Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

schotte.jelle20 apr 2020, 09:07

143
In een persartikel gelezen dat het geld van de 2 kandidaten die niét voor de vrijstelling kiezen idd wél behouden blijft.

stef.vermeiren20 apr 2020, 09:14

79  Uma
schotte.jelle schreef:Ik lees hier verschillende theorieën en kan mij overal wel iets bij inbeelden, MAAR:

Wie kan mij een logische / aanvaardbare / begrijpelijk reden geven waarom Alina die blauwe koffer neemt, vanuit het oogpunt van een kandidaat... Ook al is het in the heat of the moment, haar uitleg raakt toch kant noch wal...
Alina en Bart spelen hier een Cathy-Gilles-spelletje, gewoon minder expliciet dan in dat eerste seizoen. Alina wantrouwt Bart, Bart wantrouwt Alina, en in deze fase wil dat zeggen dat of Bart of Alina de mol is, en dat de andere dat weet. Alina moet Bart wel wantrouwen, dus kiest ze de koffer waarover Bart zogezegd als mol gelogen zou hebben. Als hij dan gelogen zou hebben, zou zij -als kandidaat- de mol sloot gezet hebben.

Paraceta20 apr 2020, 09:19

717  Sven
Je zou in principe kunnen redeneren dat Bart (als Mol) er dan vanuit gaat dat iemand na hem die koffer neemt. Maar deze piste lijkt me onwaarschijnlijk en ik neem gewoon aan dat Alina hier als Mol een behoorlijke steek heeft laten vallen.

schotte.jelle20 apr 2020, 09:22

143
waarom een steek laten vallen?? In haar uitleg bedoel je dan wss... Dat ze geld neemt lijkt mij logisch, aangezien Jolien na haar als enige een vrijstelling zal pakken.
Ze had idd de andere geldkoffer moeten nemen, maar kon ze daaraan een uitleg geven...? Maw, kon ze een andere geldkoffer nemen zonder "zogezegd" te "gokken"

Poirot20 apr 2020, 09:22

299
Deze opdracht deed mij denken aan een opdracht in de Nederlandse WIDM. Daar moesten ze ook iets doen met dozen in een trein. Ik dacht dat ze die moesten stapelen. De mol heeft toen dozen de trein uit gegooid. De mol kan hier geen koffers uit de trein gooien :mrgreen:

Ik denk dat Jolien de opdracht heeft gewonnen, omdat ze het goed heeft gespeeld. Ze heeft ook geluk gehad.

Paraceta20 apr 2020, 09:23

717  Sven
schotte.jelle schreef:waarom een steek laten vallen?? In haar uitleg bedoel je dan wss... Dat ze geld neemt lijkt mij logisch, aangezien Jolien na haar als enige een vrijstelling zal pakken.
Ze had idd de andere geldkoffer moeten nemen, maar kon ze daaraan een uitleg geven...? Maw, kon ze een andere geldkoffer nemen zonder "zogezegd" te "gokken"
In haar uitleg bedoel ik inderdaad, die klopt echt niet met hoe een kandidaat zou redeneren.

schotte.jelle20 apr 2020, 09:25

143
Ik denk dus dat ze idd niet anders kon dan die koffer te nemen om geld uit de pot te houden ( als mol bekeken dus )
Maar haar uitleg... ze had beter gezegd: ik kies voor het geld...?

Torremolinos20 apr 2020, 09:29

264
Maar dan zou haar uitleg nog steeds raar zijn, want ze wist dat er 1000 in de zwarte koffer zat en ze kiest een onzekere 500 in een andere koffer. Als ze echt voor geld wilde gaan, nam ze haar eigen zwarte koffer. Ik zit niet op Alina, maar ik kan haar actie niet verklaren als ze kandidaat is, tenzij ze inderdaad Bart niet gelooft en op dat moment ook een grote fout maakt.

Ook als ze de mol is, wist ze dat de jongens allebei geld hadden meegenomen en wist ze ook dat Jolien zeker de vrijstelling (die ze zeker wist zitten) zou meenemen. Dan zou ze als mol perfect haar eigen zwarte koffer met 1000 euro kunnen meenemen, wetende dat die toch ging vervallen.

schotte.jelle20 apr 2020, 09:42

143
ja, voor dat laatste geval kan je misschien nog ( ik weet het zéér onverwachte ) scenario bedenken dat Jolien toch voor het geld zou gaan => ze neemt het laagste bedrag?

Jansen20 apr 2020, 10:05

3423  Yens
Vermoljoen schreef:Dit was een geweldig psychologisch spelletje! Spijtig dat de kans groot is dat hierdoor Christian is afgevallen, want anders was dat - als ze de waarheid sprak - Jolien.
Vandaar ook haar reactie tegen Christian: "waarom heb je de rode koffer genomen?"
Ik kreeg de indruk dat Alina liever Christian in de finale had dan Jolien...
(En ik geef haar groot gelijk 😉 )

sdz1992 schreef:Het feit dat iedereen daar ook meteen Jolien gelooft, toont ook aan dat niemand haar verdenkt.
En zeker omdat ze haar als laatste laten gaan om een koffer te halen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 23