Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

zakke langs zijkant05 apr 2020, 21:35

45  Uma
joachim.morrens schreef:Het verbaast me dat nog niemand heeft gedacht aan Bart als degene met rood scherm... Hij zat daar toch precies wat aangedaan en nam soms gesprek in handen zodat anderen hem dan zeker niet zouden verdenken...
Het viel mij ook op dat Bart stiller was dan normaal. Maar ik denk dat Bart gewoon niet wilde prijsgeven wie hij NIET verdenkt, wat dat zeg je toch wel als je een naam uitspreekt. Bart blijft voor mij een fantastische kandidaat, één van de beste doorheen de jaren.

Trouwens is dat ook stof tot nadenken: wie had welke naam genoemd? Zo kunnen we zien wie wie zeker niet verdenkt..

stef.vermeiren05 apr 2020, 21:35

79  Uma
joachim.morrens schreef:Het verbaast me dat nog niemand heeft gedacht aan Bart als degene met rood scherm... Hij zat daar toch precies wat aangedaan en nam soms gesprek in handen zodat anderen hem dan zeker niet zouden verdenken...
Inderdaad, als mol of als afvaller zou ik me hier eerder afzijdig houden, en dus niet met vuur spelen door van persoon te beginnen veranderen - wat Christian deed. Van Alina weten we dat ze groen had, dus Bart blijft over.
Of ofwel Christian ofwel Jolien probeerde koste wat kost zijn of haar vel te redden...

Dominique05 apr 2020, 21:35

61
Als Mol zorg je dat - als je zelf naar voren geschoven wordt, je de kans zo groot mogelijk maakt dat de groep een pijl/kans aan jou verspeelt. Bvb niet tegensputteren door te zeggen dat ze een pijl verspelen... kan wel heel opvallend zijn voor de rest... Ik denk dat Dorien dat deed trouwens.

lisa.bert05 apr 2020, 21:37

3
Ik wil gewoon weten wie het rode scherm had!
Ik dacht hier aan of Christian of Jolien.
Christian is/was mijn mol dus dit maakt het allemaal zo veel moeilijker !
😂 :cry: :cry:

Dominique05 apr 2020, 21:39

61
Paraceta schreef:De Mol moet ervoor zorgen dat 3 of minder groene pijlen worden afgestoken (zodat er geen €2000 werd verdiend). Dus de Mol stemt altijd op wie hij/zij denkt dat géén afvaller is.
Wel exact 3 groene pijlen toch...

Anyways de Mol kan ook gewoon op de hoogte gebracht zijn wie de afvaller was en dit dus weten ipv denken.

Cedric05 apr 2020, 21:39

2834  Uma
Ik denk dat Christian van gedacht verandert omdat Alina zo makkelijk meegaat in het idee om Jolien haar vuurpijl af te schieten én daar nog 'Sorry' voor zegt ook.

Paraceta05 apr 2020, 21:44

717  Sven
Dominique schreef:Wel exact 3 groene pijlen toch...

Anyways de Mol kan ook gewoon op de hoogte gebracht zijn wie de afvaller was en dit dus weten ipv denken.
Moesten ze niet sowieso de extra vragen gaan invullen als ze niet op tijd een naam noemden? Dacht ik toch gehoord te hebben, maar ik moet nog herbekijken.
De Mol lijkt mij niet te weten wie de afvaller is (zoals altijd). De Mol zal misschien wel min of meer weten wie hem/haar verdenkt, maar niet een exacte afvaller.

Dominique05 apr 2020, 21:49

61
Oh zo bedoel je! 🙂 Ik dacht: "3 of minder" ... dus mogelijks 2 groene en een rode haha.

Cedric05 apr 2020, 21:50

2834  Uma
Wat ook niet onbelangrijk is, is wat de ontbrekende vragen zijn. Hoe cruciaal zijn die?
Ik bedoel maar... De vragen "Wat is het geslacht van de Mol", "Wat is de naam van de Mol", ... Dat zijn voor mij de meest gewichtige vragen. Als dát dan de vragen zijn die ontbraken uit de initiële vragenlijst, dan zijn dat toch wel heel cruciale vragen die alles overhoop kunnen gooien, me dunkt. Als je weet dat die ontbreken, dan wil je als kandidaat met groen scherm toch nóg meer de persoon met het rode scherm ontmaskeren, denk ik. Maar als die vragen al geweest zijn, dan voel je jezelf misschien een stuk meer safe als je al een groen scherm had.

Paraceta05 apr 2020, 21:52

717  Sven
Ik veronderstel dat de "klassiek laatste vragen" ingevuld moesten worden? Dus daar is dan sowieso de vraag "Wie is de Mol?" bij.

Anomolie05 apr 2020, 21:55

64  Uma
Dit is vooral een interessante opdracht om na te gaan wie wie verdenkt. Lees: niet verdenken om het rode scherm te hebben, maar wel om de mol (niet) te zijn.
Als je openlijk tegen iemand (en dus de groep) zegt dat je hem of haar verdenkt het rode scherm te hebben, dan verdenk je hem of haar er niet van om de mol te zijn. Het is wat kort door de bocht, maar in se komt het daar wel op neer.
Uiteraard zit er ook een mol in het spel die het net andersom probeert te doen, I know 🙂

schotte.jelle05 apr 2020, 21:57

143
Sowieso kunnen we er toch wel van uitgaan dat de 1ste afvaller er eerst naast zat, en dan toch MINSTENS 2 vragen juist had om de voorlaatste in te halen...
In dit geval moet de afvaller toch alles op 1 verdachte gezet hebben en het dus juist hebben ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34