM29 mar 2020, 23:18

27
Ofwel zit de mol bij de springers en wist hij/zij op 1 of andere manier dat er toch geen geld ging verdiend worden, en kon hij/zij toch zogezegd volop voor het geld gaan om de anderen op het verkeerde been te zetten.

jim-bob.desreumaux29 mar 2020, 23:19

85  Sven
Voor mij 1 van de beste afleveringen ooit in De Mol. Super.

En ja Alina, kheb u in de smiezen. Kheb nen tik opgemerkt waarbij het verschil tussen "moeten" liegen en "mogen "liegen" duidelijk wordt 😃

JBB29 mar 2020, 23:23

439  Uma
Geniaal van Bart wel.
*Juiste naam + ze verraden de deal niet = 2 pasvragen voor hem
of
*Foute naam = waarschijnlijk ook 2 pasvragen voor hem (10 te verdelen over 5 kandidaten)

Maar wat een proef 😲
Salim, Dorien en (in mindere mate) Bart komen hier wel zeer verdacht uit.

Nog 1 bedenking over de positie van de mol in deze proef:
- Ofwel MOET die bij de volksvertegenwoordigers zitten, om zeker te zijn dat de pasvragen gekozen worden
- Ofwel heeft GDC de mol subtiel ingelicht dat de volksvertegenwoordigers de pasvragen hebben gekozen... (wanneer GDC de 5 kandidaten toespreekt, zegt hij ook letterlijk: "Dorien en Salim hebben zoPAS de inzet van dit verhoor bepaald." En hij benadrukt ook echt PAS...

😲

Jansen29 mar 2020, 23:28

3423  Yens
Ik zou ook denken dat de mol het best volksvertegenwoordiger is, om dan de enige beslissing in deze opdracht die zekerheid geeft dat er geen geld verdient wordt - te nemen nl. voor de pasvragen gaan. Anderzijds kon de mol onmogelijk zeker zijn dat hij (of zij) tot volksvertegenwoordiger zou verkozen worden. Ik denk wel niet dat Dorien de mol is: zij ging als eerste voor de pasvragen, logisch voor iemand die mijns inziens veel kans maakte om de volgende afvaller te zijn. Salim daarentegen ging wel heel gemakkelijk mee met haar. Lijkt verdacht, maar als mol kan je eerst ook doen alsof je toch voor het geld gaat om daarna overstag te gaan. Zo maak je jezelf minder verdacht.

De opmerking van Kaat in Café De Mol lijkt me alleszins veel potentieel te hebben toen Gilles het woord ZOPAS gebruikte om aan te geven dat Dorien en Salim hun beslissing genomen hadden. Vanuit die optiek zou ik dan voor Alina en Christian gaan als mol 😃 . Ik ga er een nachtje over slapen en morgen nog eens goed nadenken 😉 .

elkemol29 mar 2020, 23:32

654
Jansen schreef:Salim daarentegen ging wel heel gemakkelijk mee met haar.
zo hebben ze het alvast gemonteerd...ze hebben niet hun hele onderhandeling met elkaar laten zien.

JBB29 mar 2020, 23:38

439  Uma
ik had eigenlijk Bart wel eens graag in 1 van de vorige seizoenen willen zien mee doen....

ik krijg nu het gevoel dat hij het spel veeeeel slimmer speelt dan de rest vd groep

Vermoljoen29 mar 2020, 23:39

2354  Uma
De groep is naar mijn mening iets 'te lief'.

elkemol29 mar 2020, 23:40

654
Ik vind dat ze in tegenstelling tot vb het seizoen in Argentinië dit jaar allemaal heel weinig het achterste van hun tong laten zien.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17