Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

karel.hasevoets12 apr 2020, 19:56

1
Let goed op : ook advocaten kunnen last hebben van tunnelvisie. De kans dat Bart een rood scherm had bij de eliminatie bedraagt 33%. En aan zijn houding te zien, die toch ‘on-Barts’ was, zou het me niet verwonderen dat hij, tegen alle verwachtingen in, toch heeft moeten vaststellen dat hij verkeerd zat (rood scherm dus). Hij heeft dit dan blijkbaar weten rechtzetten, maar ook slechts tegen een kandidaat die niet op het juiste spoor zat, nl Salim. Ik ben er nog zo zeker niet van dat Bart dit spel gaat winnen. Hij zal wel een reservemol in het visier hebben, maar na 2 weken je pijlen gericht te hebben op 1 hoofdmol, denk ik dat het zeer moeilijk zal zijn voor hem om op een ander, het juiste, spoor te geraken. Ik denk niet dat we dit moeten onderschatten. Na aflevering 2 zei hij al dat hij zijn mol had (anders had hij 0,0 mensenkennis). Het is zeker niet evident om na 10 dagen plots te moeten veranderen. Volgens mij hou je je reservemol nooit zo goed in de gaten als je hoofdmol. Mij zou het dus niet verwonderen moest hij er vandaag uitgaan. Zou het enorm jammer vinden want ik vind hem een absolute topkandidaat.

IkBenDeMol12 apr 2020, 22:18

287
Ik heb er weeral nog eens over zitten nadenken. 😂
En ik heb weer een gekke theorie.

Volgens mij zijn Bart en Christian vrij goeie maatjes en weten zij van elkaar op wie ze zitten. Genre Lloyd en Baha.
Christian zat al op Alina maar Bart zat nog op Jolien als mol. Bart had daardoor het rode scherm. Was er duidelijk niet goed van.
Christian is nerveus omdat hij zijn maatje Bart niet wil verliezen (samen naar de finale?). Hij test Jolien om uit te sluiten dat zij de Mol is. Daarna kiest hij voor Alina om te bewijzen dat zij wél de Mol is. En om zo Bart dus te helpen bij de 5 laatste vragen. 😉

elkemol12 apr 2020, 22:28

654
IkBenDeMol schreef:Volgens mij zijn Bart en Christian vrij goeie maatjes en weten zij van elkaar op wie ze zitten. Genre Lloyd en Baha.
Christian zat al op Alina maar Bart zat nog op Jolien als mol. Bart had daardoor het rode scherm. Was er duidelijk niet goed van.
Christian is nerveus omdat hij zijn maatje Bart niet wil verliezen (samen naar de finale?). Hij test Jolien om uit te sluiten dat zij de Mol is. Daarna kiest hij voor Alina om te bewijzen dat zij wél de Mol is. En om zo Bart dus te helpen bij de 5 laatste vragen.
zou mss wel eens kunnen.
Ik hoop alvast ook wel dat ze samen in de finale zitten, en die kans wordt steeds groter 😂

Dkays12 apr 2020, 22:58

9
IkBenDeMol schreef:Ik heb er weeral nog eens over zitten nadenken. 😂
En ik heb weer een gekke theorie.

Volgens mij zijn Bart en Christian vrij goeie maatjes en weten zij van elkaar op wie ze zitten. Genre Lloyd en Baha.
Christian is nerveus omdat hij zijn maatje Bart niet wil verliezen (samen naar de finale?). Hij test Jolien om uit te sluiten dat zij de Mol is. Daarna kiest hij voor Alina om te bewijzen dat zij wél de Mol is. En om zo Bart dus te helpen bij de 5 laatste vragen. 😉
Ik denk inderdaad dat Bart en Christian goede vriendjes zijn en samenwerken. Ze zijn trouwens ook de enigste 2 die uiteindelijk in gingen op het voorstel van Dorien en Salim om te zeggen wie het laatst sprong. Vervolgens wordt Christian genaaid door Bart die een 4-4-2 voorstel doet. Dus indien Christian toch groen zou hebben gehad en Bart zou hebben verdacht, zou hij hem nooit gespaard hebben. Hij zou hem zeker niet geholpen hebben. Die twee hebben een deal gesloten. Het is vrijwel zeker dat Alina de mol is.

Anomolie12 apr 2020, 23:08

64  Uma
IkBenDeMol schreef:Ik heb er weeral nog eens over zitten nadenken. 😂
En ik heb weer een gekke theorie. ... 😉
Het zou zomaar eens kunnen.
De drie die vorige week al dan niet door het oog van de naald kropen hebben ook deze week hun vel gered.

tom.kleine14 apr 2020, 15:17

49
Ik heb hier ook even zitten meelezen en ik wil mijn analyse van deze opdracht even delen omdat die anders is van de andere theorien die ik hier heb gelezen. Ik ga ervan uit dat de mol weet wie de afvaller is anders kan er niet veel gemolt worden.

Volgens mij is deze opdracht gevaarlijk als mol omdat je snel ontmaskerd kan worden. De mol heeft dus twee doeleindheden:

1) natuurlijk zorgen dat er drie groene pijlen zijn en er geen geld verdiend word
2) ervoor zorgen dat zowel de kandidaten als de kijkers thuis denken dat de mol een kandidaat is met rood scherm en dus nu meer info heeft (zoals Christian zegt) wat verklaart waarom de mol in de finale zit

De mol moet dus een risico nemen en niet passief zijn zoals Alina tijdens dit psychologisch spel want dan is de kans groot dat je groene pijl als mol wordt afgeschoten. Dit maakt je veel verdachter als mol en we zien het effect nu al dat Alina hierdoor veel wordt verdacht.

Als mol is het ideaal als je de kandidaat met rood scherm eerst begint te verdenken maar tergelijkertijd jezelf meer verdacht maakt dan de persoon met het rode scherm. Je wilt er ook voor zorgen dat zowel de pijl van persoon met het echte rode scherm en de pijl van jezelf niet wordt afgeschoten.

Conclusie: voor mij zijn Jolien en Christian het meest verdacht in deze proef. Ik denk dat één van hen de mol is en één van hen het rode scherm had. Ik neig eerder naar Christian als mol wegens de reactie van Jolien nadat ze een groene pijl kreeg en omdat Christian zijn nerveuze reacties dan wel goed geacteerd zou hebben. Aan het einde lijkt de groep toch voor Jolien te gaan en verandert Christian dan vlug naar Alina. Aangezien Salim niet weet wie de mol en afvaller is volgt hij Christian en dan Jolien natuurlijk ook

Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ik was het niet helemaal eens met de meeste analyses hier dus heb ik de mijne eens uitgeschreven 🙂

chicawah.janssen14 apr 2020, 16:13

8153
Niet slecht bekeken, maar het is niet zonder risico.

tom.kleine14 apr 2020, 16:46

49
inderdaad niet zonder risico, maar als de mol altijd op safe speelt zou het een beetje een saaie mol zijn vind ik 🙂

joachim.morrens14 apr 2020, 17:49

200  Yens
Persoonlijk denk ik dat de mol niet weet wie de afvaller was. Bij het seizoen van Zuid-Afrika wist Eline ook niet dat Bertrand de eigenlijke afvaller was... En die eliminatie was toch vrij gelijkaardig. Ik herinner me toen ook gelijkaardige discussies waarbij gespeculeerd werd dat Eline in plaats van haar scherm, de naam van de eigenlijke afvaller zag geprojecteerd. Misschien was dat zo, maar dat is nooit in de reveal-aflevering teruggekomen...

Daartegenover staat de eliminatie met de koffertjes op de luchthaven waarbij Pieter wel gebriefd werd over wie de afvaller (sympathieke Jeffrey) was... Dat kwam uitvoerig aan bod bij de reveal en het werd ook al gezegd in de voice-over tijdens de aflevering zelf...

Ik denk dus dat we niet alleen mogen aannemen dat Gilles nooit liegt, maar ook dat hij zo 'n belangrijke zaken niet zal verzwijgen 😂 Misschien zit ik er dus naast, maar als je de logica van de voorbije jaren doortrekt, denk ik dat de Mol niet wist wie er afviel...

ex-molinator14 apr 2020, 19:21

3483  Uma
joachim.morrens schreef:Daartegenover staat de eliminatie met de koffertjes op de luchthaven waarbij Pieter wel gebriefd werd over wie de afvaller (sympathieke Jeffrey) was... Dat kwam uitvoerig aan bod bij de reveal en het werd ook al gezegd in de voice-over tijdens de aflevering zelf...
Belangrijker nog: Het werd gezegd aan heel de groep die dus ook op de hoogte was van het feit dat de Mol wist wie de afvaller was.

Eigenlijk denk ik toch dat de Mol het in deze aflevering niet wist, precies omdat het dan wat te makkelijk is om te zorgen dat er geen geld gewonnen wordt (maar ik weet uiteraard niet hoe de redactie erover denkt).
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 14 apr 2020, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Cedric14 apr 2020, 19:27

2834  Uma
Dat gevoel heb ik ook wel.
Als de Mol ter plaatse gebrieft wordt, dan zou dat mogen gezegd worden.

Bij de luchthavenkoffertjes was het zo (Gilles zei "ik heb zonet de Mol op de hoogte gebracht van.."), maar bijvoorbeeld ook bij de proef op en rond de boot vorig jaar, waar de Mol op het strand gebrieft werd terwijl de rest erop stond te kijken.

Het lijkt me perfect mogelijk dat Gilles nu de Mol zou hebben laten weten wat de volksvertegenwoordigers gekozen hebben, maar ergens zou het inderdaad fout aanvoelen als de anderen dat dat niet weten. (Want het is toch ook info die het spel beïnvloedt.)

Nu, als het toch zo was en men het dan niet wist, zou ik er nog niet zo heel zwaar aan tillen denk ik. Lang niet zo erg als Eline haar duikproef 😛

tom.kleine14 apr 2020, 19:35

49
Ik zou het wel vreemd vinden als de mol niet gebriefd wordt over deze opdracht of tenminste een tip krijgt om te achterhalen wie dat de afvaller is. Dan zou de mol gewoon moeten gissen wie dat de afvaller is op basis van lichaamstaal en er even goed ernaast liggen omdat iedereen een pokerface had. Dan kan de mol niet mollen.

Daarnaast zei de mol in zijn/haar dagboek dat hij onder de indruk was dat de afvaller zijn/haar vel heeft kunnen redden en er echt van was geschrokken dat de afvaller zo goed kon liegen. Het klonk alsof de mol wist wie de afvaller was.

Maar als de mol het niet wist dan kan het inderdaad zijn dat Alina de mol is in plaats van Christian of Jolien. Ik zou dit dan wel een teleurstellende opdracht vinden omdat de mol dan te passief is en het op safe speelt (ook bij het vorig psycholgisch spel bij de luchthaven zou Alina als mol dan met haar vinger gedraaid hebben)

p.s Ik sluit Bart volledig uit als mol omdat hij eerst 10200 euro uit de pot graait zonder dat de kandidaten daar invloed op hebben en daarna het meeste geld verdient van iedereen. Dat zou wel een heel flauwe mol zijn
Laatst gewijzigd door tom.kleine op 14 apr 2020, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 34