Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Moldedju30 mar 2020, 23:52

507  Yens
geertn444 schreef:Soms moet je het niet verder zoeken dan het is: KISS:

Misschien was de strategie van Bart wel: ik ga op deze proef keihard spelen voor de pasvragen, zo lijk ik de ideale kandidaat ! want
-iedereen denkt dat de mol niet geinteresseerd is in pasvragen. Maar is dit wel zo ? Misschien wel, maar als hij zeker is dat het geld al weg is, waarom niet ?
- "Dit is Vlaanderen Vakantieland niet ?" = ik ben de keiharde kandidaat
- en als ze mij verdenken, dan zeg ik gewoon: "he, ik heb niet beslist om voor de pasvragen te gaan hé".

Dus:
- moet ik zorgen dat ik niet bij de volksvertegenwoordigers zit (haha !)
- moet ik me van in het begin profileren als "een Bourgondier". Remember Bart zijn ideal gids is de Michelingids (of dat zeggen ze ons toch, is het waar of niet). Misschien all part of the game van in het begin ?
- Bart is een advocaat en advocaten hebben geen geweten. De ideale mol dus (oops , kort door de bocht).
- dat trukje om te zakken van 3 naar 2, was g...
Best mogelijk.
Er waren ook in de vorige afleveringen nog wel wat dingetjes die op voorkennis/oefening bij Bart kunnen wijzen.
- in de kayak weet hij alle antwoorden op de vragen met zijn bordjes (helpt om de anderen verdacht te maken en hij kan daarna de kayak held spelen)
- wat kan die man katapult schieten , is dat normaal? Geoefend?
- Ga jij met een meloentje op je hoofd
tussen je handen iemand zo een pijl door je hoofd laten schieten, tenzij je weet dat het een elastiek is?

Hij is zich goed naar boven aan het werken op mijn lijstje

Dominique30 mar 2020, 23:59

61
geertn444 schreef:Soms moet je het niet verder zoeken dan het is: KISS:

...
- wie in hemelsnaam bestelt alles op een drankkaart ? Was de wedstrijd misschien "all you can eat" ? Nee. EN voor hetzelfde geld hadden de joggers onmiddelijk die GSM gezien en zouden ze na 5 minuten al gebeld hebben. Dus tijd was belangrijk. Dus rap rap wat frisdrank en bier bestellen.

...
De gsm lag achter dat kleine toestel waar ze nooit op zouden kruipen vanuit zichzelf om kcal te verbranden in vgl met al die gekendere aanwezige cardio toestellen. Het is maar doordat er op een gegeven moment een filmpje afspeelde over dat toestel, dat hun aandacht erop gevestigd werd. Dat moment lag dus zo goed als volledig in de handen van de productie. De kans dat Bart dus gebriefed was van: 'zo snel mogelijk alle drank bestellen want wie weet bellen ze snel' lijkt mij heeel heeel klein.

eric.dethaey31 mar 2020, 01:21

20
Ik vind het genialer dat Bart voor 4 pasvragen zou gegaan zijn.
Immers Dorien en Salim hadden geen keus: ze moesten de naam kennen en bijgevolg tevreden zijn met elk 3 pasvragen.
Indien of Dorien of Salim de mol is, dan zou de kandidaat er vol voor gaan en de mol heeft er nul baat bij.
Dus ze zouden zeker hebben toegehapt.

Zico31 mar 2020, 03:56

30
Dan zouden ze Bart's deal gewoon aan Christian voorleggen en vragen wat zijn tegenbod is. Bart zou zichzelf zo dom buitenspel zetten door te gulzig te zijn. Door 2 ipv 3 te kiezen zet hij andere dealmakers volledig buitenspel, want zo heeft hij in gelijk welke situatie 2 pasvragen en niemand kan Salim en Dorien een betere deal voorleggen.

chicawah.janssen31 mar 2020, 08:37

8153
Ik vraag mij af wat er gebeurd zou zijn als Bart en Christian een verschillend antwoord hadden gegeven.
Christian zegt dat hij geloofde dat Dorien en Salim voor de verdubbelaar gekozen hadden. Maar stel nu dat hij dat niet geloofde, maar hen in de waan liet dat hij het wel geloofde en hen een verkeerde naam gaf zodat de pasvragen naar de springers zouden gaan? Dan hadden de springers elk 2 pasvragen en Dorien en Salim niets. Dan waren de pasvragen ietwat "gelijker" verdeeld over de groep.
Wat zou er gebeurd zijn als Bart "Bart" antwoordde en Christian iemand anders (om het even wie)? Wat hadden Dorien en Salim dan gedaan? Bart geloven, Christian geloven of nog verder onderhandelen (ik weet niet of dat nog kon/mocht)?

BeaVer31 mar 2020, 09:20

1293  Uma
Ze hadden beperkte tijd om te onderhandelen (45min of zoiets?) en ze mochten iedereen zo veel als ze wilden terug naar de tafel brengen.

annelies-a.-a..vanbelle31 mar 2020, 10:39

263
Voor mij zit de hele knoop van deze editie in deze opdracht.
Wie deze weet te ontrafelen heeft het antwoord op wie de mol is.

Aangezien de knoop zich situeert tussen Dorien/Salim/Bart/Christian - daar klopt een en ander niet en is veel weggeknipt, zit daar volgens mij 99% zeker de mol, en dan meer specifiek nog Bart of Christian.

Waarom geven ze de pasvragen aan Bart en niet aan Christian? Wat is daar de reden toe? Heeft Bart hen gezegd: niet aan de mol geven aub? Bart is een meester-manipulator, en als Christian de mol is wordt hij door hem glansrijk naar huis gespeeld.

N.B. Christian liegt hier ook over zijn zogezegde goede bedoelingen met de 'Verdubbelaar'... ons heilig boontje...

Ik zwalp tussen Bart en Christian. Mijn buikgevoel zegt Christian, maar Bart hangt op sommige momenten wel serieus de mol uit (bv. all you can eat-gedoe :| )

Jansen31 mar 2020, 10:52

3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Waarom geven ze de pasvragen aan Bart en niet aan Christian? Wat is daar de reden toe? Heeft Bart hen gezegd: niet aan de mol geven aub? Bart is een meester-manipulator, en als Christian de mol is wordt hij door hem glansrijk naar huis gespeeld.
Christian ging mee in het voorstel van Dorien en Salim: 3 pasvragen voor hem, en de rest voor Dorien en Salim. Hij heeft toen toch ook gereageerd met de vraag, en hoe gaan jullie dan de resterende pasvragen verdelen? Toen heeft een van de twee (ik denk Dorien) geantwoord met "met blad-steen-schaar". Daarna hebben ze Bart laten komen en hebben ze in eerste instantie hem hetzelfde voorstel gedaan. Bart heeft daar dan heel handig en intelligent gezegd dat voor hem 2 pasvragen voldoende waren. Hoogstwaarschijnlijk omdat hij besefte dat Christian voor het aanvankelijke aanbod gegaan was 🙂.

BeaVer31 mar 2020, 11:07

1293  Uma
Ik dacht zelf dat het Bart was die vroeg hoe ze 7 onder elkaar gingen verdelen.

Jansen31 mar 2020, 11:22

3423  Yens
BeaVer schreef:Ik dacht zelf dat het Bart was die vroeg hoe ze 7 onder elkaar gingen verdelen.
Dat kan ook... twijfel nu je het zegt, maar doet niets af aan het feit dat Christian meeging in de verdeling 4-3-3 en dat Bart dat doorzien heeft en voor 4-4-2 is gegaan. Dus voor mij logisch dat ze voor het voorstel van Bart gegaan zijn.

eric.dethaey31 mar 2020, 11:47

20
Zico schreef:Dan zouden ze Bart's deal gewoon aan Christian voorleggen en vragen wat zijn tegenbod is. Bart zou zichzelf zo dom buitenspel zetten door te gulzig te zijn. Door 2 ipv 3 te kiezen zet hij andere dealmakers volledig buitenspel, want zo heeft hij in gelijk welke situatie 2 pasvragen en niemand kan Salim en Dorien een betere deal voorleggen.
Als volksvertegenwoordiger vind ik het zeer link dat een zakenadvokaat het bod verlaagd. Door het bod te verhogen doet hij zijn beroep alle eer aan. Met wie zou je dan het bod aangaan? Met een wijfelende Christian, die voor de groep kiest of de keiharde zakenman die voor persoonlijk succes gaat.

Jimmy31 mar 2020, 12:20

197  Anke
Jansen schreef:Christian ging mee in het voorstel van Dorien en Salim: 3 pasvragen voor hem, en de rest voor Dorien en Salim. Hij heeft toen toch ook gereageerd met de vraag, en hoe gaan jullie dan de resterende pasvragen verdelen? Toen heeft een van de twee (ik denk Dorien) geantwoord met "met blad-steen-schaar".
Het was Bart die dat vroeg, en we hebben nooit gezien dat ze Christian het voorstel deden van 3 pasvragen.
En dat vind ik heel raar:

Als Christian het voorstel heeft gekregen:
dan hebben Dorien en Salim hun woord niet gehouden tov Christian, want dan hadden ze hem 3 pasvragen moeten geven omdat Christian is ingegaan op de deal door te zeggen wie er niet gesprongen heeft.

Als Christian het voorstel niet heeft gekregen:
Dan was Christian ervan overtuigd dat er voor het geld gespeeld werd. Dan heeft hij het toch wel slecht aangepakt om geen 3 pasvragen te vragen voor het geval ze niet voor het geld hadden gekozen.

Aan het gesprek na de bekendmaking lijkt het erop dat Christian nooit de deal heeft gekregen (Salim zegt: want "hij" moest geen pasvragen hebben, maar het is niet duidelijk of hij met "hij" Christian bedoelt).

Dan vind ik het vreemd dat men aan iedereen de deal heeft voorgesteld behalve aan Christian. Of Christian heeft de deal geweigerd maar toch de juiste naam prijsgegeven.

Heel vreemd!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17