Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

PJMBLT20 apr 2020, 11:34

14  Uma
chicawah.janssen schreef: Daarom vind ik het zo erg dat er in "de halve finale" nog een vrijstelling te verdienen is. Zonder vrijstelling had het er heel anders uit kunnen zien: Jolien naar huis (tenzij ze de mol is - wat ik niet denk) en Christian (die dat in mijn ogen dubbel en dik verdient) naar de finale.
Je kan dit blijven vermelden, maar er was vorig jaar ook vrijstelling in de halve finale, en bovendien vind ik Jolien, als ze kandidaat is, een veel betere kandidaat dan Christian, die naief bleef tot het einde over dat iedereen toch nog voor geld zou kiezen. Ik vond hem hele tijd naïef; zeker sympathieker persoon, maar niet meer waardig van de finale dan meedogenloze Jolien.

chicawah.janssen20 apr 2020, 11:49

8153
OK, maar Jolien heeft wel heel vaak voordelen gekregen. Ze kreeg het diner met de mol (dat was wel haar eigen verdienste), ze had het geluk dat zij het lookgebak kreeg en dan nog een vrijstelling.

PJMBLT20 apr 2020, 12:15

14  Uma
Dat vind ik dus ook. Dinner met de mol oververdiend, look misschien niet maar dat was at random; vrijstelling oververdiend. Ondertussen had christian mogelijkheid om pasvragen te hebben bij de skydiver opdracht, en was hij daar te naief om er uiteindelijk te verkrijgen.

Ik heb hem eigenlijk altijd beetje irritant gevonden in zijn geklaag dat iedereen zoveel loog en zoveel voor zichzelf speelde: ten eerste is deze groep nog relatief groepsgericht vergeleken met vorige jaren, en anderzijds zou je toch wel in achtste seizoen moeten weten dat eenmaal er pasvragen zijn of vrijstellingen, niemand meer geeft om het geld.

Poirot20 apr 2020, 12:16

299
Het is ook spannender dat er een vrijstelling in het spel is in de halve finale, dan in aflevering 4 ofzo

chicawah.janssen20 apr 2020, 13:12

8153
Vermoljoen schreef:Die voordelen heeft ze eerlijk gekregen 😉
Het lookgebakje heeft ze toch maar mooi per toeval gekregen, daar heeft ze niets moeten voor doen.

Mollenspeurder20 apr 2020, 13:17

47
PJMBLT schreef:Dat vind ik dus ook. Dinner met de mol oververdiend, look misschien niet maar dat was at random; vrijstelling oververdiend. Ondertussen had christian mogelijkheid om pasvragen te hebben bij de skydiver opdracht, en was hij daar te naief om er uiteindelijk te verkrijgen.

Ik heb hem eigenlijk altijd beetje irritant gevonden in zijn geklaag dat iedereen zoveel loog en zoveel voor zichzelf speelde: ten eerste is deze groep nog relatief groepsgericht vergeleken met vorige jaren, en anderzijds zou je toch wel in achtste seizoen moeten weten dat eenmaal er pasvragen zijn of vrijstellingen, niemand meer geeft om het geld.
Een groepsgerichte groep die unaniem aangeeft niet voor het geld mee te doen :mrgreen:

schotte.jelle20 apr 2020, 13:19

143
chicawah.janssen schreef:Het lookgebakje heeft ze toch maar mooi per toeval gekregen, daar heeft ze niets moeten voor doen.
Ze zou het "deels" kunnen gekozen hebben ook hé... ze komt als 2de binnen, Bart als 1ste.
Bart gaat zitten, Jolien gaat ernaast zitten ( niet ertegenover )

chicawah.janssen20 apr 2020, 13:20

8153
PJMBLT schreef:ten eerste is deze groep nog relatief groepsgericht vergeleken met vorige jaren
Ik vind het gewoon een makke, brave, vrij kleurloze groep die het - behalve Bart en in mindere mate Jolien - minder hard spelen dan de groepen van de voorgaande jaren, maar om nu te zeggen dat ze groepsgericht spelen en de pot boven de winst stellen, dat nu ook weer niet (behalve Christian dan).

schotte.jelle schreef:Ze zou het "deels" kunnen gekozen hebben ook hé... ze komt als 2de binnen, Bart als 1ste.
Bart gaat zitten, Jolien gaat ernaast zitten ( niet ertegenover )
Als ze als laatste was binnengekomen, dan had ze niet kunnen kiezen waar ze zou gaan zitten.
Of ze is de mol en wist welk gebakje dat met de look (smakelijk! :mrgreen: ) was.

Frolva20 apr 2020, 17:08

2204
chicawah.janssen schreef:OK, maar Jolien heeft wel heel vaak voordelen gekregen. Ze kreeg het diner met de mol (dat was wel haar eigen verdienste), ze had het geluk dat zij het lookgebak kreeg en dan nog een vrijstelling.
Dat 'lookgesprek', was dat nu zo'n voordeel? Leuke beelden leverde het wel op, maar of ze er veel wijzer uit geworden is? :?

Indien Alina de mol is (en dat is ze :mrgreen: ) heeft Jolien toch op magistrale wijze (geholpen door een beetje geluk) en op een cruciaal moment de vrijstelling genomen ten nadele van Bart (van wie geweten is dat hij daar 'alles' voor over heeft). 😉

Poirot20 apr 2020, 17:11

299
Ik denk dat de kandidaten meer zouden bieden voor een vrijstelling naar de finale dan een vrijstelling voor de eerste eliminatie.

Jansen20 apr 2020, 17:32

3423  Yens
Poirot schreef:Ik denk dat de kandidaten meer zouden bieden voor een vrijstelling naar de finale dan een vrijstelling voor de eerste eliminatie.
Dat hangt volgens mij toch af van je ingesteldheid. Ik kan me heel goed voorstellen dat Bart er alles voor over had om zonder kleerscheuren door die eerste eliminatie te geraken. Iemand als hij wil volgens mij helemaal niet afgaan en die eerste aflevering afvallen, zou voor hem een complete afgang zijn. Vandaar volgens mij ook het overdreven hoge bedrag voor die vrijstelling.
Laatst gewijzigd door Jansen op 20 apr 2020, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 34