Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 21:23

 2354  Uma
Hier het overzicht uit Café De Mol:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jasper zoekt09 mar 2020, 21:38

 3  Yens
Misschien niet zo belangrijk, maar er zit een fout in het overzicht van CDM:
Dorien had maar 3500 geboden ipv 5000
Gebruikersavatar

Cedric09 mar 2020, 21:53

 2834  Uma
Dat verschil is hier inderdaad al ergens besproken.
In CDM zegt men dat Dorien 5000€ bood, terwijl het er in de uitzending op leek dat ze 3500€ had geboden.
Onduidelijk wie fout is: CDM of de montage?
Gebruikersavatar

salb09 mar 2020, 22:34

 352  Sven
Het bedrag van 3500 euro werd ook uitgesproken door de mol in de aflevering nadat Dorien stop zegt. CDM is dus fout.
Gebruikersavatar

charline.pauwelyn09 mar 2020, 23:03

 1
Bart: € 10200
Christiaan: € 0
Els: € 5100
Els zit juist in het midden van het geld die ze voor de vrijstelling over geeft en ze begint de eerste proef dan ook nog samen op de rots samen met Bart en Christiaan is dat niet verdacht????
Gebruikersavatar

Cedric09 mar 2020, 23:49

 2834  Uma
charline.pauwelyn schreef:Bart: € 10200
Christiaan: € 0
Els: € 5100
Els zit juist in het midden van het geld die ze voor de vrijstelling over geeft en ze begint de eerste proef dan ook nog samen op de rots samen met Bart en Christiaan is dat niet verdacht????
Interessant.. Vooral met die link naar haar groep.

Ofwel vind ik dat enkel en alleen interessant omdat het perfect in mijn kraam past (ik verdenk Els al sinds de kandidatenvoorstelling..).
Gebruikersavatar

Klaartje10 mar 2020, 12:37

 2245  Uma
Ik had in deze opdracht gehoopt dat ik iets kon afleiden uit de woordkeuze van wat de Mol (bij monde van die computerstem) zegt tegen de kandidaten. Woorden waarin een bepaald opleidingsniveau zou doorschemeren (advocaten gebruiken wellicht een andere woordenschat dan mensen uit de horeca), of het geslacht (mannen kiezen soms andere woorden dan vrouwen) of misschien streekgebonden uitdrukkingen of zinswendingen, of leeftijdsgebonden uitdrukkingen, maar ik ben van een redelijk koude kermis thuisgekomen.

Het is allemaal redelijk sec wat de Mol te vertellen heeft tegen de kandidaten. We krijgen bij de meeste kandidaten ook niet heel veel van het “gesprek” met de Mol te horen. Slechts in een paar gevallen laten ze flarden van het gesprek of de onderhandeling horen. Enkel bij Laure, Bruno en Gilles horen we iets wat je een “gesprek” zou kunnen noemen.

En dan viel me vooral weer Laure op, want tussen haar en de Mol komt het een paar keer tot een echt één-tweetje. In het Verborgen hints-topic 'Woorden Laure vervormd door stemcomputer' (viewtopic.php?p=97887#p97887) was dat ook al opgemerkt. Doen de makers hier teveel hun best om dit op een echt gesprek te laten lijken? Dat vind ik dan weer net verdacht.

Zo vraagt Laure zelf aan de Mol: "Ben jij zenuwachtig?" Waarop de Mol onmiddellijk assertief repliceert: "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."
Wanneer Laure dit antwoord op een vraag van de Mol geeft: "Dat is moeilijk te weten voor het spel echt begonnen is", antwoordt de Mol (zelfs een beetje vermanend): "Het is begonnen, Laure."
Later, als Laure de geldklok heeft doen stoppen bij 2600 euro, zegt de Mol: "2600 euro. Oei, Laure. De prijzenpot is meer dan 100.000 euro." Waarop Laure: "Ja, ik weet het." De Mol: "Goed, je mag gaan." Laure: "Oké. Dank u.", waarna Laure opstaat en het kamertje verlaat.

Laure is eigenlijk de enige die we op die manier zien "converseren" met de Mol (Bruno en Gilles hebben ook wel iets van een gesprek, maar daar mis ik toch die één-tweetjes).

Zoals Tom Bastijns elders al opmerkte, zouden bovenstaande uitspraken van zowel de Mol als Laure wel heel erg grappig zijn als Laure de mol zou zijn.
Ik kan me ook voorstellen dat als Laure daar in dat kamertje zit, Gilles De Coster daar tegenover haar staat, achter dat spiegelraam. GDC is echt iemand die zou repliceren: "Jij stelt hier de vragen niet, Laure." Dat zou ik hem ook zien antwoorden in de studio van Sports Late Night, als een studiogast hem een (grappig bedoelde) vraag zou stellen over een bepaalde fase in een voetbalmatch. Zoiets als: "En Gilles, vond jij het nu handspel of niet?", waarop GDC: "Jij stelt hier de vragen niet, Hein!" 🙂

Mja, toch weer iets over Laure dus...
Gebruikersavatar

jordy.dewerchin10 mar 2020, 13:43

 5
Klaartje schreef: Maar nu iets anders over deze deal met de Mol:
Ik vond Bart zijn gedrag daar aan het tafeltje, terwijl hij die geldklok maar liet lopen, wel vreemd: hij trok mij eigenlijk te veel "toten". Hij wou de indruk wekken dat hij daar wat "verveeld" zat te wachten, dat die klok naar zijn goesting niet snel genoeg liep. Hij keek zelfs niet naar die klok, zat wat met zijn kop te draaien en te zuchten. Het kwam op mij over als overacting.
Ik denk dat dit vooral komt omdat de klok véél trager loopte dan getoond in de aflevering.
Toen uitkwam dat Bart zoveel ingezet had, vroeg iemand iets in de aard van "amai, hoe lang heb je daar dan gezeten? Een half uur?" dus volgens mij ging de klok met 100 omhoog per 15 seconden ofzo.
In dat geval kan je voor de eerste 2000 euro geconcentreerd kijken.. En daarna zo iets hebben van "foert, ik laat maar lopen, ik kan zelf een powernap doen en ik zal nog op tijd wakker zijn"

Het was misleidend met de versnelde animatie van de klok die oploopt.
(Want als je bijvoorbeeld kijkt naar hoe Gilles heel rustig "stop" zegt in het begin.. Dat zou niet mogelijk geweest zijn met een klok die elke halve seconde met 100 omhoog gaat)

Voor de mensen die nu terugkaatsen: "Waarom zijn er dan een hoop die gestopt hebben 100 NA een mooi rond getal?"
Omdat ze hopen dat anderen wèl op dat rond getal stoppen, en zij dus zo 100 erboven zitten.
Gebruikersavatar

The hunter10 mar 2020, 15:24

 282  Uma
Ik vond hier de uitspraak van de mol tegen Bruno wel opvallend. "5000 euro? Ben je nu niet wat naïef, Bruno." Is niet direct iets wat een twintiger of een jonge dertiger gaat zeggen denk ik zo. En zeker niet tegen een oudere man.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2020, 16:01

 8153
Bwa, dat weet ik nog zo niet. De jonge generatie is heel mondig en assertief hoor.
Maar wat je zegt, past bij mijn verdachten Els en Laure.
Laure durft tegen de mol haar mond opentrekken (wat natuurlijk heel gemakkelijk is als ze zelf de mol is) en Els (leerkracht) moet er altijd voor zorgen dat ze de overhand heeft en haar gezag bewaart.
Het past ook bij Bart ('t is zo'n echte advocatenuitspraak).
En bij Bruno zelf.
Gebruikersavatar

BeaVer10 mar 2020, 16:13

 1293  Uma
Maar hoe Alina aan tafel zonder nadenken direct in het Russisch tegen Bart begint en meteen iets zegt die hem de mond zou snoeren (had hij het verstaan), vind ik ook wel in dit profiel als mol passen.
Gebruikersavatar

Cedric10 mar 2020, 16:23

 2834  Uma
Het zou me niet verbazen mocht ze sowieso vooraf wel al eens gedacht hebben aan mogelijke zaken die ze zou kunnen zeggen, mol of niet.

Ik heb als Belg in Australië destijds ook meermaals de zin "zeg eens iets in jouw moedertaal" gehoord.. (Of "zeg eens iets in het Belgisch", want blijkbaar weet geen kat dat iets als een Belgische taal niet bestaat). Of Nederlanders die je vragen eens iets in het West-Vlaams te zeggen... Schering en inslag.

Ik kan me dus perfect inbeelden dat als je Kazachse roots hebt, dat je dan meermaals te horen krijgt "zeg eens iets in het Russisch/Kazachs"... Mensen zijn altijd heel nieuwsgierig. Alina zal dus waarschijnlijk ook wel vooraf verwacht hebben dat ze tijdens een reis met 10 wildvreemde mensen die vraag ook wel zou krijgen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 29