Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Tyflopontika24 apr 2020, 12:58

121  Sven
Je moet altijd bij Salim beginnen en dan naar beneden gaan.
Alle kandidaten kunnen het hoogste bod plaatsen, en de grens bepalen waar de mol over moet.

Paraceta24 apr 2020, 13:08

717  Sven
Dus veronderstel dit fictieve voorbeeld:
Salim: € 0 (Som: €0)
Laure: € 0 (Som: €0)
Jolien: € 600 (Som: €600)
Gilles: € 1.000 (Som: €1.600)
Els: € 1.100 (Som: €2.700)
Dorien: € 1.200 (Som: €3.900)
Christian: € 2.000 (Som: €5.900)
Bruno: € 4.000 (Som: €9.900)
Alina: €10.000 (Som: €19.900)
Dan zou Bart maar liefst €19.900 geboden moeten hebben om het hoogste bod te overtreffen?
1 mogelijk antwoord op deze hele theorie: neen.

SiMol24 apr 2020, 13:53

264
Floria, het is niet meer te begrijpen :p

Elke keer als er iemand met een voorbeeld komt van met een andere mogelijke volgorde, komen er nieuwe voorwaarden. (Salim moet eerst, volgorde van bellen is belangrijk, ...)
We zitten ondertussen aan 100 voorwaarden denk ik 😃

Lijkt me een typisch voorbeeld van een tunnelvisie en het toch maar willen laten kloppen.

Ikzelf sluit het ook niet uit dat Bart de Mol is en het bedrag berekend wordt a.d.h.v. de andere kandidaten, maar dan zal de verdeelsleutel wel iets minder complex zijn zoals in de theorieën hier.
Momenteel doen de sleutels mij wat aan de belspelletjes van op TV denken :p

happyfello24 apr 2020, 14:08

326  Uma
Ik ga zelfs niet reageren op die magic mushroom theorie, ik wil wel nog even iets kwijt wat het bod van Bart betreft... ook al, zonder twijfel, meerdere keren door anderen op het forum vermeld.

Bruno is en was kandidaat,
Bruno deed een bod van € 7.500,-
Bart deed een bod van € 10.200,-
Zelfs als Bart mol is, en ik hoop dat hij het is, heeft hij 'maar' gemold voor € 2.700,-... het equivalent van een proef in een bepaalde aflevering mollen !!! Bart heeft niet € 10.200,- uit de pot gehaald, Bart heeft slechts € 2.700,- uit de pot gehaald. Door Bart staat het huidige bedrag € 2.700,- lager dan het bedrag dat men zou hebben verdiend als er zelfs geen Bart was...

Ik vind dit géén reden om slecht gezind te zijn, om het oneerlijk te vinden, om whatsoever als men zou aankondigen as. zondag dat Bart de mol is/was.

corné.scheel24 apr 2020, 14:13

27
Happyfello, ik heb persoonlijk dus een probleem met deze opdracht in zijn kern. De mol mag wat mij betreft niet het hoogste bieden omdat ik het een flauwe manier van mollen vind. Maar ik wil ook niet iemand meteen afstrepen gebaseerd op een openingsopdracht, dus werkt deze opdracht voor mij niet. Ik ben het echter wel helemaal met je eens dat hij dan 'maar ' 2700 gemold heeft, maar zelfs dan vind ik het niet leuk.

happyfello24 apr 2020, 14:21

326  Uma
Door maar voor € 2.700,- te mollen - je bent het met me eens leuk - is dit voor velen op het forum een 'not done' scenario... Waarom ? De mol begint NU ! Wat moet de mol doen ? De proef bewust doen laten slagen ? De mol begint wel NU hé... niet op Meteora... NU.

Als de meeste kandidaten/deelnemers ook zo geredeneerd hebben, dan zou hij inderdaad wel eens héél lang onder de radar kunnen blijven...

SiMol24 apr 2020, 14:30

264
Happyfello, vergeet niet dat hij/zij ook al heeft kunnen mollen door de anderen naar een hoger bedrag te pushen.

Dus de Mol zou 2x kunnen mollen dan in deze opdracht, namelijk het pushen en de €2700 extra.
Waarbij geen enkele kandidaat invloed kan hebben op die €2700.
Vandaar dat ik dit tegen het concept van het spel vind, een sabotage moet tegen gehouden kunnen worden door de andere kandidaten.

corné.scheel24 apr 2020, 14:37

27
happyfello schreef:Door maar voor € 2.700,- te mollen - je bent het met me eens leuk - is dit voor velen op het forum een 'not done' scenario... Waarom ? De mol begint NU ! Wat moet de mol doen ? De proef bewust doen laten slagen ? De mol begint wel NU hé... niet op Meteora... NU.

Als de meeste kandidaten/deelnemers ook zo geredeneerd hebben, dan zou hij inderdaad wel eens héél lang onder de radar kunnen blijven...
Voor mij is het misschien niet zo not done als voor andere mensen, maar ik zou het wel jammer vinden. Ik ga hier zeker niet roepen van wow als dat zo is ga ik het nooit meer kijken of iets dergelijks, daar is het programma veelste leuk voor. Maar de issue die ik er mee heb is dat de mol in deze opdracht een ongelimiteerd bedrag naar keuze uit de pot kan werken. Geen catch geen niks, de mol kan een ton uit de pot halen bij wijze van. Ook hebben de kandidaten geen mogelijkheid om het de mol moeilijk te maken, de mol 'free reign' geven vind ik niet de opzet van het spel. Ik zou deze opdracht dus altijd liever met een bepaalde catch zien. En daar zijn tal van dingen in te bedenken; Een max bod, het hoogste bod krijgt de vrijstelling maar het gemiddelde bod gaat uit de pot, een bod telt alleen als hij in de buurt van andermans bod zit en alleen dan kan je de vrijstelling winnen. Er zijn tal van opties bedenken, wat mij betreft moet het een psychologische opdracht zijn waarbij je moet inschatten wat de ander doet en daar op anticiperen om de vrijstelling te winnen. Gewoon 'ok je mag bieden zoveel je wilt en het hoogste bod wint' vind ik een matig concept, was het meer psychologisch geweest, dan was voor mij de mol pas echt begonnen 😉

happyfello24 apr 2020, 14:39

326  Uma
Dat vind ik niet... er zijn genoeg momenten waarbij de groep in 2 of 3 proeven wordt gesplitst en dan kun je als mol alleen maar je eigen deelproef saboteren of tegen zien gehouden worden. Trouwens als Bart met zijn kajak op een slakkegangetje zou gepeddeld hebben en niemand naar het eiland had kunnen brengen dan had ook niemand hem tegen kunnen houden... Toen Gilles destijds de proef deed met de metro en moet lopen (want hij amper deed; alleen voor de camera) heeft ook niemand hem kunnen tegenhouden... Men zit aan seizoen 8, men moet af en toe eens out of the box denken om met iets nieuws op de proppen te komen.

SiMol24 apr 2020, 14:43

264
Happyfello,

In uw voorbeelden kunnen de kandidaten wel degelijk invloed hebben.

Het zijn namelijk de kandidaten zelf die de groepsindeling van een proef bepalen.
Dus als je Bart verdenkt, moet je er maar voor zorgen dat hij niet in die positie komt om alleen te zitten.

Daarnaast kon Gilles enkel de metro instappen omdat de andere geen geld hadden verzameld, dus ook hier was er invloed.
Ik vond deze proef zelf al op het randje omdat Gilles tijdens de opdracht gebrieft werd.

corné.scheel24 apr 2020, 14:47

27
happyfello schreef:Dat vind ik niet... er zijn genoeg momenten waarbij de groep in 2 of 3 proeven wordt gesplitst en dan kun je als mol alleen maar je eigen deelproef saboteren of tegen zien gehouden worden. Trouwens als Bart met zijn kajak op een slakkegangetje zou gepeddeld hebben en niemand naar het eiland had kunnen brengen dan had ook niemand hem tegen kunnen houden... Toen Gilles destijds de proef deed met de metro en moet lopen (want hij amper deed; alleen voor de camera) heeft ook niemand hem kunnen tegenhouden... Men zit aan seizoen 8, men moet af en toe eens out of the box denken om met iets nieuws op de proppen te komen.
Voor mij zijn al jouw voorbeelden dus anders dan deze opdracht. Ja inderdaad je gaat lang niet altijd met de hele groep zijn, maar er is minstens 1 iemand bij. En je bent onder de mensen, mensen kunnen conclusies trekken uit je acties. Stel dat Bart de mol is en onopvallend probeert de kajak te vertragen en jij ziet dat als kandidaat, dan kan jij hem daardoor gaan verdenken etc. Als Bart in deze opdracht 25k had geboden voor de vrijstelling, was het dan ook nog steeds oké? Ik zie mezelf als redelijk open minded en niet standvastig aan mijn meningen, altijd bereid aan te passen. Out of the box denken prima, maar zie mijn mening hierover helaas niet veranderen. Hoe dan ook is het probleem voor mij niet gigantisch, gewoon een mening dat er vanuit de productie gezien meer in deze opdracht zat 🙂

happyfello24 apr 2020, 14:52

326  Uma
Ik vermoed, net zoals je mol een vermoeden is, en enkel de reveal het zal revealen, dat de mol als laatste van de 10 geboden heeft en op basis daarvan zijn/haar bod gedaan heeft. Als het hoogste bod € 7.500,- van Bruno was dan is uiteraard € 27.500,- niet ok maar nu is het 'slechts' € 2.700,- meer... Niks mis mee in mijn ogen. Maar dat zijn er ook maar 2 hé, mijn ogen... velen onder jullie denken hier anders over; waarvoor respect en begrip.

Ik bedenk net iets... :mrgreen: stel we nemen de 5 bedragen van de (alfabetisch geclasseerde) kandidaten, tellen dit op en we bieden gewoon dat bedrag. Zou dát het niet kunnen zijn... :drunken: :drunken: . Fodas ik heb te veel magic mushrooms genomen deze ochtend...
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 29