Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

jorrit.veestraeten13 apr 2020, 10:07

2
Eerst de goedkoopste nemen zodat Alina niet “durft” meteen de duurste nemen? Vond het ook opvallend alleszins..

BeaVer13 apr 2020, 10:07

1293  Uma
Eerlijk gezegd denk ik dat het hete water in de thermossen het meest efficiënte was, maar dat is mijn mening. Zou ook het item geweest zijn waar ik voor gegaan zijn.

Dat was ook niet het duurste item, maar niemand die zegt dat het van niet-efficiënt naar meest efficiënt ging.

De mol wil zo weinig mogelijk geld verzamelen, dus kies je ook voor het duurste item.

mell.bellefontaine13 apr 2020, 10:19

20
Neen,
Warm water is absoluut niet efficiënter!

Warm water verdampt veel sneller, waardoor de vries temperatuur ook minder laag moet zijn dan met koud water.
Dit op een blok ijs gooien heeft dus geen nut.

(Over een dun laagje ijs zal je zien dat dat inderdaad smelt, maar als je omgevingstemperatuur zo laag is, is dat warme water meteen weer ijs hoor! 😉 )

BeaVer13 apr 2020, 10:27

1293  Uma
Kweetnie, ik dacht zoiets van: Ik draai die dop open en ik stort gewoon al dat water in 1 keer op die blok.
Want uiteindelijk ging het niet om een solide blok he, maar een holle blok met water. Het ging dus maar over max 2 centimeter of zo?

Anomolie13 apr 2020, 10:52

64  Uma
Jansen schreef:Misschien is het wel een hint 😉. Bij Christian zijn zelfs de druiven altijd groen, verwijzend naar het groene scherm dat de mol altijd heeft. Klaartje 😲 😲 😲 .
Klopt, maar dan kan de ballon die bij Alina ophangt dat ook zijn.

Nrojb13 apr 2020, 10:53

1
Bizar. De mol zegt 'de' bankroet, Jolien ook. Ondertiteling en AN: 'het' bankroet.

chicawah.janssen13 apr 2020, 10:58

8153
Jansen schreef:Misschien is het wel een hint 😉. Bij Christian zijn zelfs de druiven altijd groen, verwijzend naar het groene scherm dat de mol altijd heeft. Klaartje 😲 😲 😲 .
Ik vind dit eigenlijk goed gevonden. Het is een hint die voor een leek te vinden is. Je hoeft je niet in 97 bochten te wringen om het toch maar te doen uitkomen.

Iemand heeft er een topic over geopend:

viewtopic.php?f=84&t=4409

david.vierstraete13 apr 2020, 10:59

73  Yens
Wat ik mij hier afvraag:
2 dingen:

1) moet elke kandidaat die afvalt na zijn opdracht in zijn kamer blijven?
Zo ja, stel dat Bart de Mol is, dan moeten andere kandidaten hem toch horen veranderen van kamer om het diner te voeren. Ik kan me niet voorstellen dat je dit geruisloos kunt doen. En dan kan de 2de die afvalt toch onmiddellijk horen zoveel later dat er iemand vertrekt in de andere kamer ernaast?

2) ik ga er van uit dat elke kandidaat op een /de mol zit. Als Jolien al 90 % zeker is van haar mol, en ze heeft 2 pasvragen, en de mol van Salim... dan zit je toch al dicht tegen de 100 % en dus volgende aflevering/finale. Zelfs al twijfelde ze nog tussen 2 mollen, dat van Salim kon de doorslag geven. Waarom dan toch doorgaan? Waarom nog per se de dagboeken krijgen? Dit vind ik niet kandidaats, want je hebt 99 % zekerheid in handen. En toch neemt ze het risico. In zie hier vooral Jolien als Mol in, rekening houdend dat je dan geen andere afvaller moet verplaatsen uit een kamer met alle geluiden en risico’s erbij. (Zat er trouwens een sleutelgat in de deur van elke kamer?dan konden de anderen wel meekijken wat er op de gang gebeurde.

chicawah.janssen13 apr 2020, 11:01

8153
Ze houden de kandidaten uiteraard apart nadat ze afgevallen zijn en daarbij zullen ze er wel voor gezorgd hebben dat die elkaar niet konden horen en zien.

nyckelpiga13 apr 2020, 11:07

69
Rekening houdend met de andere afleveringen denk ik dat de mol juist wel de laatste kamer wil halen. Als je weet dat de mol heel teleurgesteld was in zichzelf dat die fitness /restaurant opdracht gelukt was, dan zou ik als mol er alles voor doen om in de volgende afleveringen zo veel mogelijk in sleutelposities te zitten waar er veel geld kan verloren worden (en af en toe in opdrachten waar het niet uitmaakt mijn best doen).
Ok Bart lag er nu direct uit, maar is dat dan iets dat de mol wil? Je kan het psychologisch dan spelen met de kandidaat die het haalt tot in de laatste kamer, maar wat als die persoon juist het tegenovergestelde doet en zo de verdubbelaar wordt gevonden? Ik zou als mol juist proberen om in die kamer te raken en dan Gilles de mol te laten spelen. Je hebt dan alles in handen en kan de kandidaat spelen, maar dan oei toch bankroet, niets verdiend, jammer.

JBB13 apr 2020, 11:10

439  Uma
Ik vind de keuzes van Jolien en Alina bij die blokken ijs ook wel heel vreemd.

Strooizout (ok, 50 euro) en antivriesmiddel (250 euro!)?

Mijn eerste gedacht was eigenlijk: smelten, daar is er geen tijd voor, er zal ijs gebroken moeten worden. Ik zou zelf misschien de boormachine genomen hebben, al was die ook wel erg duur denk ik...

Ik blijf Alina toch verdacht vinden (nochtans dat ze deze aflevering ook wat geld heeft opgebracht, maar dat sluit uiteraard niks uit)

Klaartje13 apr 2020, 11:23

2245  Uma
Ik weet uit persoonlijke ervaring in verband met het verwijderen van ijs of het ontdooien van een diepvriezer die al heel lang niet meer is ontdooid geweest en vol ijs hangt, dat:

- warm water absoluut inefficiënt is als het moet vooruitgaan en eigenlijk sowieso niet goed werkt
- zout effectiever is, maar veel tijd in beslag neemt
- erop kloppen met een hamer of het ijs wegkappen met een grote platte schroevendraaier is het efficiëntste

Bruut geweld is hier aangewezen! Dus had ik daar voor dat ijsblok gestaan, ik had direct die hamer genomen en als een gek beginnen kappen, net wat Jolien dus deed. En Alina had vlug door dat dat inderdaad het meest effectieve was.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21