Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 mar 2020, 17:39

 2354  Uma
De Mol zegt dat het onmogelijk was om te gaan kijken. Als Laure de Mol is, dan had ze toch kunnen kijken? Want als ik goed kijk dan is Jolien toch op een bepaald moment aan het slapen?
Dan lijkt het alsof er is gekeken tijdens de tweede nacht en niet tijdens de eerste nacht.
Gebruikersavatar

Molly Malone16 mar 2020, 17:50

 7
Bruno zei dat er niet geslapen was in de tent. Dus zou toch moeilijk te verklaren geweest zijn. De Mol zou wss ook geweten hebben dat ze in 1 tent zouden slapen en dat ongemerkt in de doos kijken dus haast onmogelijk was.

Verder zou het ongelooflijk riskant zijn van Laure om de kist te openen wanneer er iemand naast haar lag te slapen. Als ze al daadwerkelijk sliep

Vermoljoen schreef:Je weet dat de naam van de Mol daar niet letterlijk zal liggen, daar moet je moeite voor doen, dus dan moet je ook moeite doen om de doos helemaal te onderzoeken.
Dan moest je toch al van heel goede huize komen, om dat op te lossen. Dat had ik zelf nooit gevonden. Mss nog dat je de zijwand losmaakt, maar dat je die moet omdraaien om een kliksysteem te activeren,nooit aan gedacht. Ze zullen die puzzel waarschijnlijk ook meermaals hebben laten proberen oplossen ter voorbereiding.
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 18:52

 2245  Uma
sammy schreef:Ik krijg het niet echt vastgelegd, maar bij de beelden van Jolien en Laure die de doos bewaken is er rond 4:10 iemand te zien die vanachter in de gang rondloopt. Zou dit dan de mol zijn die later in het dagboek zegt dat het bijna onmogelijk was om bij de doos te geraken, waardoor we Jolien en Laure kunnen uitsluiten?
Ik heb eerst zitten kijken naar die beelden op mijn computerscherm en zoals iemand hierboven aangaf zou dat rond het tijdstip 52:20 moeten zijn op de video van de site van Vier. Maar ik zag maar niks. Mijn ogen worden toch slechter met de jaren blijkbaar. 🙂

Dan zo juist maar eens gecheckt op de grote tv. Toen zag ik eerst ook niemand achter in de gang als de klok op 4h10 staat. Nog eens gekeken, maar dan vertraagd (naar 1/4 van de normale snelheid). Op 4h10 zag ik nog steeds niemand in de gang. Maar toen begonnen de beelden die in de uitzending versneld zijn weergegeven, zodat de klok plots heel snel vooruitgaat... En toen zag ik wel iemand daar achter in de gang.

Vermits ik het zag terwijl ik de versnelde beelden vertraagd bekeek, kan het eigenlijk niet iemand zijn die daar toevallig door de gang liep, want ik zag de figuur verschijnen als de klok op 4h23 stond en die verdween pas (rechts uit beeld) als de klok al 4h30 of zo aangaf. Dus het was geen toevallige voorbijganger (een crewmedewerker of zo). Daar heeft wel degelijk iemand een paar minuten staan wachten en kijken. En toen gemerkt dat er twee mensen bij de doos lagen en die daar maar bleven zitten en dat het dus onbegonnen werk was om de kist te openen?

Er is daar iemand, maar het is biezonder moeilijk op te merken. Ik zie het in elk geval niet op de beelden bij normale snelheid. De enige voorzichtige conclusie die ik eruit zou durven trekken is: als het de Mol zou zijn die daar even stond te wachten, dan was het iemand met een normale lichaamslengte. De figuur die ik zag, leek mij niet van het postuur van Christian. Maar ook daar ben ik niet zeker van, want eigenlijk zie je alleen maar een donkere figuur.

Enfin, een lange uitleg om eigenlijk te zeggen dat ik niet weet wie ik daar gezien heb. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2020, 20:57

 2204
Klaartje schreef:Vermits ik het zag terwijl ik de versnelde beelden vertraagd bekeek, kan het eigenlijk niet iemand zijn die daar toevallig door de gang liep, want ik zag de figuur verschijnen als de klok op 4h23 stond en die verdween pas (rechts uit beeld) als de klok al 4h30 of zo aangaf.
Ik zie de figuur nergens.

Afbeelding

Hoe dan ook zou die figuur daar minutenlang gestaan hebben op het ogenblik dat Jolien en Laure gezellig zitten te keuvelen. Dat zou een mol toch nooit doen?
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 21:13

 2245  Uma
Nou, op dit screenshot zie ik het ook niet, maar zoals gezegd: dit is een screenshot dat jij genomen hebt uit de beelden zoals je ze ziet op die video van Vier. Ik herhaal: op mijn kleine scherm, en zeker aan de normale snelheid, zie ik ook niks.

Het is pas op mijn grote tv (zo'n wide screen geval van meer dan een meter doormeter) dat ik het zag en dan alleen nog maar als ik de beelden vertraagde. Dan zie ik daar achteraan in de gang een donkere gestalte bewegen en die blijft daar een aantal tellen staan en verdwijnt dan naar rechts. Zelfs bij een beeldsnelheid van een kwart van de normale snelheid loopt die klok nog heel snel. En toch zie ik die figuur verschijnen en even later weggaan: aan de klok te zien zijn er dan een paar minuten verstreken.

Waarom de Mol dat zou doen, daar staan wachten? Hij staat daar wel uit beeld voor de twee dames die daar neerzitten, die zien hem niet staan. Hij kan toch staan luisteren en wachten of ze niet weggaan? Als hij dan merkt dat Jolien en Laure niet moven, dan besluit hij: onbegonnen werk, dju toch. Het gaat niet lukken om zelf die doos te openen. Het is een hypothese als een ander.

Een ding is zeker: er is iemand in beeld, maar je ziet het niet op normale snelheid. Maar wie het is en waarom hij of zij daar staat, weet ik natuurlijk niet, anders zou ik het u zeggen.
Gebruikersavatar

Mer2816 mar 2020, 21:38

 302
Waarom valt het me nu pas op dat de kaars brandde wanneer de doos open was, maar hij niet brandde enkele uren voordien. Is er misschien toch een hint verscholen in die kaars?
Laatst gewijzigd door Mer28 op 16 mar 2020, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 21:38

 2245  Uma
Een speciale edit van mijn bericht voor Frolva.

Blijkbaar heb ik mij daarstraks vergist in het juiste tijdstip waarop die donkere figuur daar te zien is. Het is niet op 4h23, maar op 4h13 dat ik hem zie staan op het einde van de gang. Hij blijft daar enkele tellen staan, maar dat is in werkelijke tijd toch ruim een paar minuten.
Gebruikersavatar

Mer2816 mar 2020, 22:05

 302
Heb de figuur even in een video gestoken, je ziet niet veel maar ik zal het uploaden.
ik zou je aanraden om het in fullscreen te bekijken, want dan pas zie je de gedaante, weet wel niet of we hier veel mee zijn maar ga nog dingen proberen te doen met de video.
Gebruikersavatar

Anomolie16 mar 2020, 22:55

 64  Uma
Ik heb even ingezoomd op mijn tv en het in een GIF gegoten. Het bewuste fragment is te zien rond 04.12 - 04.13 uur.
Het is alvast heel knap opgemerkt @ Klaartje !!

Zien we hier de schaduw van de mol?

Afbeelding

Hopelijk werkt het.. Want ik ben niet de beste techneut 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 23:00

 2245  Uma
Knap gedaan Anomolie! Dat is inderdaad wat ik ook gezien had. Merci hiervoor. En blij dat ik geen spoken zie! 😃
Laatst gewijzigd door Klaartje op 16 mar 2020, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mer2816 mar 2020, 23:01

 302
Anomolie schreef:Ik heb even ingezoomd op mijn tv en het in een GIF gegoten. Het bewuste fragment is te zien rond 04.12 - 04.13 uur.
Het is alvast heel knap opgemerkt @ Klaartje !!

Zien we hier de schaduw van de mol?

https://makeagif.com/i/opAXa_

Hopelijk werkt het.. Want ik ben niet de beste techneut 🙂
Ik kan het zien, en om eerlijk te zijn is het veel duidelijker dan mijn video, goed gefilmd! Weet niet zeker of het de mol is maar wie weet.
Gebruikersavatar

sammy16 mar 2020, 23:46

 22
Mer28 schreef:Heb de figuur even in een video gestoken, je ziet niet veel maar ik zal het uploaden.
ik zou je aanraden om het in fullscreen te bekijken, want dan pas zie je de gedaante, weet wel niet of we hier veel mee zijn maar ga nog dingen proberen te doen met de video.
Ik denk ook niet dat de identiteit van deze persoon te achterhalen valt, maar ik wil maar zeggen dat als deze persoon effectief de mol is, dan kunnen we Jolien en Laure definitief uitsluiten.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12