happyfello schreef:Dat vind ik niet... er zijn genoeg momenten waarbij de groep in 2 of 3 proeven wordt gesplitst en dan kun je als mol alleen maar je eigen deelproef saboteren of tegen zien gehouden worden. Trouwens als Bart met zijn kajak op een slakkegangetje zou gepeddeld hebben en niemand naar het eiland had kunnen brengen dan had ook niemand hem tegen kunnen houden... Toen Gilles destijds de proef deed met de metro en moet lopen (want hij amper deed; alleen voor de camera) heeft ook niemand hem kunnen tegenhouden... Men zit aan seizoen 8, men moet af en toe eens out of the box denken om met iets nieuws op de proppen te komen.Ik moet eerlijk toegeven dat als Bart de mol is ik hem dan in deze proef redelijk zwak vind. Terwijl hij in het spel zelf slim en sluw nadenkt bij alles en dat hij dan dit zou doen vind ik te simpel. Geen uitdaging als je maar kon afhalen wat jij wou.
Frolva schreef:Dat denk ik nu eerlijk gezegd niet.Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...
Enige referentiekader is (zou moeten zijn) hoeveel de eindpot gemiddeld bedraagt.
Indien dat jaarlijks 500.000 euro is, dan zou die 10.200 niet overdreven zijn. Nu wel.
schotte.jelle schreef:Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...oei ik had je post 'geliked' maar nu is ie aangepast naar iets waar ik het niet mee eens ben, gevaarlijk! Je eerste zin sluit ik mij in ieder geval wel aan, zal psychologisch gezien toch impact hebben wat je in je privé leven verdient denk ik
Het is ook belangrijk bij het inschatten van wat je moet bieden als je ervoor gaat om het meeste te bieden...
In die zin is Alina haar bod verrassend, lees: verdacht, hoog ( als kandidaat )
Zij weet wat het is om "arm" te zijn, illegaal in een land,...
Dan vind ik het niet logisch dat zij dik 5000€ biedt...
schotte.jelle schreef:Ik denk echt wel dat de kandidaten hun referentiekader in deze opdracht meespeelt... ik zie iemand die 1500€ per maand verdient geen 10000€ bieden...En stel nu dat Alina dan toch niet de mol is?
Het is ook belangrijk bij het inschatten van wat je moet bieden als je ervoor gaat om het meeste te bieden...
In die zin is Alina haar bod verrassend, lees: verdacht, hoog ( als kandidaat )
Zij weet wat het is om "arm" te zijn, illegaal in een land,...
Dan vind ik het niet logisch dat zij dik 5000€ biedt...
chicawah.janssen schreef:Maar wat je ook in het dagelijks leven verdient: je hoeft die vrijstelling niet te kopen met je eigen geld hé! Het bedrag gaat gewoon uit te pot.klopt, ik heb het ook niet over een redenatie uit logica maar over een psychologisch fenomeen zeg maar. Dus qua logica zou je kunnen denken gebaseerd op wat de pot normaliter is etc, maar ik denk dus dat het best impact kan hebben wat jij in het dagelijks leven verdiend. Het 'betalen' van 10k voor een vrijstelling kan voor een grootverdiener toch makkelijker zijn dan iemand in de bijstand. Pure speculatie, maar dat denk ik
Nu ik eraan terugdenk: wat het Jolien die, nadat ze de vraag "wat zou je ervoor overhebben" kreeg, vroeg "bedoel je... in geld?".
SPOILER
BeaVer schreef:En stel nu dat Alina dan toch niet de mol is?Als ze de mol is => bedrag zal aangestuurd zijn
Trouwens, ik denk dat Alina dat 'illegaal zijn' allemaal niet zo zwaar ervaren heeft als de meesten denken en aangezien zij het via de normale procedures hebben gedaan, zullen ze wel huisvesting en zo gehad hebben. Zoals ze eerder al zei: "eerlijkheid duurt het langst".
Die mama van haar heeft denk ik ook de botten uit haar lijf gewerkt om ervoor te zorgen dat Alina niets te kort kreeg.
elkemol schreef:en dan iedereen die om die reden Bart heeft uitgesloten totaal in de warEn iedereen die Bart om die reden als mol verdenkt ook![]()
![]()
chicawah.janssen schreef:Maar wat je ook in het dagelijks leven verdient: je hoeft die vrijstelling niet te kopen met je eigen geld hé! Het bedrag gaat gewoon uit te pot.Misschien dacht ze dat ze er iets voor moest doen. Of dat ze het uit haar eigen zak moest betalen.
Nu ik eraan terugdenk: wat het Jolien die, nadat ze de vraag "wat zou je ervoor overhebben" kreeg, vroeg "bedoel je... in geld?".
SPOILER