Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

sdz199231 mar 2020, 12:43

66
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Voor mij zit de hele knoop van deze editie in deze opdracht.
Wie deze weet te ontrafelen heeft het antwoord op wie de mol is.

Aangezien de knoop zich situeert tussen Dorien/Salim/Bart/Christian - daar klopt een en ander niet en is veel weggeknipt, zit daar volgens mij 99% zeker de mol, en dan meer specifiek nog Bart of Christian.

Waarom geven ze de pasvragen aan Bart en niet aan Christian? Wat is daar de reden toe? Heeft Bart hen gezegd: niet aan de mol geven aub? Bart is een meester-manipulator, en als Christian de mol is wordt hij door hem glansrijk naar huis gespeeld.

N.B. Christian liegt hier ook over zijn zogezegde goede bedoelingen met de 'Verdubbelaar'... ons heilig boontje...

Ik zwalp tussen Bart en Christian. Mijn buikgevoel zegt Christian, maar Bart hangt op sommige momenten wel serieus de mol uit (bv. all you can eat-gedoe :| )
Dat All you can eat-gedoe van Bart kan idd verdacht lijken, maar als je als kandidaat zijnde helemaal niet op de hoogte bent van die fitnessopdracht en je ziet bedragen staan naast die gerechten op de kaart dan zou ik als kandidaat ook de conclusie maken dat je zoveel mogelijk moet eten om geld te verdienen.

Jansen31 mar 2020, 12:57

3423  Yens
Afbeelding
Christian geeft de naam en geeft inderdaad niet woordelijk op dat hij voor drie pasvragen gaat, maar door het antwoord te geven en dan weg te gaan, gaat hij (voor mij) impliciet akkoord met de deal die zij in gedachte hebben. Of zo kwam het alleszins bij mij over. Hij wordt daarna gepakt omdat Dorien en Salim, Bart er terug bijroepen en hem zijn lager bod van 2 pasvragen gunnen. Na het terug te bekijken, komt het inderdaad over alsof Dorien en Salim, Christian de drie pasvragen niet gunnen... Waarom is de vraag?

Frolva31 mar 2020, 13:04

2204
Salim en Dorien hebben aan Christian gezegd dat ze voor het geld gingen.

Dat blijkt uit het gesprek nadien in de auto.

Afbeelding

Afbeelding

astridm31 mar 2020, 14:47

287
Jansen schreef:Afbeelding
Christian geeft de naam en geeft inderdaad niet woordelijk op dat hij voor drie pasvragen gaat, maar door het antwoord te geven en dan weg te gaan, gaat hij (voor mij) impliciet akkoord met de deal die zij in gedachte hebben. Of zo kwam het alleszins bij mij over. Hij wordt daarna gepakt omdat Dorien en Salim, Bart er terug bijroepen en hem zijn lager bod van 2 pasvragen gunnen. Na het terug te bekijken, komt het inderdaad over alsof Dorien en Salim, Christian de drie pasvragen niet gunnen... Waarom is de vraag?
De deal met Christian vind ik niet erg duidelijk. Christian denkt dat het om de Verdubbelaar gaat en Dorien/Salim spreekt dat niet tegen. Dorien zegt wel dat zij misschien liegen, maar in dat geval krijgt Christian dan 3 pasvragen. Later worden die pasvragen niet meer genoemd, waardoor ik de indruk had dat het nog steeds om de Verdubbelaar ging. Bij de verdeling was ik echter wel verbaasd dat Christian niets kreeg, want Dorien had hem letterlijk wel 3 pasvragen beloofd.

P.I31 mar 2020, 15:49

12
Blijkbaar heeft Christian gezegd dat Bart niet gesprongen heeft, om vervolgens te zeggen dat hij mogelijk loog en dat Salim en Dorien maar moesten checken bij de rest. Aangezien Bart niet vaag deed en er geen doekjes om wond, gaven Dorien en Salim de pasvragen enkel aan hem.

Jimmy31 mar 2020, 16:12

197  Anke
astridm schreef:want Dorien had hem letterlijk wel 3 pasvragen beloofd.
Op welk tijdstip heb je dat gezien?

Moldedju31 mar 2020, 16:18

507  Yens
Jansen schreef:Afbeelding
Omdat ze denken dat Bart de mol is en Christian een kandidaat? Dan maakt het niet uit dat Bart pasvragen heeft.

Jansen31 mar 2020, 16:59

3423  Yens
Moldedju schreef:Omdat ze denken dat Bart de mol is en Christian een kandidaat? Dan maakt het niet uit dat Bart pasvragen heeft.
Euh... die redenering kan ik niet volgen... Dus volgens jou denken ze beide dat Bart de mol is, geven ze hem 2 pasvragen die ze evengoed voor hunzelf hadden kunnen houden en dan gewoon tegen Bart zeggen dat de deal niet doorging.

Als ze er van overtuigd zijn dat Christian een kandidaat is, dan hadden ze ook gewoon tegen hem kunnen zeggen, Bart heeft 2 pasvragen geboden dus als jij tevreden bent met 2 pasvragen zijn ze voor jou. Ik zou toch eerder pasvragen afstaan aan een kandidaat dan aan de mol :roll: :roll: .

Nu ruikt dit eerder naar een afrekening van Christian. Mijn bedenking dus: waarom?

Cedric31 mar 2020, 17:04

2834  Uma
Jansen schreef: Euh... die redenering kan ik niet volgen... Dus volgens jou denken ze beide dat Bart de mol is, geven ze hem 2 pasvragen die ze evengoed voor hunzelf hadden kunnen houden en dan gewoon tegen Bart kunnen zeggen dat de deal niet doorging.

Als ze er van overtuigd zijn dat Christian een kandidaat is, dan hadden ze ook gewoon tegen hem kunnen zeggen, Bart heeft 2 pasvragen geboden dus als jij tevreden bent met 2 pasvragen zijn ze voor jou. Ik zou toch eerder pasvragen afstaan aan een kandidaat dan aan de mol :roll: :roll: .

Nu ruikt dit eerder naar een afrekening van Christian. Mijn bedenking dus: waarom?
Omdat er dan een kandidaat minder is met pasvragen hé.

Als ze ervan uit gaan dat Bart de Mol is..
Pasvragen aan Bart geven = Christian heeft er geen, dus enkel Dorien en Salim zijn kandidaten met pasvragen.
Pasvragen aan Christian geven = 3 kandidaten met pasvragen ipv 2

Jansen31 mar 2020, 17:18

3423  Yens
Sorry, ik ga er niet in mee... Ze hadden ook gewoon de pasvragen voor hunzelf kunnen houden, als ze allebei dachten dat Bart de mol is. En dan ga je er ook van uit dat ze met elkaar gepraat hebben en samen beslist hebben dat Bart de mol is en het dus geen kwaad kon om hem twee pasvragen te geven.

Voor mij moet er een reden zijn waarom ze Bart die pasvragen gunnen en Christian niet, zeker als zij er elk 4 hebben. Ze hadden gerust Christian nog kunnen laten terugkomen, er was genoeg tijd over.

Cedric31 mar 2020, 17:26

2834  Uma
Ik zou in hun geval aan Bart en Christian elk 1 pasvraag gegeven hebben. Ze hebben beiden de juiste naam gegeven, ze hebben beiden onderhandeld. Gelijk waardering dus.

Maar wat nu eigenlijk - achteraf bekeken - de beste zet was (in elke positie van deze opdracht), dat heb ik vooralsnog niet door..

(Behalve voor de Mol, want voor die maakt het allemaal niet uit zo lang er maar pasvragen gekozen zijn.)

Frolva31 mar 2020, 17:43

2204
Cedric schreef:Ik zou in hun geval aan Bart en Christian elk 1 pasvraag gegeven hebben. Ze hebben beiden de juiste naam gegeven, ze hebben beiden onderhandeld. Gelijk waardering dus.
We weten niet wat er met Christian werd afgesproken. Dus als er geen pasvragen beloofd zijn (en wel twee aan Bart), dan zou elk één pasvraag tegen de afspraken zijn.

Het feite dat Christian nadien in de auto (met Bart, Salim en Dorien) zegt "Zeg dan dat je voor pasvragen gaat." doet toch uitschijnen dat hij (al dan niet gespeeld) enkel uitging van de hypothese dat er voor geld werd gespeeld.
Dus logisch ook dat hij geen pasvragen heeft gevraagd.
Indien de afspraak wel zo was, had hij toch anders gereageerd toen bleek dat hij geen pasvragen kreeg.

Ook veelzeggend is zijn (al dan niet gespeelde) verbaasde gezichtsuitdrukking op het moment dat blijkt dat Salim en Dorien voor pasvraagen speelde.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17