Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Klaartje13 apr 2020, 11:34

2245  Uma
Als je op die manier een diepvriezer moet ontdooien die een heel dikke laag ijs heeft, ben je echt uren bezig hoor!

Bovendien gaan ze bij Radio 2 of waar dan ook nooit voorstellen om een hamer of een ander zwaar hulpmiddel te gebruiken, want dan klop je misschien je diepvriezer kapot.

Maar ik heb dat in mijn leven al dikwijls moeten doen, zo dikke ijslagen uit een diepvriezer verwijderen en dat gaat het efficiëntst met een platte schroevendraaier. Dat zie je dan soms ook wel, dat er een paar schrammen of deukjes in de diepvriezer staan. Maar oefening baart kunst. 🙂

Maar eigenlijk doet dat hier in deze opdracht niet zoveel ter zake. Hier moest het snel gaan en dan is bruut geweld DE oplossing. Rammen met die hamer!
Laatst gewijzigd door Klaartje op 13 apr 2020, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Vermoljoen13 apr 2020, 11:35

2354  Uma
Dat geld zou me niks kunnen schelen. Je weet dat er in de laatste kamer een voordeel zal zijn, dus ik zou gewoon meteen het duurste nemen dat het beste zou moeten werken.

BeaVer13 apr 2020, 11:43

1293  Uma
Dus die boormachine was het duurste en dus het beste? 1 gat boren van 1 cm tegenover een hamer waar je meteen en gat in kon slaan? dunno...

Klaartje13 apr 2020, 11:51

2245  Uma
Met een gewone boormachine kan je enkel een klein gat boren, dus lijkt me in dit geval niet echt een goed hulpmiddel, tenzij het een toestel is met extra features. Dus waarom dat het duurste was, weet ik niet. Hoopten de makers dat iemand dat zou kiezen zodat er veel geld afging? Dat zou in de lijn van dit seizoen liggen, waarin ze al een flinke "besparing" hebben gerealiseerd met dat bod op de eerste vrijstelling en dus min-geld. Ze worden kneuterig bij VIER precies. 😂

Neen,serieus, een hamer en kloppen, dat moet je doen. Ik blijf hier maar op dezelfde nagel hameren, maar het is wel zo.

BeaVer13 apr 2020, 11:54

1293  Uma
Ik hoop dat dit zo eentje is dat ze op voorhand uitgetest hebben met de mol en daar leuke beelden van hebben die ze in de laatste aflevering aan ons gaan tonen.

katleen250513 apr 2020, 12:15

1  Yens
Ik denk dat de hamer het duurste was, 500 eur?

Klaartje13 apr 2020, 12:19

2245  Uma
In deze hele opdracht zei mijn buikgevoel me gisterenavond: "Dit klopt niet, Jolien!"

Ik vond haar verdacht snel klaar met die tekening. Ze doorprikte ook als eerste die ballon met de cactus. En ze ramde erop los bij dat ijsblok.

Maar vooral dat diner met de Mol: daar hing voor mij een sfeertje dat ik heel creepy vond. Dat gedrag van Jolien, die lichaamstaal, mijn buikgevoel zei me dat dit heel onnatuurlijk overkwam. Ik had de indruk: "Hier wordt een toneelstukje opgevoerd." Dit klopte gewoon niet.

Als kandidaat zou je toch moeten stoppen als je al twee van de drie voordelen in handen had? Maar Jolien gaat door voor het in mijn ogen minst gunstige voordeel, de boekjes van de afvallers. En ze gelooft de Mol ook, tot drie keer toe. Je weet toch dat die je er gaat inluizen?! Als ze kandidaat was, had ze slimmer moeten zijn en als ze wou doorspelen, gewoon stolp vier moeten oplichten en haar "belofte" moeten breken om de verdubbelaar niet aan te roeren. Zo kon je de mol echt voor schut zetten, maar neen, ze koos resoluut voor stolp 1.

Slecht toneelstukje, maar wel doel bereikt: de stolp met het bankroetplaatje opheffen.

En haar 'ontgoocheling' was ook snel voorbij eens ze GDC zag binnenkomen.

Jolien vond ik in deze opdracht superverdacht.

En dan moet ik weer terugdenken aan opdracht 1 in Meteora: dat klokkenraadsel. Ik blijf er bij: de juiste oplossing kan je niet zomaar plots invallen als je er even in stilte over nadenkt (zoals Jolien voorstelde aan Alina en Dorien), nadat je eerst hebt liggen sukkelen. Als je de oplossing vindt, dan is dat ofwel pure hoerenchance, ofwel wist je op voorhand hoe het moest.

Jolientje, Jolientje, wat doe je ons aan!

BeaVer13 apr 2020, 12:21

1293  Uma
katleen2505 schreef:Ik denk dat de hamer het duurste was, 500 eur?
Correct!

In de juiste volgorde:
• Strooizout - € 50
• Heet water - € 150
• Anti-vries - € 250
• Haardrogers - € 300
• Boormachines - € 400
• Hamer - € 500

Athika.dp13 apr 2020, 12:25

13  Sven
Klaartje schreef:In deze hele opdracht zei mijn buikgevoel me gisterenavond: "Dit klopt niet, Jolien!"

Ik vond haar verdacht snel klaar met die tekening. Ze doorprikte ook als eerste die ballon met de cactus. En ze ramde erop los bij dat ijsblok.

Maar vooral dat diner met de Mol: daar hing voor mij een sfeertje dat ik heel creepy vond. Dat gedrag van Jolien, die lichaamstaal, mijn buikgevoel zei me dat dit heel onnatuurlijk overkwam. Ik had de indruk: "Hier wordt een toneelstukje opgevoerd." Dit klopte gewoon niet.

Als kandidaat zou je toch moeten stoppen als je al twee van de drie voordelen in handen had? Maar Jolien gaat door voor het in mijn ogen minst gunstige voordeel, de boekjes van de afvallers. En ze gelooft de Mol ook, tot drie keer toe. Je weet toch dat die je er gaat inluizen?! Als ze kandidaat was, had ze slimmer moeten zijn en als ze wou doorspelen, gewoon stolp vier moeten oplichten en haar "belofte" moeten breken om de verdubbelaar niet aan te roeren. Zo ...
Je hebt volledig gelijk, vind ik. Het "toneelstukje" tijdens het diner vond ik ook zeer onnatuurlijk overkomen. Jolien komt trouwens al heel het seizoen onnatuurlijk over voor mij (bvb toen ze zei dat Bart het weer geflikt had met de pasvragen). En als je stolp nummer 1 uiteindelijk toch opheft, dan ben je echt niet slim, en dat is Jolien wel.

steve.geenen13 apr 2020, 12:31

1
Volgens mij is Alina de mol want als je de naam die Salim kreeg bekijkt vindt je de Letters van Alina terug. Anibal Smelt.

Jansen13 apr 2020, 12:51

3423  Yens
steve.geenen schreef:Volgens mij is Alina de mol want als je de naam die Salim kreeg bekijkt vindt je de Letters van Alina terug. Anibal Smelt.
Toch een geluk dan, dat ze dit jaar een mol hebben met een naam die bestaat uit vaak voorkomende letters: a, i, l en n.
Ik denk dat je de naam Alina in heel veel woorden gaat kunnen terugvinden, maar of dit enige betekenis heeft, betwijfel ik toch. Persoonlijk is Alina ook mijn grootste verdachte, maar ik denk niet dat dit een hint is.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21