Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Stars Hollow14 apr 2020, 12:20

35
joachim.morrens schreef:Zou het kunnen (als Bart de mol zou zijn.... Niet zeker van, maar Cathy is wel iemand wiens mening ik elk jaar meer dan in acht neem) dat Bart eigenlijk veel meer mogelijke vragen had bij zich in die auto... Daar dan een deel van heeft weggestoken omdat hij zag dat niemand die had gedaan (want als mol zou hij voorkennis hebben), en dat ze dat gewoon met de montage dan nu niet getoond hebben...
Of vinden jullie dit tegen de regels ingaan van "het spel/de montage"?
Ik zou het ok vinden, en zou het eigenlijk nog wel waarschijnlijk vinden. Misschien was hier dan gewoon veel meer geld te verdienen 😃
Lijkt me zeker mogelijk.
Als ik me goed herinner werd Gilles (de mol) ook een keer geholpen door de productie toen ze hem tijdens een proef zeiden dat hij wel zijn best kon doen met het lopen aangezien er geen geld verdiend was.

Er wordt hier ook gespeculeerd of de mol wel/niet gelogen heeft op de vragenlijst maar werd ergens gezegd wanneer deze precies ingevuld werd? Want mijn eerste gevoel was dat ze deze lijst gekregen hebben in de loop van de selectieprocedure. In dat geval wist de mol nog niet dat hij/zij mol zou zijn en zou die dus ook niet gaan liegen op deze vragen.

Poirot14 apr 2020, 15:14

299
Dit was echt een geniale opdracht. Zo'n simpele opdracht zou je nooit in de Nederlandse WIDM zien. Daar is het te simpel voor.

Ik vind het wel erg verdacht van Bart dat hij zich zo stil hield wanneer Gilles vroeg wie de bob wilde zijn. Omdat hij zich stilhield kreeg hij (letterlijk) de sleutelpositie.

Tina15 apr 2020, 04:48

3  Yens
Ik was net eens alle afleveringen aan het herbekijken. En het viel me op hoe Alina in afl 3, 35:50 toen ze met zn allen gingen drinken zegt:
“Goed gedronken..” Dan leer je elkaar op een andere manier kennen. Je durft al wat meer vragen.” Net toevallig de situatie in deze opdracht van afl 6 😃 wou het niet als verborgen hint posten, ik ben daar namelijk echt heel slecht in in die hints en leek me nogal te opvallend, dus post ik het even hier. Ze is misschien gewoon helderziend! 😃

Afbeelding

sdz199215 apr 2020, 19:02

66
Ik snap niet dat iedereen hier beweert dat Bart de ideale positie heeft als mol... Vanaf ronde 2 overlegt hij met Dorien over de vragen, vanaf ronde 3 dan nog eens met Christian ook. Hij volgt ook het advies van Christian en Dorien om de vraag over de sossen te stellen aan Alina. Iets wat je als mol toch niet gaat doen of voorstellen als je weet dat Alina dat nog niet gedaan heeft.

Poirot15 apr 2020, 19:06

299
Voor mijn gevoel zijn ze ook niet erg serieus bezig met de vragen. Ze denken wel na wat het handigste kan zijn, maar ze hebben meer plezier met de vragen dan dat ze het serieus doen.

elkemol15 apr 2020, 19:33

654
sdz1992 schreef:Ik snap niet dat iedereen hier beweert dat Bart de ideale positie heeft als mol... Vanaf ronde 2 overlegt hij met Dorien over de vragen, vanaf ronde 3 dan nog eens met Christian ook. Hij volgt ook het advies van Christian en Dorien om de vraag over de sossen te stellen aan Alina. Iets wat je als mol toch niet gaat doen of voorstellen als je weet dat Alina dat nog niet gedaan heeft.
we weten in de eerste plaats al niet zeker hoeveel vragen hij al dan niet achter gehouden heeft.
Indien hij de mol zou zijn, en al een pré-selectie zou gemaakt hebben, is het toch net heel onverdacht om samen met de andere kandidaten te overleggen. Zelfs zonder die pré-selectie is overleggen onverdacht. We weten dat Bart goed kan 'sturen' en manipuleren...zelfs als hij de indruk wekt dat de anderen meebeslissen weet hij nog steeds de touwtjes in handen te houden

Poirot15 apr 2020, 19:35

299
Die anderen hebben ook wel wat op. Die hebben het waarschijnlijk ook niet eens door dat Bart een andere vraag stelt.

Ik heb je, mol!16 apr 2020, 15:48

60
Hey, ik ben nieuw op het forum, maar even een bedenking. Zou het kunnen dat de mol samen met de productie deze stellingen gemaakt hebben ? Veel van die stellingen, hebben toch betrekking op Alina haar leven.

Poirot16 apr 2020, 15:51

299
Dat zou goed kunnen. En als het Alina zou zijn zou ze kaartjes gemaakt hebben van dingen dat ze zelf hebben gedaan. Dat is wel opvallend als je het zo bekijkt!

chicawah.janssen16 apr 2020, 15:53

8153
In de voice-over werd gezegd dat alle kandidaten op voorhand een vragenlijst hadden moeten invullen en de de vragen in de proef daaruit kwamen.

Poirot16 apr 2020, 16:16

299
Die vragenlijst kan ook gebaseerd zijn op de vragen die de mol bedacht heeft.

Ik heb je, mol!16 apr 2020, 16:38

60
chicawah.janssen schreef:In de voice-over werd gezegd dat alle kandidaten op voorhand een vragenlijst hadden moeten invullen en de de vragen in de proef daaruit kwamen.
De Mol was ook op voorhand gekozen, dus kan even goed samen gemaakt zijn. De Mol steekt er vragen in dat betrekking heeft op zijn/haar leven en de productie enkele vragen die de Mol nog nooit gedaan heeft.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7