Interessant om dit nu nog eens te re-analyseren na de toch wel zeer interessante verdenkingen die gisteren zijn geuit. Verdenkingen waar veel in geknipt en geplakt wordt, maar waar toch normaal nooit "leugens" aan de kijker worden getoond:
1. Christian zit al lang "juist" - sinds aflevering 1 al (na de ontmoeting met de mol die hem precies nog al eens had gezien). Christian zegt dat hij - als hij fout zou zitten - er al lang zou uitliggen.
--> Dit zeg je volgens mij niet als je het rode scherm zou hebben bij de vuurwerkeliminatie, want dan zou hij moeten geswitcht zijn...
2. Jolien zei, ten tijde van de familiebezoek-aflevering, dat ze op 2-3 personen aan het spreiden was. Misschien is Jolien de mol (maar dat denk ik echt niet: veel kandidatengedrag, en Jolien zou hier als mol in deze opdracht zich toch nooit verzet hebben tegen een "groene pijl"?). Gisteren zei ze dat ze op nog 2 personen zat maar, als ze geen vrijstelling had, op Christian zou gegokt hebben. Als Jolien effectief een kandidaat is, dan is dit volgens mij niet gelogen...
Nu - Stel dat Jolien op het strand een rood scherm had bij deze opdracht, zou ze dan - met nog 5 in te vullen vragen - zich hebben kunnen redden als ze nog altijd niet goed wist wie het was? Dat lijkt me onwaarschijnlijk...
--> Moeten we het rode scherm dan toch echt bij Bart zoeken?
(en is dus Alina de mol)
3. Bart zei gisteren dat hij en Christian waarschijnlijk op dezelfde mol zaten. Sinds het vuurwerk dan?

Maar dan blijft het ergens raar dat Christian verliest van Bart bij de moltest... Ik weet het, Bart wordt als ubermensch gezien en is een zeer intelligente gast. Maar Christian is ook een intelligente gast die volgens mij niet voor Bart moet onderdoen EN hij zat dan - als dit klopt - al langer op het juiste spoor ...