Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

arne.degrande20 apr 2020, 10:10

3
Gewoon om even een redenering proberen te bouwen voor Alina haar vreemde keuze, het volgende. (Al vind ik het zelf moeilijk te geloven en denk ik niet dat het zo effectief was.)

Start de denkpiste met:
Alina is kandidaat, Bart is de mol en zij verdenkt hem. Waarom neemt ze blauw?

Ze denkt dat Bart uiteindelijk liegt over zijn inhoud, en dat hij plots van strategie veranderd is omdat dat beter paste in zijn manipulatie. Ze denkt dus echt dat in blauw een vrijstelling zit en dat Bart die niet genomen heeft omdat hij niet wil dat er twee vrijstellingen genomen worden. Jolien als fanatieke kandidaat kent en neemt sowieso een koffer met vrijstelling, dus hij moest die gekende koffer nemen om verwarring te zaaien.

Ze gelooft dat Jolien de waarheid sprak over geld en sowieso met de info van de hint ook 100% weet waar de vrijstelling zit. Namelijk in geel, waar Bart dus mee weg is.

Aangezien ze denkt dat Bart zo wil vermijden dat er twee vrijstellingen zijn, omdat zijn eigen koffer ook een vrijstelling had en enkel hij dat weet, neemt ze zijn koffer en offert zichzelf op. Want Christian en Jolien krijgen ze pasvragen...

Allemaal heel ver gezocht en er zit denk ik toch een redeneringsfoutje in, maar kandidaten zijn ook niet perfect natuurlijk.

Jansen20 apr 2020, 10:24

3423  Yens
Paraceta schreef:@Beaver: wanneer zegt GDC ongeveer dat de Mol weet wat er in de koffers zit? Want ik heb even teruggekeken en heb er precies niks over gehoord.
Ik herinner het me alvast ook niet, wel niet herbekeken.

arne.degrande20 apr 2020, 10:30

3
arne.degrande schreef:Gewoon om even een redenering proberen te bouwen voor Alina haar vreemde keuze, het volgende. (Al vind ik het zelf moeilijk te geloven en denk ik niet dat het zo effectief was.)

Start de denkpiste met:
Alina is kandidaat, Bart is de mol en zij verdenkt hem. Waarom neemt ze blauw?

Ze denkt dat Bart uiteindelijk liegt over zijn inhoud, en dat hij plots van strategie veranderd is omdat dat beter paste in zijn manipulatie. Ze denkt dus echt dat in blauw een vrijstelling zit en dat Bart die niet genomen heeft omdat hij niet wil dat er twee vrijstellingen genomen worden. Jolien als fanatieke kandidaat kent en neemt sowieso een koffer met vrijstelling, dus hij moest die gekende koffer nemen om verwarring te zaaien.

Ze gelooft dat Jolien de waarheid sprak over geld en sowieso met de info van de hint ook 100% weet waar de vrijstelling zit. Namelijk in geel, waar Bart dus mee weg is.

Aangezien ze denkt dat Bart zo wil vermijden dat er twee vrijstellingen zijn, omdat zijn eigen koffer ook een...
Nu ik er op terugdenk, houdt ook dit geen steek. Als Bart als mol een vrijstelling heeft, who cares? Er is geen geld, maar zij zou zichzelf niet opofferen dan...

Schrap maar :oops:

JBB20 apr 2020, 10:44

439  Uma
Ik vind het eigenlijk onmogelijk om deze opdracht te proberen analyseren, zolang we niet met zekerheid weten of de mol weet wat er in welke koffer zit...

Wat ik alvast wel weet, is dat Bart 100% zichzelf blijft: als het om vrijstellingen of pasvragen ging deze reeks, dan ging hij daar volledig voor, fuck dat geld.
Bij Jolien is dat niet zo, zij gaat nu plots voor de vrijstelling i.p.v. de groepspot.
Bij Alina heb ik totaal geen idee wat zij 'normaal gezien' zou doen, en dat is typisch iets voor een mol: je krijgt al het hele seizoen de indruk dat ze precies niet echt bezig is met de groepspot, noch met pasvragen of vrijstellingen.

Nonline20 apr 2020, 10:49

Molerator  6547  Uma
De mol weet sowieso waar de vrijstellingen zaten he. De mol is een deel van de productie, dus elk voordeel dat ze haar kunnen geven in het spel, gaan ze hem ook gewoon geven. Waarom zouden ze nu plots die informatie verbergen? Ga er altijd maar van uit dat de mol alles weet wat de productie weet, tenzij specifiek anders vermeld.

Jansen20 apr 2020, 10:50

3423  Yens
Andy Lemmens schreef:En ze neemt de blauwe koffer want ze gelooft Bart niet dat er geld inzit.Alina denkt dus dat er in blauw wel een vrijstelling zit.Dan zou Bart toch gewoon zijn blauwe koffer genomen hebben als het effectief een vrijstelling was. :roll:
Dit was toch duidelijk een doorgestoken kaart he... Bart opent in de eerste ronde de blauwe koffer en weet dat er 500 € in zit. Alina - de mol - gelooft Bart zogezegd niet: in welke zin dan? Bart zegt bij terugkomst dat er een vrijstelling inzit. Nadien zegt Bart dat er toch geld in de koffer zit. Als ze dan uiteindelijk uitstappen, laat Bart de blauwe koffer links liggen (logisch, er zit maar 500 € in) en opteert voor de gele koffer op basis van wat Jolien en Alina gezegd hebben (dat er een vrijstelling in geel of grijs zit). Hij gelooft dus Jolien die gezegd heeft dat er geld in de grijze koffer zit. Dat doe je al zeker niet als je Jolien als verdachte hebt. Alina neemt dan de blauwe koffer omdat ze Bart niet vertrouwd. In welke zin dan? Dat hij liegt over het geld in de koffer (wat hij als laatste gezegd heeft)? Als er toch een vrijstelling in gezeten had, had hij die toch gewoon meegenomen? Nee, nee, Alina is de mol en ze heeft dat hier verduiveld slim gespeeld 😃 .

schotte.jelle20 apr 2020, 10:52

143
Ik volg die redenering, maar ze geeft een flutuitleg ... maar welke optie had ze anders...

Poirot20 apr 2020, 11:03

299
Het is ook vreemd dat niemand zich afvroeg of Jolien loog over de inhoud van haar koffer.

Toen iedereen opbiechtte wat er echt in hun koffer zat, hield Jolien zich stil. Ze had ook geen reden om te vertellen wat er echt in haar koffer zat, want iedereen dacht dat zij de waarheid sprak.

lucu20 apr 2020, 11:11

551  Sven
Ik betreur het - mocht het waar zijn - maar bij heel deze kofferopdracht krijg ik een onaangenaam sterk WIDM-gevoel.
Zou het kunnen dat Jolien en Alina een soort 'bondje' hebben met elkaar???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruben.dewaele20 apr 2020, 11:13

6
Poirot schreef:Het is ook vreemd dat niemand zich afvroeg of Jolien loog over de inhoud van haar koffer.

Toen iedereen opbiechtte wat er echt in hun koffer zat, hield Jolien zich stil. Ze had ook geen reden om te vertellen wat er echt in haar koffer zat, want iedereen dacht dat zij de waarheid sprak.
Bart trok dit wel in twijfel, want hij wilde eerst dat iedereen de grijze koffer open zou doen.

Poirot20 apr 2020, 11:14

299
Ja, bondjes zie je niet zo vaak hier. Ze noemen de andere ook de boys :mrgreen:

Paraceta20 apr 2020, 11:15

717  Sven
lucu schreef:Ik betreur het - mocht het waar zijn - maar bij heel deze kofferopdracht krijg ik een onaangenaam sterk WIDM-gevoel.
Zou het kunnen dat Jolien en Alina een soort 'bondje' hebben met elkaar???
Dat denk ik niet, dit lijkt me eerder ingegeven vanuit: "Ik wil mijn kansen op een vrijstelling verhogen". En minder kandidaten is natuurlijk meer kans dat je de vrijstelling in de wacht sleept.
Jolien lijkt me Alina juist eerder te wantrouwen, dus ik zou het vreemd vinden als ze een 'bondje' (vreselijk woord trouwens) hebben.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23