Ik heb hier ook even zitten meelezen en ik wil mijn analyse van deze opdracht even delen omdat die anders is van de andere theorien die ik hier heb gelezen. Ik ga ervan uit dat de mol weet wie de afvaller is anders kan er niet veel gemolt worden.
Volgens mij is deze opdracht gevaarlijk als mol omdat je snel ontmaskerd kan worden. De mol heeft dus twee doeleindheden:
1) natuurlijk zorgen dat er drie groene pijlen zijn en er geen geld verdiend word
2) ervoor zorgen dat zowel de kandidaten als de kijkers thuis denken dat de mol een kandidaat is met rood scherm en dus nu meer info heeft (zoals Christian zegt) wat verklaart waarom de mol in de finale zit
De mol moet dus een risico nemen en niet passief zijn zoals Alina tijdens dit psychologisch spel want dan is de kans groot dat je groene pijl als mol wordt afgeschoten. Dit maakt je veel verdachter als mol en we zien het effect nu al dat Alina hierdoor veel wordt verdacht.
Als mol is het ideaal als je de kandidaat met rood scherm eerst begint te verdenken maar tergelijkertijd jezelf meer verdacht maakt dan de persoon met het rode scherm. Je wilt er ook voor zorgen dat zowel de pijl van persoon met het echte rode scherm en de pijl van jezelf niet wordt afgeschoten.
Conclusie: voor mij zijn Jolien en Christian het meest verdacht in deze proef. Ik denk dat één van hen de mol is en één van hen het rode scherm had. Ik neig eerder naar Christian als mol wegens de reactie van Jolien nadat ze een groene pijl kreeg en omdat Christian zijn nerveuze reacties dan wel goed geacteerd zou hebben. Aan het einde lijkt de groep toch voor Jolien te gaan en verandert Christian dan vlug naar Alina. Aangezien Salim niet weet wie de mol en afvaller is volgt hij Christian en dan Jolien natuurlijk ook
Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ik was het niet helemaal eens met de meeste analyses hier dus heb ik de mijne eens uitgeschreven