Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

SiMol24 apr 2020, 11:08

264
JBB schreef:Bon, ik denk dat iedereen in deze discussie zijn of haar mening heeft gevormd, en daar niet meer van wil afwijken 😂

Mijn mening blijft dat ik ontzettend teleurgesteld zou zijn indien Bart de mol was en zo maar eventjes 10200 euro uit de groepspot heeft gegraaid, zonder eerlijke kans voor de kandidaten om dat tegen te houden. Ja, zelfs als dat bedrag berekend werd volgens een of andere geflipte telsleutel (die ik nog altijd niet begrijp) aan de hand van wat bepaalde kandidaten geboden hebben, dan nog blijft het niet eerlijk.
Je was me net voor, heb hetzelfde iets uitgebreider omschreven :p
Maar sluit me volledig aan bij jou.

Enige manier om het ietwat te kunnen aanvaarden is met een niet te complexe verdeelsleutel.
Maar dan nog vind ik het verschil tussen Bruno en Bart te veel.

kristof.allaerts24 apr 2020, 11:10

364  Uma
chicawah.janssen schreef:Tot daar vind ik het een plausibele piste.
Maar al die waanzinnige theorieën over zijn exuberante bod waarbij allerlei rare berekeningen gemaakt worden om te kloppen met de eigen tunnelvisie volg ik niet.
Als Bart de mol is en dan echt het hoogste bod moest doen, had hij ook een klein beetje boven Bruno kunnen bieden, 8100 bv. Dat was nog altijd erg veel.
Geen tunnelvisie hoor, gewoon gezond verstand.
Een dikke week geleden had ik ook nog last van vooral antitunnelvisie naar Bart toe, omdat hij de mol niet mocht zijn. En toen zat ik bij u in de Alinatunnel, weliswaar met een bang hartje want ik vrees dat diezelfde tunnel Bruno genekt heeft.

Ze zijn vertrokken vanuit het idee om de hint in de eliminatie te steken. En dus moet het bedrag van Bart een som zijn van de kandidaten die geen scherm te zien krijgen. Een bedrag nemen dat gewoon het hoogste is, schrijft simpelweg geen verhaal.

schotte.jelle24 apr 2020, 11:11

143
Kan mij daarin vinden. Als je idd eerst een pak geld uit de pot speelt om je dan als mol te kunnen permitteren om bij vele opdrachten extra hard uw best te doen, dan is de hele insteek van het programma op zijn kop gehaald. Niet dat ik dan als liefhebber afhaak, maar ik hoop dan toch tenminste nog een heel pak andere mollenacties te zien...
Het gaat erover om uit een pot geld zoveel mogelijk uit te halen, niet om in lege pot toch nog wat in te steken...
Laatst gewijzigd door schotte.jelle op 24 apr 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Cadfael24 apr 2020, 11:24

229  Uma
Ze gaan echt niet zo een hoog bedrag laten bieden, om er gewoon een hint in te steken. Het spel is niet: "we steken zoveel mogelijk hints in het programma. Dat geld is toch bijzaak. De kandidaten spelen toch voor Artispunten." Het doel van de mol is om geld te verliezen door sabotages uit te voeren. Aan ons om verdachte zaken te zien en de mol te ontmaskeren. Hints zijn bijzaak. Ze gaan geen bedragen manipuleren voor een hint. Leg maar eens uit aan de kandidaten dat de pot €10200 minder is, omdat ze er een hint wouden insteken.

Ik verdenk Alina. Maar Jolien en Bart kunnen ook wel de mol zijn, maar niet vanwege die hint.
Laatst gewijzigd door Cadfael op 24 apr 2020, 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Klaartje24 apr 2020, 11:26

2245  Uma
kristof.allaerts schreef:
Bart is de enigste die we zien aankomen, als eerste = Alpha
En de enigste die we zien opstaan en vertrekken, als laatste = Omega
Bart komt als eerste aan, dat klopt en in de montage is hij ook de laatste die weggaat.

Maar het is montage, zoals je zelf aantoont van hoe het volgens jou gegaan zou kunnen zijn.

Bart is zeker niet de enige die we zien aankomen, ook Els zien we binnenkomen (werd al aangehaald door Paraceta geloof ik hierboven).
Bart is ook niet de enige die we zien vertrekken: kijk nog maar eens goed en dan zal je zien dat we ook Laure zien opstaan en de kamer verlaten.

Wat betreft de rest van heel deze theorie over die bedragen van die kandidaten, dat bedrag van 10200 en die volgorde van de namen bij de eliminatie: heel fantasierijk gevonden van zowel het forumlid met de naam Tyflopontika als van jou, Kristof (is Tyflopontika misschien je vriend(in)?), maar ik geloof er 'gene zak' van 🙂. En zeg aan Tyflopontika van die paddestoelen af te blijven. :mrgreen:

schotte.jelle24 apr 2020, 11:40

143
Variatie op hetzelfde thema:

De totale prijzenpot => is die op dit moment vergelijkbaar met vorige seizoenen?
Ik vind wel dat de productie dit toch zou moeten kaderen nadien indien Bart de mol blijkt te zijn.
Want je kan onmogelijk beweren dat de totale prijzenpot de optelsom is van alle proeven, als uw mol op voorhand al meer dan 10 000€ heeft verspeeld...

chicawah.janssen24 apr 2020, 11:49

8153
Geen idee hoeveel momenteel in de pot zit (ik let daar nooit op - ik speel voor Artispunten), maar ik denk dat ze met het laagste bedrag van de 5 laatste seizoenen zullen eindigen. Tenzij de opdrachten in de finale opdrachten zijn waarmee heel veel verdiend kan worden zodat het bedrag op het gemiddelde van de vorige jaren eindigt. Zou eigenlijk wel fair zijn.

schotte.jelle24 apr 2020, 11:50

143
Ik bedoel ook: hoeveel er in totaal te winnen viel... is dat vergelijkbaar met vorige seizoenen... want als Bart de mol is, moet je er dus wel 10200€ vanaf trekken..
Laatst gewijzigd door schotte.jelle op 24 apr 2020, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JBB24 apr 2020, 11:58

439  Uma
schotte.jelle schreef:Variatie op hetzelfde thema:

De totale prijzenpot => is die op dit moment vergelijkbaar met vorige seizoenen?
Ik vind wel dat de productie dit toch zou moeten kaderen nadien indien Bart de mol blijkt te zijn.
Want je kan onmogelijk beweren dat de totale prijzenpot de optelsom is van alle proeven, als uw mol op voorhand al meer dan 10 000€ heeft verspeeld...
Ah ik heb hier nog een virtuele weddenschap lopen (met Klaartje denk ik) dat de prijzenpot ondanks die 10000 euro toch vergelijkbaar zou zijn met vorige jaren 😛

Er volgt nog een aflevering he, er zal nog wel een paar duizend euro te verdienen of te verliezen zijn zondag 😉

edit: gevonden! 😂
Klaartje schreef:Ik ben eens benieuwd hoeveel de pot uiteindelijk zal bedragen. Ik heb hier namelijk nog een virtuele weddenschap lopen met JBB geloof ik voor een fles champagne (een virtuele weliswaar, maar het gaat om het principe). Ik had namelijk voorspeld dat de eindpot niet hoger zou zijn dan 22000 euro, zowat 10000 minder dan vorig jaar. Zie: Klaartje @ Afl 1 - Opdracht 1: Deal met De Mol

Met nu bijna 19000 op de teller en nog twee afleveringen te gaan wordt het kantje boordje. Spannend! 🙂

Klaartje24 apr 2020, 12:07

2245  Uma
De pot staat nu net boven die 22000 geloof ik, dus ik denk dat die virtuele fles champagne jou richting gaat uitkomen, JBB!

Je kan hier alvast eens proeven of het goeie is:

Afbeelding

Tyflopontika24 apr 2020, 12:19

121  Sven
Klaartje schreef:Bart komt als eerste aan, dat klopt en in de montage is hij ook de laatste die weggaat.

Maar het is montage, zoals je zelf aantoont van hoe het volgens jou gegaan zou kunnen zijn.

Bart is zeker niet de enige die we zien aankomen, ook Els zien we binnenkomen (werd al aangehaald door Paraceta geloof ik hierboven).
Bart is ook niet de enige die we zien vertrekken: kijk nog maar eens goed en dan zal je zien dat we ook Laure zien opstaan en de kamer verlaten.

Wat betreft de rest van heel deze theorie over die bedragen van die kandidaten, dat bedrag van 10200 en die volgorde van de namen bij de eliminatie: heel fantasierijk gevonden van zowel het forumlid met de naam Tyflopontika als van jou, Kristof (is Tyflopontika misschien je vriend(in)?), maar ik geloof er 'gene zak' van 🙂. En zeg aan Tyflopontika van die paddestoelen af te blijven. :mrgreen:
In mijn jeugd ben ik in een vat vol fantasie gevallen. 🙂
Om eerlijk te zijn, ik had Bart tot een week geleden ook uitgesloten wegens de €10.200. Dus ik geef toe dat ik ook was misleid.
Ik ben akkoord dat het enkel eerlijk zou zijn als alle kandidaten invloed hadden op dit bedrag. Dus de mol heeft een systeem gebruikt waarbij dit het geval was.

Mijn vermoeden (dus het kan ook anders zijn): De mol neemt zoveel bedragen totdat hij het hoogste bod (€7.500) heeft overschreden om de fake vrijstelling te bemachtigen.
Als Alina, Bruno, Christian of Dorien bv €11.000 zouden bieden, gaat de mol tot €13.700. Dus alle kandidaten hebben invloed.

Salim: €2.100 (som: €2.100)
Laure: €2.600 (som: €4.700)
Jolien: €400 (som: €5.100)
Gilles: €0 (som: €5.100)
Els: €5.100 (som: €10.200)
Dorien: €3.500 (som: €13.700)
Christian: €0 (som: €13.700)
Bruno: €7.500 (som: €21.200)
Alina: €5.400 (som: €26.600)

Verder zie ik ook dat de mol weggaat na de stop van Bruno. En dat de teller van Bart vanaf €8.200 op het beeld wordt geprojecteerd en niet meer op de geldklok loopt.

SiMol24 apr 2020, 12:42

264
@TYFLOPONTIKA

Lijkt me weinig logica in de som te zitten:

"Salim: €2.100 (som: €2.100)
Laure: €2.600 (som: €4.700)
Jolien: €400 (som: €5.100)
Gilles: €0 (som: €5.100)
Els: €5.100 (som: €10.200)
Dorien: €3.500 (som: €13.700)
Christian: €0 (som: €13.700)
Bruno: €7.500 (som: €21.200)
Alina: €5.400 (som: €26.600)"

Lijkt me te willekeurig som te zijn, zie twee andere mogelijkheden:
- Som van Laure (2600) en Alina (5400)-> €8000
- Som van Els (5100) en Alina (5400) -> €10500

Zowel dus een som die lager is, als een som die hoger is (volgens jouw sleutel)
Veel te veel variatie/vrijheden mogelijk in mijn ogen dus, waardoor opnieuw niet alle kandidaten hun bod in rekening wordt gebracht.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29