Ik vind ook dat Bart dit spel machtig heeft gespeeld. Het is wel een beetje zijn "cup of tea" als zakenadvocaat om dergelijke onderhandelingen en deals te proberen sluiten, maar toch, heel sterk werk van Bart.
Ofwel is hij een mol die geen genade kent en alles perfect speelt, ofwel is hij gewoon de allersterkste kandidaat van dit seizoen: wie gaat hem in godsnaam uit die finale houden als hij zo sterk presteert? Niemand, vermoed ik.
Misschien een idee voor de rest van de kandidaten: organiseer zoals bij de hele oude Grieken vroeger een "schervengericht". Dan kan iedereen een naam op een scherf (een stembiljetje) schrijven en die in een amfoor (een stembus) stoppen en de naam van de persoon die de meeste stemmen heeft gekregen, wordt "verbannen" (uit het spel genomen). Zoals de oude Grieken dat vroeger organiseerden, wanneer er één iemand zoveel macht dreigde te krijgen (zoveel overmacht in het spel had), dat de politieke verhoudingen helemaal scheef zouden getrokken worden: de "tiran" werd gewoon voor tien jaar of zo verbannen uit de stad.
Zo'n schervengericht lijkt me zowat de enige manier om super-Bart uit het spel te krijgen. Het is niet eerlijk meer ten opzichte van de rest!