Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mateo13 apr 2020, 12:56

870
Klaartje schreef: (...)

Maar vooral dat diner met de Mol: daar hing voor mij een sfeertje dat ik heel creepy vond. Dat gedrag van Jolien, die lichaamstaal, mijn buikgevoel zei me dat dit heel onnatuurlijk overkwam. Ik had de indruk: "Hier wordt een toneelstukje opgevoerd." Dit klopte gewoon niet.
{...}
Niet alleen mijn buik en intuïtie, maar ook mijn hersens zeggen nu dat zij 'het' welhaast moet zijn. Die wisseling van blikken tussen GDC en haar!

Ik hoop echt dat de makers van het programma dit alles met opzet zo hebben geënsceneerd en gemonteerd om ons te laten denken dat deze 'blanke bolster-ruwe pit' de Mol is in plaats van haar counterpart 'ruwe bolster-blanke pit' Bart. Maar ik vrees het tegendeel. Daarvoor was dit toneelstukje (evenals het klokkenspel in aflevering 1 inderdaad) nét iets te overduidelijk georkestreerd.

giovanni.dubois13 apr 2020, 12:58

13
steve.geenen schreef:Volgens mij is Alina de mol want als je de naam die Salim kreeg bekijkt vindt je de Letters van Alina terug. Anibal Smelt.
Is een anagram voor Salim zijn naam... Namelijk Salim Bentla

BeaVer13 apr 2020, 13:06

1293  Uma
Mateo schreef:Niet alleen mijn buik en intuïtie, maar ook mijn hersens zeggen nu dat zij 'het' welhaast moet zijn. Die wisseling van blikken tussen GDC en haar!

Ik hoop echt dat de makers van het programma dit alles met opzet zo hebben geënsceneerd en gemonteerd om ons te laten denken dat deze 'blanke bolster-ruwe pit' de Mol is in plaats van haar counterpart 'ruwe bolster-blanke pit' Bart. Maar ik vrees het tegendeel. Daarvoor was dit toneelstukje (evenals het klokkenspel in aflevering 1 inderdaad) nét iets te overduidelijk georkestreerd.
Even hard georkestreerd als het dagboek vorig jaar waar Gilles/de productie aan de mol zei dat ze van dat geel spul moest in doen om het gerecht te doen mislukken, waarna je in de volgende aflevering Elisabet duidelijk die instructies ziet uitvoeren?

JVL13 apr 2020, 13:25

20
Even mijn redenering plaatsen als 'mol'.

Als mol zou ik sowieso in de laatste kamer willen geraken omdat je zo geld uit de pot kunt houden. Bij de eerste 4 kamers zou ik niet overdreven veel geld verdienen, maar ook niet te weinig. Dit om hiermee de voordelen te kunnen kopen en niet verdacht over te komen tegenover de kijker en medekandidaten.

De molboekjes, enveloppe verdachte Salim en pasvragen kosten samen al €1500.
Waarom zou je dan voor bankroet gaan als je hiermee toch voordelen kunt kopen en zo geld uit de pot houdt (stel: als je 1000-1500€ hebt verdiend in de vorige kamers)?

Christian sluit het meest aan bij mijn persoonlijke redenering aangezien hij het minst heeft verdiend na 2 ronden (€850). Daarnaast stelt hij in de 3de ronde voor om maar voor 10 stukjes te gaan (€250) ipv 20 (€500). In de tweede ronde leek hij mij de afstand naar de balon plotseling goed te kunnen inschatten (3-4 stapjes rechtdoor), natuurlijk na een aantal keren te hebben gekeken.
Verdorie, die 'groene' druiven hebben mij nu misschien wel in de richting van Christian geduwd...

Natuurlijk kan je ook omgekeerd redeneren als je als mol voor de laatste kamer gaat (scenario van gisteren?): meer geld verdienen bij de eerste 4 kamers om vervolgens blindelings 'de mol aka Gilles' te volgen en (per toeval) de bankroet trekken...

We zullen het binnen een aantal weken wel weten 🙂. Het is en blijft een mindfuck 😉.

Cadfael13 apr 2020, 13:51

229  Uma
JVL schreef: De molboekjes, enveloppe verdachte Salim en pasvragen kosten samen al €1500.
Waarom zou je dan voor bankroet gaan als je hiermee toch voordelen kunt kopen en zo geld uit de pot houdt (stel: als je 1000-1500€ hebt verdiend in de vorige kamers)?
Ja, op zich is dit nog een goede redenering. Je kan als mol bijvoorbeeld €1700 verdienen. Eerst koop je twee voordelen. Dan trek je toch de verdubbelaar. Dan heb je zogezegd 2 voordelen en "maar" €400 verdiend. Dit maakt je terwijl ook wat onverdacht. Dit is gewoon efkes om een andere piste op te werpen.
Als je achter het raam staat, wil je de persoon dan weer sowieso naar bankroet leiden.

Ik verdenk trouwens Alina. 😎

IkBenDeMol13 apr 2020, 14:14

287
Dit is toch té verdacht? Als het echt Jolien is bieden ze de Mol hier gewoon op een dienblaadje aan?

Dat walsen door de opdracht alsof ze wist wat er allemaal stond te gebeuren vind ik toch heel raar. Of is het misschien uit frustratie van onze 'slechte' mol? Kijk eens, ik kan het wel.
En dit in samenwerking met de productie? Of speelt ze hier solo slim?

Als Jolien echt de Mol is, dan zou dat hier echt een enorme teleurstelling zijn voor mij.

Jansen13 apr 2020, 14:19

3423  Yens
IkBenDeMol schreef:Als Jolien echt de Mol is, dan zou dat hier echt een enorme teleurstelling zijn voor mij.
Idem hier, het lag er allemaal veel te dik op, en dat doet het dikwijls bij Jolien. Ze is in mijn ogen samen met Bart de meest competitieve kandidaat dit jaar.

beewee13 apr 2020, 15:52

2
Ik vond vooral wat Jolien achteraf tegen de andere kandidaten vertelt over wat er gebeurd is in de kamer, een niet-mol antwoord. Ze zegt dat ze is ingegaan op een aanbod van de mol en daarbij al het al verdiende geld heeft ingezet...
Als ze nu de mol zou zijn, dan wil je je toch minder verdacht maken en ga je toch niet zeggen dat je op een aanbod bent ingegaan en hiervoor geld hebt gegeven? Dan zeg je toch iets over het feit dat de mol je heeft beetgenomen ofzo? Zodat het tenminste lijkt alsof je het geld niet wilde weggeven?

chicawah.janssen13 apr 2020, 15:56

8153
Of dat je hebt moeten pokeren of kaarten tegen de mol. Daar kom je dan toch zelf minder als een idioot uit.

BeaVer13 apr 2020, 15:56

1293  Uma
beewee schreef:Ik vond vooral wat Jolien achteraf tegen de andere kandidaten vertelt over wat er gebeurd is in de kamer, een niet-mol antwoord. Ze zegt dat ze is ingegaan op een aanbod van de mol en daarbij al het al verdiende geld heeft ingezet...
Als ze nu de mol zou zijn, dan wil je je toch minder verdacht maken en ga je toch niet zeggen dat je op een aanbod bent ingegaan en hiervoor geld hebt gegeven? Dan zeg je toch iets over het feit dat de mol je heeft beetgenomen ofzo? Zodat het tenminste lijkt alsof je het geld niet wilde weggeven?
Ik snap het niet goed wat je hiermee bedoelt.

Op de manier waarop ze het nu aangepakt heeft, is ze zo vaag dat ze nog altijd vanalles kan te weten gekomen zijn/verkregen hebben. De kandidaten weten op dat moment helemaal niet dat ze de voordelen is misgelopen.

MaiNeym13 apr 2020, 16:14

2
Bij het diner verklaart Gilles dat als Jolien de Mol is, Gilles zelf de plaats zou innemen. Even later vraagt Jolien aan 'de mol', of die niet aan het liegen is.
Waarbij de mol antwoord: "nooit".

Als Jolien de mol is, was het Gilles die zegt nooit te liegen. Wat ook daadwerkelijk klopt. In eerdere afleveringen brachten ze de nadruk hier al op. Waar de naam van de mol effectief in de kist zat enzovoort.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21